پاسخ به ردیه یک کاربر بر مقاله‌ی “ده سؤال کمر شکن”

 کاربری در رد مقاله ده سوال کمرشکن مطالبی را ارائه داده است که پاسخ آنها را در اینجا می آوریم. ایشان پاسخ هر سوال را نوشته اند که ما نیز پاسخ هر  کدام از آنها را جلوی همان مطالب می آوریم:

۱- حضرت علی بارها به غدیر خم احتجاج کرده است مثل: حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ حَدَّثَنِى أَبِى حَدَّثَنَا حُسَیْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ وَأَبُو نُعَیْمٍ الْمَعْنَى قَالاَ حَدَّثَنَا فِطْرٌ عَنْ أَبِى الطُّفَیْلِ قَالَ جَمَعَ عَلِىٌّ النَّاسَ فِى الرَّحَبَهِ ثُمَّ قَالَ لَهُمْ أَنْشُدُ اللَّهَ کُلَّ امْرِئٍ مُسْلِمٍ سَمِعَ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- یَقُولُ یَوْمَ غَدِیرِ خُمٍّ مَا سَمِعَ لَمَّا قَامَ . فَقَامَ ثَلاَثُونَ مِنَ النَّاسِ – وَقَالَ أَبُو نُعَیْمٍ فَقَامَ نَاسٌ کَثِیرٌ – فَشَهِدُوا حِینَ أَخَذَهُ بِیَدِهِ فَقَالَ لِلنَّاسِ « أَتَعْلَمُونَ أَنِّى أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ ». قَالُوا نَعَمْ یَا رَسُولَ اللَّهِ. قَالَ « مَنْ کُنْتُ مَوْلاَهُ فَهَذَا مَوْلاَهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاَهُ وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ ». قَالَ فَخَرَجْتُ وَکَأَنَّ فِى نَفْسِى شَیْئاً فَلَقِیتُ زَیْدَ بْنَ أَرْقَمَ فَقُلْتُ لَهُ إِنِّى سَمِعْتُ عَلِیًّا یَقُولُ کَذَا وَکَذَا. قَالَ فَمَا تُنْکِرُ قَدْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- یَقُولُ ذَلِکَ لَهُ . مسند احمد ، ج ۴ ، ص ۳۷۰ ، ح ۱۹۸۲۳ .هر کدام از رجالش مشکل داشتند بگویید.

پاسخ:

همانگونه که نویسنده مقاله ده سئوال کمر شکن به خوبی پیش بینی کرده بودند، دوستان محترم شیعه دانسته و ندانسته می آیند و فرافکنی کرده و پاسخ های نامربوط می دهند . دوست گرامی، اگر اهل سنت، منکر واقعه غدیر خم و یا منکر جمله من کنت مولاه بودند این پاسخ شما درست بود، ولی خدا را شکر ما منکر جمله من کنت مولاه نیستیم ( و حتی اگر پیامبر هم نفرموده بودند ما حضرت علی را مولای خود می دانستیم ) بلکه تمام دعوی بر سر موضوع خلافت است ! پرسش ما دقیقا این بود که : حضرت علی در کجا فرموده اند : مردم در غدیر خم با من بیعت کردند؟ حضرت علی در ۳ جنگ داخلی زمان خلافتشان که اتفاقا دعوی بر سر خلافت بود باید حد اقل برای یک مرتبه هم که شده چنین جمله ای را می فرمودند . . .و می دانید چرا نفرمودند؟ برای اینکه حضرت علی دروغگو نبوده اند!

۲- یک سوال ساده: وقتی شما میگویید مولانا عبدالحمید یعنی چه؟ یعنی دوست ما عبدالحمید یا سرپرست ما عبدالحمید؟؟؟؟؟ مولی با مولانا تفاوت می کند .

پاسخ:

اتفاقا به نکته خیلی خوبی اشاره کردید این کلمه مولانا یک اصطلاح است که بر سر اسم ها می آید و در ( صدر اسلام ) به خصوص در قرن اول هجری در هیچ متن تاریخی ما که ندیده ایم که نوشته شده باشد : مولانا علی! یا مولانا محمد! یا مولانا عمر!. . . خدا را شکر که خودتان پاسخ خودتان را دادید! براستی دوست عزیز اگر این کلمه ( مولی ) معنی خلافت می داد بهتر نبود در زمان خلافت ۵ ساله حضرت علی به جای امیر المومنین به ایشان می گفتند : مولی المومنین! یا حداقل به قول شما برای رسوا شدن خائنین و غاصبین ولایت! هم که بود ایشان دستور می دادند به ایشان بگویند : مولی المومنین

۳- در اولی پاسخ دادم.

پاسخ:

در اولی مشخص شد که پاسخی نداده اید!

۴- همه مسلمانان در حجه الوداع بودند.در حدیث آمده پیامبر جلو رفتگان را برگرداند و آنقدر منتظر ماند تا عقب ماندگان بیایند. حدیث رو درست نخواندید بعد سوال کمر شکن!!! میپرسید

پاسخ:

واقعا که ماشاء الله به این پاسخ کوبنده! سئوال ما این بود:
ما می دانیم که بسیاری از مردم مدینه و قبائل اطراف در غدیر خم حاضر نبوده اند چرا پیامبر اسلام پس از بازگشت به مدینه از این تعداد برای حضرت علی بیعت نمی گیرند؟
راستی شما فکر می کنید تمام مردم مدینه از زن و مرد و پیر و کودک و زنان حامله و زائو و مریض و علیل و  . . . خانه های خود را خالی کرده بودند و به حج رفته بودند و همه مستطیع بودند!  سئوال را درست نخواندی بعد آمده ای پاسخ می دهی!

۵- کتاب شریف الغدیر هزاران بیت شعر در همین زمینه نوشته است.حتما مطالعه بفرمایید.

پاسخ:

شما هم مجددا سئوال را با دقت مطالعه بفرمایید، ما گفتیم در همان زمان! خدا را هزاران مرتبه شکر که هم اینک ثابت شده حتی شعر حسان ابن ثابت نیز جعلی بوده و حدود ۳۰۰ سال انقطاع سند دارد! حالا هدف یهودیان از چنین جعلیاتی ( و ساختن چنین مذهبی در اسلام ) چه بوده است ؟ می توانید نیم نگاهی به وضعیت برادرکشی در سوریه و لبنان بیندازید تا پاسخ خود را دریافت کنید .

۶- آیه یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیه من ربک…….احادیث و تفاسیر بسیاری بر این آیه هست که در تمام کتب و سایت های شیعه موجود است.

پاسخ:

سئوال ۶ این بود:

چرا در قرآن کریم ، صراحتا نام حضرت علی به عنوان خلیفه و جانشین نیامده ؟ لااقل چرا در قرآن کریم یک آیه وجود ندارد که ای پیامبر ، امر تعیین خلیفه و جانشین به عهده و وظیفه توست ( حالا اگر می گویید نباید نام علی می آمد ! خود دستور که می توانست به صورت کلی صادر شود ! )

قضاوت با عقل و شعور خوانندگان محترم!! البته اگر روحانی صفوی برای عده ای مغز و شعور و انصاف باقی گذاشته باشد!!

۷- چه کسی مرد بود که با ذوالفقار علی در بیفتند؟ شجاعت علی در جنگ ها ضرب المثل بود. کسی جرات حمله یا سو قصد به ایشان را نداشت.

پاسخ:

من چون فکر می کردم شما پاسخ را می دانی از شدت وضوح به آن اشاره نکرده بودم : ابن ملجم مرادی ! آقای با سواد !… یعنی روحانیون در تحمیق مردم ایران تا این حد پیشرفت کرده اند . . . ضمنا ۷۰ زخمی که حضرت علی در جنگ احد برداشت را عمه من به ایشان وارد کردند ! که شما می گویید کسی جرات حمله به ایشان را نداشت !

۸- آقای باسواد!!! شیعه نمیگوید معنی مولا،خلیفه یا جانشین است شیعه میگوید معنی مولا سرپرست است.خیلی……..هستید درباره کلمه مولا به لغات عرب من جمله تاج العروس و لسان العرب و مختار الصحاح و مجمع البحرین مراجعه شود

پاسخ:

پس چرا علامه امینیِ باسواد ! ! ! خودش را کشته و مولی را به غلط و از روی جهالت به باب افعل برده است ! آقای مقلد با سواد ! ضمنا شما همیشه فریاد می زنید مقام خلافت و ولایت غصب شد و ما جایی در ناله و نفرین های کودکانه ندیده ایم که کسی نعره بزند : ای وای که در سقیفه : مقام سرپرستی غصب شد ! و ضمنا چرا در این موضوع به این مهمی از کلمه ای با بار معنایی ضعیف تر استفاده شده ؟ ولایت و خلافت مهمتر است یا سرپرستی ؟

۹- افراد زیادی بودند.مثل زبیر و ابن عباس و حضرت علی و حسنین و سلمان و مقداد و ابوذر و غیره

پاسخ:

عین سئوال نهم : چرا حتی یک نفر از این ۱۲۰ هزار نفری که به قول شما در غدیر خم با حضرت علی بیعت کردند پس از شنیدن به قول شما کودتا در سقیفه به جانب مدینه نمی آید تا علت امر را جویا شود ؟ ( افراد فوق ساکن مدینه بودند )

باز هم قضاوت با شعور خوانندگان محترم

۱۰- چرا علمای!!!اهل سنت نمیخواهند از گمراهی در بیایند؟ خمس و زکات را خدا گفت و اینها رد میکنند
از پی رد و قبول عامه خود را خر مساز / زانکه کار عامه نبود جز خری یا خرخری
گاو را باور کنند اندر خدایی عامیان / نوح را هرگز ندانند از پی پیغمبری
اگر واقعا دنبال حقیقت هستید که شک دارم این مطلب هم در سایتتان قرار دهید تا مردم گمراه نشوند
یا مولا علی سید محمد باقر پوسایی معروف به مختار ثقفی

پاسخ:

از پی فرعون ولایت ای دوست / خر مشو داخل گردان بسیج

کرده آخوند شعورت را پوک / سفسطه می کند و گشتی گیج

طرح دعوای ولایت کرده / مثل خرگوش نخور گول هویج !

تا سوارت نشود با مذهب / پای دین تو شده چون افلیج !

اگر واقعا دنبال حقیقت هستید و دستتان خیلی پر است این ده پرسش ما را در سایت ولیعصر قرار دهید و پاسخش را هر چه بود همانجا بنویسید تا جلوی گمراهی شیعیان محترم گرفته شود .

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …