سخنانی کوتاه پیرامون عواقب و فسادهای نردبان شدن دین برای سیاست

 1-  امروز سیاست مذهبی و مذهب سیاسی هر دو در ایران شکست خورده اند.

۲- ویکتور هوگو : من شما را به جای دین قبول نمی کنم . شما انگل دین و آفت دینید! شما دیندار نیستید . عَلَم دارید و معنی آنچه می گویید نمی فهمید. شما قدس را بازی نمایش می‌کنید! و به کارهای خود و نیرنگها و خدعه ها و پشت ‌هم ‌اندازیها و هوس رانیهای خود آمیخته می سازید. مادر میگویید اما کنیز می‌خواهید! شما را به خدا، دین را به پیچ و تاب سیاست میندازید. خودتان را دین جلوه می‌دهید که آنرا تباه می کنید و هم اکنون به واسطه وجود شما او (یعنی دین) به تحلیل می‌رود . نفرتی که شما نسبت به خود جلب می کنید به او هم تاثیر می بخشد! حقیقت این است که او (دین) از شما بیزار است، شما از او دوری بجویید تا مردم به او نزدیک شوند . بگذارید این مادر محترم، بی کس شود آنوقت ببینید آن بی کسی، چگونه مردم را به سوی آن خواهد شتابانید!!! و مسکینی او چه اندازه مایه توانایی و شکوه و جلال او خواهد شد . . . ما فرقه شما را می‌شناسیم قباله کهنه حزب شما پیش ما هست. می دانیم که شما چقدر خوب، پاسبانی دین می کنید! دو محافظ بزرگ که بر آن گماشته اید می‌شناسیم : یکی جهل است و یکی عقاید سخیف !
 
۳- چنانچه حکومتی دین را با سیاست قاطی کند به مرور زمان هر جا کم می آورد یا هر جا می خواهد سوء استفاه ای کند یا هر جا کار اشتباهی می کند از کیسه دین می خورد و پشت دیوار دین پنهان می شود، اینگونه پس از مدتی سایر نهادهای اجتماعی هم یاد می گیرند و آنها هم دین را سپر بلای خود می کنند، بانکها، بازاریها، ورزش، حتی امور نظامی! و اینگونه پس از مدتی نه تنها دین فاسد می شود و چیزی از آن باقی نمی ماند بلکه مردم عادی نیز از دین بیزار می شوند! حالا آقایان ازغدی و مصباح بیایند و توجیه و سفسطه کنند و با کلمات بازی کنند! روزی که بر دهانهای آنها مُهر گذاشته می شود چه می کنند؟
۴- روافض خوارج منش[۱] و حزب الهی(چون مانند خوارج، خشکه مقدس و متعصب و تندرو هستند، یعنی همین حزب الهیان شیعه فعلی، یعنی سپاهیان و بسیجیان متعصب) مانند موش کور به همه جا زیر نقب می زنند از آفتاب حقیقت در فرارند! ریشه درخت دین را می جوند و از این ریشه تغذیه می کنند و این چنین باعث سقوط این درخت می شوند .
 
۵- روافض خوارجی و حزب الهی، آن چوپان دروغگوی ستمگری هستند که چوب دین را به دست گرفته و آنها را ندانسته به سوی دره های عمیق بدبختی می رانند و خود می پندارند و برای مردم هم چنین پنداری درست کرده اند که به سوی مراتعی سرسبز روانند!
۶- عصاره و خلاصه حماقتی که حکومت در مغز مردم ایران ریخته آن است که رفتن ما مساوی است با ورود فساد و فحشاء به جامعه ایران ! غافل از اینکه فسادی که از استبداد و سانسور و بهره برداری سیاسی از عناصر مذهبی در زیر لایه های جامعه در حال شکل گیری است به مراتب خطرناکتر و درازمدت تر است از پیدا بودن موی دختران از زیر لچک! و هیاهوی کودکانه یک مشت پسر و دختر خام! آری این است سزای ملت خواب!
 
۷- وقتی راه و روش و نتیجه یکسان باشد تفاوت در اسم چه سود؟ ولی فقیه یا شاه یا رییس جمهور مادام العمر؟ اکنون رییس قوه قضاییه به فرمان رهبر انتخاب می شود ! رای ۷۰ میلیون نفر به رییس جمهور را باید رهبر تنفیذ کند، یعنی رهبر می تواند تنفید هم نکند! همانگونه که خمینی گفت اگر ۳۵ میلیون نفر بگویند بله، من می گویم نه!! شورای نگهبان را رهبر تعیین می کند و مجلس خبرگان را شورای نگهبان و رهبر را مجلس خبرگان! یعنی رهبر، خودش خودش را تعیین می کند؟! فرماندهی کل قوا با رهبر است! تعیین ائمه جماعات با رهبر است! و . . . براستی جناب آقای خامنه ای، به فرض که شما خوب و کاردان باشید چه تضمینی است که این سلسله تا ابد همینگونه تداوم داشته باشد؟ براستی آیا به همین علت نبود که پیامبرصلی الله علیه وسلم جانشین تعیین نکرد؟ افسوس: با گوشهای کر، این حرفها چه سود ؟  با کور آفتاب، خورشید را چه کار ؟
 
۸- هفت عنصر : جهل ( مردم )، بی نسبی ( حضرات )، نفت، مذهب، خون، جبهه اصلاحات و باج دهی، باعث شده حکومت آقایان تا کنون تدوام داشته باشد ! البته با افزایش هوشیاری و آگاهی مردم، جهل و حرامزادگی رنگ می بازد و نفت هم که روی هواست! دگمه مذهب نیز از بس به کار رفته شل شده است! باج دهی هم که عادی شده ! جبهه اصلاحات هم که به لجن کشیده شده! می ماند خون! و من امیدورام کشورهای اطراف، خر نشوند و با براه انداختن جنگی ناخواسته، دل حضرات را مجددا با جنازه کشی و شهید بازی، شاد و خرم نکنند . . . 
 
۹- حضرت علی به مالک اشتر : . . . والیان چون در پرده باشند از بیرون بی اطلاع می مانند و در نتیجه، امور بزرگ، در نظرشان کوچک و امور کوچک بزرگ می شود . خوب زشت و زشت خوب جلوه می کند (منتظری و خاتمی و موسوی و . . . می شوند دشمن و چین و روسیه بی خدا می شوند دوست ! ) و حق و باطل مخلوط می شوند ! والی یک انسان معمولی است که نمی داند مردم چه چیزهایی را از او نهان کرده اند، حق نیز نشانه های آشکاری ندارد که بتوان آنرا از باطل تشخیص داد .  ( قربانت بروم علی جان این چه حرفی است که شما می زنید ؟ خود والی یا همان ولی فقیه، نشانه حق است ! نشانه دیگر حق، بستن چفیه است ! نشانه دیگر حق، گذاشتن ریش است ! نشانه دیگر حق، انتقاد نکردن از حکومت است، نشانه دیگر، عضو انصار حزب الله و طیف دست راستی بودن است ! ) زنهار از اینکه بخواهی مردم تو را بستایند این موارد فرصتهای مناسبی است برای شیطان، که نیکی نیکوکاران را از بین ببرد .
 
۱۰- اگر برداشت آخوند از اسلام درست بود آنرا درست به مردم انتقال می داد و اگر درست انتقال داده بود اکنون روز و حال جامعه ما این نبود . آنچه از غم و گرانی و بی عدالتی و فقر و فساد، شاهد آنی، نتیجه کفر و شرکی است که به نام مذهب به خورد تو داده اند و تو مطابق همین خرافات، فکر و بعد عمل  می کنی و نیت پاک نیز نمی تواند تاثیری در خوشبختی یا بدبختی تو داشته باشد . به همین راحتی ! از من گفتن، از شما نشنیدن !
۱۱- اگر دین به معنای اخلاق و تغییر انسانها باشد ( همانگونه که نبی اکرم فرموده: بعثت لاتمم مکارم الاخلاق: من مبعوث شدم برای تکمیل مکارم اخلاقی ) نه تنها دین از سیاست جدا نیست بلکه از هیچ چیز دیگری نیز نباید جدا باشد زیرا انسانیت، اولین و مهمترین شرط قبل از هر کاری است ولی اگر دین را به جز این معنا کنیم نه تنها باید از سیاست بلکه از همه شئون زندگی باید حذف شود . ( هدف پیامبر نیز آنگونه که از کل تاریخ ۲۳ ساله پیداست نه حکومت بوده و نه دخالت دادن دین در سیاست) آری اگر مهمترین هدف دین یعنی ساختن انسان و بازسازی اخلاق او در سطح جامعه اعمال شود، سیاست و اقتصاد و فرهنگ و حتی فوتبال ما پیشرفت می کند و همه چیز خود به خود درست می شود . و آنگاه شاهد آن نخواهیم بود که تمام هم و غم یک پزشک، گرفتن پول از بیمارانش باشد ! ( واقعا از نوشتن این جملات احساس شرم می کنم و بر ایرانی بودن خودم رنجورم )
 
۱۲- مشخصه ثابت تمامی حکومتهای دیکتاتوری، ترس از کتاب است .
۱۳- شعار خامنه ای خمینی دیگر است، ولایتش ولایت حیدر است!! ۴ دروغ شاخ دار در دو جمله ! نه خامنه ای مثل خمینی است ! نه حکومت آقایان مانند حکومت علی است ! نه حضرت علی، خلافت و ولایت منصوص داشته اند ! نه آقای خامنه ای، ولایت و حکومتش، مشروعیت مردمی و قانونی دارد ! ( چه برسد به نص الهی و یا نمایندگی از جانب امام زمان ! )
 
۱۴- چکیده اصل ولایت فقیه آقایان این است که اگر اکثریت بر مبنای اصول دموکراسی خواستند اصولی خلاف شرع و اسلام را اجرا کنند ما مجازیم با هر وسیله ای اعم از زور و . . . روبروی اکثریت بایستیم و با زور هم که شده حکومت کنیم ! ولی خداوند در قرآن خطاب به پیامبرش می فرماید : طسم ﴿۱﴾   تِلْکَ آیاتُ الْکِتَابِ الْمُبِینِ ﴿۲﴾ لَعَلَّکَ بَاخِعٌ نَّفْسَکَ أَلَّا یکُونُوا مُؤْمِنِینَ ﴿۳﴾ إِن نَّشَأْ نُنَزِّلْ عَلَیهِم مِّن السَّمَاء آیهً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِینَ ﴿۴﴾ -ترجمه- طاسین میم (۱) این است آیه ‏های کتاب روشنگر (۲) ( ای پیامبر ) نزدیک است تو از اینکه (مشرکان) ایمان نمی ‏آورند جان خود را تباه سازی (۳) ما اگر بخواهیم معجزه‏ای از آسمان بر آنان فرود می ‏آوریم تا در برابر آن گردنهایشان، خاضع گردد (۴)
آری، اگر اقلیت ( بنا به فرض محال ) راست می گویند و راه و روش آنها درست است نباید کار به مخالفت اکثریت بکشد و انقلاب آنها خود به خود صادر می شود و تمام دنیا با آنها دشمن نمی شوند و دوستان داخلی را از خود نمی رانند پس این خود نشان می دهد که اسلام آقایان رافضی، پوسته ای و سطحی و بادبادکی است ! به هر حال و به قول حافظ: 
                  من اگر پاکم و گر بد، تو برو خود را باش                  که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت !
 
۱۵- آن حکومتی توحیدی و بر مبنای دموکراسی است که به جای سرگرم شدن شبانه روزی به دشمن ! دائما خودش را نقد کند و به جای طناب دار، به مخالفان و منتقدان، جایزه بدهد !
۱۶- اهالی یک محله، چقدر طول می کشد تا بفهمند همسایه تازه وارد آنها خوب است یا بد؟ حداکثر یکسال! اکنون سئوال من اینجاست: این چه انقلابی است که هنوز پس از ۳۱ سال، دشمن دارد؟ و پاسپورت آن در رده آخر و حکامش، نزد ملل جهان، منفور و مغزهایش در حال فرار ؟
 
۱۷- جزء جزء کردن قرآن و پاره پاره کردن آن یعنی اینکه حکومتی دست دزد را قطع کند و جوان زناکار را شلاق بزند ولی هیچ کاری برای جمع آوری زکوه و صدقه و در یک کلام: برقراری بیمه بیکاری و تامین شغل برای همه و بسط علم و دانش و آگاهی در جامعه انجام ندهد . اینگونه دزد، همیشه هست و زناکار همیشه هست و آنگونه نه دزدی هست و نه زناکاری که نیاز باشد حدی را اجرا کنیم ! مفهوم بود ؟ نه !
                              شیخی به زنی فاحشه گفتا مستی                  هر لحظه به دام یک نفر پا بستی
                               گفتا شیخا هر آنچه گویی هستم                 اما تو چنانکه می نمایی هستی؟ ( خیام )
 
۱۸- می دانید چرا رژیمهای جمهوری اسلامی و اسراییل، درنده خو شده اند؟ برای اینکه تشکیل حکومت و به دست گرفتن قدرت در طول تاریخ برای آنها عقده شده بود، پس آنها اکنون که پس از سالها حقارت به آرزوی دیرین خود رسیده اند از ترس اینکه مبادا آنرا از دست بدهند وحشی و درنده خو شده اند (البته درنده خویی اسراییل برای دیگران است، ولی درنده خویی حضرات برای مردم ایران )
۱۹- حکومتی که به سخن اقلیت مخالف، بی توجهی نشان دهد روزی بر او خواهد آمد که اکثریت مخالف، عذرخواهی او را نخواهند پذیرفت!
 
۲۰- سیاست به خاطر ذات و ماهیت خاص و خشنی که دارد، قداست و حرمت را از میان می برد! اگر دین وارد آن شد حساسیت ها را زیاد می کند. اگر با امیال شخصی و اوهام تاریخی مخلوط شد دیگر نه اثری از دین می ماند نه از سیاست! و در خوش بینانه ترین حالتها به سرنوشت تمامی حکومتهای موروثی استبدادی دچار می شود : فساد و انحطاط ! و این انحطاط به دین هم سرایت می کند ! پس گناه فساد دین نسلهای آینده به گردن حاکم نخستین می افتد و این است راز عدم تعیین جانشین، توسط خاتم الانبیاء ! زیرا آن جانشین با وحی مرتبط نیست، پس . . .
۲۱- روافض خوارج منش و حزب الهی و خشکه مقدس، حکومت خود را مانند بارگاه الهی می دانند، ابدی و سرشار از عصمت ! برای همین، اولین اشتباه شما آخرین اشتباه شماست و موجب رانده شدن و مغضوب شدن شما می شود ! البته در اینجا یک تفاوت وجود دارد: روافض، شیطانند نه خدا !
 
۲۲- هدف اصلی امام حسین علیه السلام، امر به معروف و نهی از منکر حکومت بود، همان که اگر کسی در ناجمهوری ضد اسلامی خواست انجام بدهد حسابش با کرام الکاتبین می شود. نمونه می خواهی؟ علامه برقعی، شهدای قتلهای زنجیره ای و . . . البته آیا می توان کسی که خودش را به خواب زده از خواب بیدار کرد ؟ تمام این افراد، آمریکایی بوده و دوست داشته اند که مطرود ملت شوند ! و همه آنها فریب خورده و ضد اسلام بوده اند ؟ جالب است همان تهمت هایی که به امام حسین می زدند : خارج از دین ! مرتد ! طاغی !، مفهوم بود ؟
۲۳- پروفسور محمود حسابی: جهان سوم، جایی است که هر کس بخواهد کشورش را آباد کند خانه خرابش می کنند و هر کسی بخواهد خانه اش آباد شود باید در تخریب کشورش بکوشد!
 
۲۴-حتی در بارگاه خدا نیز می توان سوالی بی جا کرد (سئوال تقریبا اعتراض گونه فرشته گان به خلقت انسان) ولی در حکومت روافض خوارج منش و تندخو، اولین تذکر شما آخرین تذکر شماست و پس از آن : زندانی سیاسی است و دادگاه و اعتراف زورکی و تهدید خانواده و شکنجه و ترور و چوبه دار ! و مصادره اموال و . . .
۲۵-چون ذات هر حکومت با نوعی قلدری همراه است، مردم به مرور از او رانده می شوند برای همین، حکام بدجنس ایران، خودشان را به اهل بیت چسبانده اند و با برجسته کردن مظلومیت آنها (که نیمی از آن هم دروغهای تاریخی است! ) و نمایش شبانه روزی و دهه دهه آنها توسط مامورین، خودش را مظلوم جلوه می دهد! تا مردم ایران به حکومت، دیدی مظلومانه داشته باشند نه ظالمانه! البته این کار یک هزینه بسیار سنگین برای دین دارد که سران احمق نظام ضد دینی از آن غافل شده اند: دین گریز شدن تعداد زیادی از مردم ! و پوک و پوچ شدن مفاهیم دینی . البته باطل هر کار بکند نابود شدنی است و روزی آفتاب حقیقت از پشت ابرهای سیاه کینه و سانسور و دروغ و تعصب و حقه بازی، بیرون خواهد آمد . ان شاء الله
 
۲۶- همانگونه که زندگی و مرگ در دستان خداست، دوام یا سقوط یک حکومت نیز در دستان خداوند است و خونریزی و ترور و اعدام و زندانی سیاسی و سرکوب و اختناق و سانسور ذره ای تاثیر در ادامه و بقای یک حکومت نداشته، ندارد و نخواهد داشت . فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا یسْتَأْخِرُ‌ونَ سَاعَهً وَلَا یسْتَقْدِمُونَ ﴿النحل: ۶١﴾  « و چون اجلشان فرا رسد، ساعتى آن را پس و پیش نمى‌توانند افکنند»
۲۷- وقتی دین با سیاست قاطی شد نقاط منفی حکومت به خاطر نیروی شدید مذهب یا دیده نمی شود و یا حتی بعضا نقطه خوب و مثبت تلقی می شود. و همین مایه نابودی دین و سیاست هر دو می شود. برای همین، امروز سیاست مذهبی و مذهب سیاسی هر دو در ایران، شکست خورده است .
 
۲۸- فردوسی در شاهنامه می گوید: کیخسرو در اوج قدرت، بزرگان شهر را جمع می کند و می گوید که می خواهد سلطنت را ترک کند! همه تعجب می کنند. او می گوید: کلمات ستایش آمیز درباریان از من انسان دیگری می سازد. من به تدریج آنچه را که اینان می گویند باور می کنم و فکر می کنم که اگر من نباشم ایران چند پاره خواهد شد! آن وقت با آن بینش، هر ظلم و ستمی که از سوی ماموران من بر مردم می رود کوچک و ناچیز می شمارم . از آن می ترسم که به تدریج به خودکامه ای چون ضحاک تبدیل شوم و این تعریفها و ستایشهای درباریان مرا به دوزخ بکشانند .
                            چو ضحاک ناپاک و تور دلیر                    که از جور ایشان جهان گشت سیر
                        بترسم که چون روز بر یخ کشد                  چو ایشان مرا سوی دوزخ کشد !

 

۲۹-حکومتی که نقاب دین و مذهب بر چهره زده، مخالفت و انتقاد از او تقریبا غیر ممکن می شود، چون آنرا به پای مخالفت با دین و دشمنی با خدا می گذارد ! پس مستبد می شود ! پس فاسد می شود ! پس سقوط می کند ! به همین راحتی .
 

 


[۱] البته از خوارج فعلی عذرخواهی می کنم، چون خوارج نسبت به گذشته بسیار معتدل شده اند و مانند روافض فعلی نیستند.
 

نویسنده: علیرضا حسینی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …