ایا الله نمیدانست امام هفتم شیعیان، قبل از امام شیشم میمیرد؟!!

پاسخ شیعه: پاسخ این مطلب را می توان در قدیمی ترین منابع اعتقادی شیعه یافت:
قول الصادق علیه السلام : ما بدا لله بداء کما بدا له فی إسماعیل ابنی ،
یقول : ما ظهر لله أمر کما ظهر له فی إسماعیل ابنی إذ اخترمه قبلی لیعلم بذلک أنه لیس بإمام بعدی .
کلام امام صادق علیه السلام : برای خداوند بدایی صورت نگرفت مثل آنچه که در اسماعیل فرزندم صورت گرفت .
ایشان می فرمایند که از خداوند امری ظاهر نشد ( از جهت تعجب برانگیز بودن برای مردمان ) همانطور که در مورد اسماعیل فرزندم صورت گرفت . زیرا وی را قبل از من از دنیا برد تا همگان بدانند که وی بعد از من امام نیست .
التوحید ، الشیخ الصدوق ، ص ۳۳۶
اسماعیل فرزند بزرگ امام صادق علیه السلام بود، و به حسب روال طبیعی و آنچه در بین مردم مشهور بود وی باید امام می شد ؛
زیرا شیعیان روایتی دارند که در آن آمده است:
الأمر فی الکبیر ما لم تکن فیه عاهه
امامت در فرزند بزرگ است ، مگر اینکه وی بیماری داشته باشد ( که سبب رویگردانی مردم از وی شود )الکافی ج ۱ ص۲۵۸
که البته این روایت از جهت رجالی با سند صحیح به دست ما نرسیده است و در آن سهل بن زیاد ابو یحیی الواسطی است که امامی است اما وثاقت وی ثابت نشده است. و تحریف مضمون همین روایت بود که سبب گمراهی عده ای از شیعیان بعد از شهادت امام صادق علیه السلام گردید ؛ زیرا عبد الله أفطح فرزند دیگر امام، از امام کاظم علیه السلام بزرگتر بود و لذا عده ای با تحریف این روایت قسمت آخر آن را که می گوید امام نباید از جهت جسمی مشکلی داشته باشد، برداشته و از آن برای اثبات امامت عبد الله افطح استفاده کردند. زیرا سر عبد الله افطح ، حالت طبیعی نداشت و لذا به وی افطح می گفتند )
اما طبق روایات رسیده از اهل بیت ، امام بعد از امام صادق علیه السلام فرزند دیگر حضرت یعنی موسی بن جعفر بودند . لذا این مطلب برای مردم ایجاد شبهه کرده بود . به همین جهت خداوند متعال اسماعیل را در حیات پدر از دنیا برد تا همگان بدانند که امام بعد از ایشان حضرت موسی بن جعفر علیهم السلام است . این مطلب یعنی از دنیا رفتن اسماعیل برای بیشتر مردم عجیب بود ؛ زیرا ایشان چنین فکر می کردند که وی امام خواهد شد اما خداوند وعده خود را عملی ساخت .
بداء یعنی آشکار شدن برای مردمی که آگاهی ندارند؛ اما وقتی شخصی آگاهی داشته باشد دیگر برای او بدا معنی ندارد؛ حضرت این جمله را نسبت به کسانی مطرح کرده اند که نام دوازده امام را نمی دانستند به سبب بزرگتر بودن اسماعیل گمان می کردند او باید امام شود و یا نام دوازده امام را می دانستند ،‌اما با خود می گفتند چگونه ممکن است با وجود برادر بزرگتر، کوچکتر امام شود و این مساله را تناقضی در روایات شیعه می پنداشتند ، برای ایشان بدا شد؛‌ اما کسانی که علم به دوازده امام داشته و می دانستند امام کاظم امام خواهند شد،‌ و در این مطلب شکی نداشتند، دیگر زنده بودن یا نبودن برادر بزرگتر برای آنها تاثیری نداشت.
بهتر است دوباره نظری دقیق در پاسخ داده شده داشته باشید
اما اینکه اهل سنت می گویند امام در ابتدا اسماعیل را به جانشینی معرفی کرده بودند !!! نه تنها با تاریخ موافقت ندارد، بلکه تاریخ مخالف آن است، زیرا در روایات شیعه از زمان پیامبر نام دوازده نفر جانشین و لقب ایشان مشخص است و بدین سبب نه تنها برای امام، بلکه آگاهان شیعه نیز شکی نداشتند که امام بعد از حضرت جعفر صادق (علیه السلام)‌چه کسی است .

پاسخ اهل سنت:
این جواب شیعه ها بسیار آبکی و سست است! معمولا شیعه ها هرچه که بیشتر در تنگنا قرار گیرند بیشتر پرگویی میکنند تا خواننده را گیج کنند اما اینجا مختصرآ جواب دادند!!
چرا ؟ نمیدانم !
در هر حال رد ادعای آنها بطور خلاصه این است:
۱ – این ادعا که ((مردم موسی کاظم را نمیشناختند و گمان میکردند که باید امامت به پسر بزرگتر برسد، و پس برای همین، الله اسماعیل را به مرگ طبیعی از جهان برد))
یک ادعای دروغ است زیرا مردم شیعه ؛به گفته شما ؛نام امامان را از زبان پیامبر شنیده بودند و میدانستند که بعد از علی ،حسن و بعدش حسین بعدش سجاد الی آخر است و در آخر جوابش شیعه نیز همین گفته ما را تکرار کرده است
پس بر آنها نام موسی کاظم معلوم بود و دلیلی نداشت که سردر گم باشند آنها بر اساس روایات شیعه باید قبل از بدنیا آمدن امام صادق (امام ۶) امام ۷ را میشناختند؛ همانطور که قبل از بدنیا آمدن امام صادق امام رضا یا امام مهدی را با اسم و رسم میشناختند
پس جواب شیعه که میگوید الله اسماعیل را برد تا مردم موسی کاظم را بعنوان امام بشناسند فقط بهانه است و این بهانه شیعه سست ترین جواب بود

۲ – شما میگوید فرزند ارشد امام صادق شما ناقص الخلقه بود ما اعتراضی نداریم که این امام زاده ناقص الخلقه باشد
اما بشما معترضیم که چرا زنان شما بر سر قبر این امامی که بچه خودش ناقص الخلقه دنیا آمد ،میروند و از او میخواهند که به ایشان کمک کند تا مرض نازایی انها درمان گردد و یک پسر سالم به دنیا بیاورند

۳- شما در جمله امام صادق دقت کنید میگوید : قول الصادق علیه السلام : ما بدا لله بداء کما بدا له فی إسماعیل ابنی ،
کلام امام صادق علیه السلام : برای خداوند بدایی صورت نگرفت مثل آنچه که در اسماعیل فرزندم صورت گرفت .

امام صاىق میگوید (بدا له) برای الله آشکار گشت نمیگوید (بدا لهم) برای مردم آشکار کرد
پس یا امام صادق عربی نمیدانست یا شما دارید قضیه را ماست مالی میکنید و صد درصد غلط تفسیر مینمایید
خلاصه اینکه این ایمان به تغییر رای الله در مورد امامت اسماعیل بعد از امامت صادق، یک نقطه ضعف بزرگ برای شیعه دوازده امامی، درمقابل شیعه ۷ امامی یعنی فرقه اسماعیله است و اگر قرار میبود که حق در شیعه میبود پس ایمان به غایب شدن اسماعیل عاقلانه تر است تا ایمان به غیب شدن مهدی
اما از نظر اهل سنت هردو گروه باطل هستند ۷ امامی از ۱۲ امامی باطل تر است اما درباره اینکه موسی کاظم امام بود یا اسماعیل، رای او درست تر از شیعه ۱۲ امامی است
چون امکان ندارد الله تغییر عقیده بدهد یعنی محال است که اول اسماعیل را جانشین پدر کند غافل از اینکه او قبل از پدرش میمرد مگر موت و زندگی بدست الله نیست
اما باز تکرار میکنیم که هم شیعه ۷ امامی باطل است و هم ۱۲ امامی….. این فقط یک قضاوت فرضی است بین آندو فقط در این مساله
و الا نه این خوب است نه آن!! 

                                                                      نه قم خوبه نه کاشون 
                                                                       فریادها از دوتا شون

 

                                                                                                                                          

نویسنده: سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …