آیا گناه پخش مواد مخدر در جهان به دوش مسلمانان است؟

شبهه ملحد:۵۳  کشور در دنیا کشورهای اسلامی و دارای حاکمانی مسلمان هستند که قوانین اسلامی را در آنها پیاده میکنند. جالب است که مردم این کشورها از هر نژاد، فرهنگ، موقعیت جغرافیائی و زبان تنها در اسلام و فقر و عقب ماندگی با یکدیگر اشتراک دارند.  و هرچه مردم  کشوری مسلمانتر باشند، حنایتکار ترند برای مثال افغانستان را ببینید: منبع اصلی تریاک، هروئین و حشیش دنیا کشور مسلمان افغانستان است که مردمانش به شدت اعتقادات مذهبی دارند.


پاسخ اهل سنت:
اولا: همانطور که نباید از رفتار هیتلر درباره مسیحیت قضاوت کنیم همینطور هم  درست نیست که  رفتار مسلمانان، ملاک داوری درباره اسلام باشد.
دوما: اسلام مواد مخدر را حرام میداند
 رسول الله صلی الله علیه و سلم میفرماید: [حَرَّمَ اللَّهُ الْخَمْرَ وَکُلُّ مُسْکِرٍ حَرَامٌ]. ( صحیح ).
الله شراب را حرام قرار داده و هرچیز مستی آور حرام است.
پس به نص صریح دین مبین، مواد مخدر حرام است و این هم آیه ای که در حرام بودن تریاک و حشیش و هیروین شکی باقی نمیگذارد:
«یا أَیهَا النَّاسُ کُلُوا مِمَّا فِی الْأَرْضِ حَلَالًا طَیبًا وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ» (البقره/۱۶۸)
(ای مردم! از آنچه در زمین است، حلال و پاکیزه بخورید! و از گامهای شیطان، پیروی نکنید! چه اینکه او، دشمن آشکار شماست!

«الَّذِینَ یتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِی……… وَیحِلُّ لَهُمُ الطَّیبَاتِ وَیحَرِّمُ عَلَیهِمُ الْخَبَائِثَ» (الأعراف/۱۵۷)
همانها که از فرستاده (الله)، پیامبر «امی» پیروی می‌کنند؛ پیامبری که…….اشیاء پاکیزه را برای آنها حلال می‌شمرد، و ناپاکیها را تحریم می کند؛
مواد مخدر پاکیزه  نیست و همه انواع آن برای بدن مضر هستند،پس مواد مخدر حرام است چون رسول الله صلی الله علیه وسلم آنرا حرام قرار داده است و باز حرام است چون الله خوردن پلیدی را برای انسانها حرام قرار داده و هیروین و حشیش و تریاک  از پلیدترین  چیزهاست.
سوما: قبول داریم که بعضی از روحانیون مسلمان کاشت خشخاش را اجازه دادند. اما بهانه آنها این است که این گیاه خاصیت دارویی دارد پس حرام نیست و میگویند، مثلش مثال انگور است، حالا اگر کسی  انگور را به شراب تبدیل میکند این گناه اوست نه گناه کاشتکار!!
البته این دلیل مردود است، این کلاه شرعی است زیرا وقتی تو با چشم سر میبینی که دارند از این محصول سوء استفاده میکنند حق نداری کشت آنرا اجازه دهی، البته این نقطه ضعف و بی بصیرتی بعضی از علماء را نیز ما قبول داریم.

اما قضیه خیلی بزرگتر از این حرفهاست
پس حالا باییم بر سر  این اتهام ملحد که مدعی شده، تریاک ارمغان اسلام است!
آیا میدانید چند سال پیشتر از آنکه افغانستان بدستور سازمان ملل فتح شود یک قحطی و بی آبی بی سابقه  سراسر افغانستان را فرا گرفته بود این خشکسالی تقریبا ۷ سال ادامه داشت، سال آخر کار به جایی رسید  که بعضی جاها چاه ها خشک شد و آب خرید و فروش میشد.
نماز  باران نیز برای طالبان باران نیاورد، آنها اول سعی کردند به مردم بگویند این امتحان است اما کم کم وضع خطرناکتر شد، آنها  به خیالشان خطور کرد که شاید به خاطر کشت خشخاش و بنگ( چرس) الله از آنها ناراضی است.

پس ناگهان با یک دستور حکومتی کشت خشخاش در سراسر افغانستان کاملا منع شد و حتی کسی جرات نکرد یک متر مربع هم علنی بکارد
و حکومت  به مردم گفته بود تا ۳ سال بعد،حمل و فروش تریاک نیز جرم محسوب خواهد شد و ۳ سال فرصت دارید انباشته کثیف خود را از خاک افغانستان بیرون ببرید.
اداره مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل به طالبها اعتراض کرده بود که ما گفتیم ۲۰ درصد مزارع را از بین ببرید و شما صد درصد از بین بردید این لطمه میزند به کاشتکاران……. طفلکی ها گناه دارند
اما  دستور حکومت  نافذ شد و مردم افغانستان اعتراضی نکردند و آب هم از آب تکان نخورد.

اما سال بعدکه بدستور مستقیم سازمان ملل  متحد، افغانستان به تصرف نیروهای بین المللی در آمد، با کمال تعجب مشاهده شد که کشت خشخاش نه فقط دوباره شروع شد که میزان تولید چند برابر افزایش یافت!
حجت حاکمان جدید این بود که اگر کشاورزان را منع کنیم از گرسنگی میمرند!

 اما سوال های که هیچکس برایش جوابی ندارد اینهاست: 
۱- مگر اون ۷۰ درصد از افغانهای که کشت نمیکنند، مردند؟
۲- مگر در زمان طالبان که نکاشتند، مردند؟
۳- مگر خون افغانها از زارعین پاکستانی یا هندی یا ایرانی یا برزیلی یا ویتنامی رنگین تر است که به اینها امتیاز میدهند و به اونها اجازه کاشت نمیدهید؟
۴- چرا دلتان برای معدود زارعین افغان میسوزد، برای جوانان پرپر شده دنیا و معتادین  خود  افغانستان نمیسوزد؟ تعداد این جوانها هزاران برابر تعداد زارعین افغانستان است و همه تحصیل کرده و نارنین پدر مادر.
۵- چرا دلتون برای اینهمه پلیس که در مبارزه با مواد مخدر کشته میشه نمیسوزه؟
شما اگر تریاک را در سرچشمه (در مزرعه) بخشکانید، نه پلیس میمیره نه جوانها معتاد میشند، نه قاچاق چی ها اعدام میشن، نه ملیاردها دولار صرف مبارزه میشه، نه پدر مادر ها غصه میخورند
۶- چرا دلتون برای ۴ تا کشتکار افغانی میسوزه برای همه دنیا نمیسوزه ؟
۷- سرو ته افغانستان بزنی به اندازه خراسان ماست تازه در سه چهارم خاکش هم کشت نمیشه یعنی این تعداد کم دهقان، اینقدر ارزش داره که ما دنیا را بخاطرش تباه کنیم؟
 
تنها یک بهانه دارید که بگید نمیشه جلوی کشت گرفت !
چرا نمیشه؟ پس چرا طالب ها جلوشو گرفتند؟ آمریکا آیا نمیتونه مزارع را بمباران کنه؟ یکجا را بمباران کنه همه میترسند و دست بر میدارند. این کاشت که زیر زمین نیست، زیر آسمون خدا میکارند و درو میکنند!!

راز ی که شما از آن خبر ندارید
افغانها اگر با کشت خشخاش پولدار میشدند، پس چرا از فقیرترین ملت های دنیا هستند؟ حقیقت این است که سود تریاک و هیروین به جیب زارع نمیرود به جیب قاچاق چی ها کوچک هم نمیره، به جیب از ما بهترانی میره که متاسفانه بعضی از اونها در راس کارهای مهم دنیا هستند.
آنها در تمام دنیا کاشت  را ممنوع کردند الا افغانستان تا این ماده گران شود!
آنها پلیس ها را بکشتن میدهند تا هرکس نتواند مواد حمل کند و همچنان گران باقی بماند، پس خودشون این جنس گران را میبرند در سراسر  دنیا  و میفروشند.
شما بمن بگویید آمریکا که پشه را در هوا نعل میکند چرا نمیبیند روزانه هزاران تن مواد وارد کشورش میشود ؟
پس مسلمانها در افغانستان خشخاش نمیکارند این منطقه دور فتاده،توسط ثروتمندان قدرتمند انتخاب شد تا منبع در آمد سرشار آنها باشدز
گرنه شاه افغانستان یک مرد افراطی نبود او پایبند به قوانین بین المللی بود، وقتی ایران را مجبور کردند که کشت خشخاش را ممنوع کند، میتوانستند افغانستان را هم مجبور کنند شاه افغان بیش از شاه ایران بر کشور خود مسلط بود.
اما آنها عمدا افغانستان را آزاد گذاشتند و در ایران  و جاهای دیگر ممنوع کردند تا این ماده گران شود و سودش برود به جیب خودشان!!

یک داستان خنده آور و گریه آور
سه چهار سال پیش سازمان ملل از ایران تقدیر کرد که ۲۰۰۰ مامورش در جنگ قاچاق کشته شده و به دولت ایران لوح تقدیر داد که در صف مقدم مبارزه است و دولتی های نادان هم بادی به غبغب انداختند که اینک ماییم مدافعان تمدن بشری!!!
اما یک عاقل پیدا نشد و به نماینده سازمان ملل در تهران نگفت که افغانستان با اجازه شما فتح شد، آنجا زیر فرمان شماست. چرا آنجا اجازه کشت را میدهید و صف مقدم را میاورید به خاک ما ؟
خلاصه!!
کاشت تریاک ربطی به مسلمانها ندارد، پولداران قدرتمند جهان بخاطر سود سرشارش، میخواهند کاشته شود و دلشان برای ۴ تا زارع افغانی نسوخته !

ملحد میگوید:
کشت خشخاش دقیقا مربوط میشه به طالبان و نیروهای ارزشیش چرا که از طریق قاچاق اون میلیونها دلار به جیب میزنن و مخارج خودشون رو تامین میکنن، سعی نکنید که طالبان رو که از این قضیه مبرا نشون بدید
از طرف دیگر که آمریکا میلیون ها دلار برای طرح کشت جایگزین هزینه کرده، افغانستان و در ناحیه ای از کلمبیا طرح کشت جایگزین با کلی مشوق رو اجرا کردن که بجای کوکایین فلفل بکارن.
اجرای برنامه طرح جایگزین باعث کاهش ۱۹درصدی کشت خشخاش در سال گذشته شده. و در ۱۹ ایالت بطور کامل متوقف شده و تا پایان ۲۰۰۹ هم ۴-۵ ایالت دیگر هم متوقف خواهد شد. ضمن اینکه اعلام کردند که در آینده هم برای ۲۵ ایالت دیگر هم برنامه هایی اجرا خواهد شد و تمام اینها با کمکهای آمریکا صورت گرفته و خواهد گرفت. و یه مطلب دیگه اینکه ریچارد هولبروک نماینده ویژه آمریکا در افغانستان و پاکستان از برنامه های جدید و جدی تری برای متوقف ساختن کشت خشخاش خبر داده که در جهت تکمیل کردن برنامه های گذشته اجرا خواهد شد. منتها این یه پروسه زمان بر هست!

پاسخ ما:
اگر حرف ملحد درست باشه پس آمریکا باید هرچه سریعتر مانع کشت خشخاش بشه تا طالبان منابع مالیشون قطع بشه وجنگ تموم بشه نه اینکه برعکس زمینهای زیر کشت دوبرابر کنند. و باعث تقویت بیشتر طالبان شوند!

آمریکا چرا اجازه کاشت دوباره را داد؟
این پروسه چرا در کشورهای دیگر زمان بر نبود؟ و یک شبه اجرا شد؟
پولی که دنیا صرف مبارزه با مواد مخدر میکنه بمراتب صدها برابر بیشتر از درآمد زارعین افغانه خب کمی از آن را بدهند به افغانها که نکارند
در کلمبیا نیم قرن است که میگند میخواهیم متوقف کنیم!!
امریکا که توانست در ۱۹ ولایت افغانستان متوقفش کنه با چی متوقف کرد؟ چرا اونجاها زمان نبرد؟

در بقیه ولایت افغانستان هم همینکار را بکنه که در این ۱۹ ولایت کرد! دیگر چرا معطله چی به اون کشاورزها داد که نکاشتند؟ خب به بقیه هم بده.
برای اطلاع شما عرض میکنم که هر استان افغانستان از یک شهر ایران هم کوچکتره و کل افغانستان از دو استان ایران کوچکتره
در دوره پادشاهی ظاهرشاه، ۴۰ سال دوره آرامش را سپری کرد و جنگی در کار نبود اما افغانها فقیرتر از امروز بودند پس خشخاش برای آنها ثروت را به ارمغان نیاورد زیرا مافیا از آنها ارزان میخرد
و مجبور بودن زارعین بهانه است بهانه!
سوالی دارم: فرض کنید که ۴۳ شرور روزانه، هزاران نفر را میکشند، ما با خود بگوییم که ۱۹ نفر را دستگیر میکنیم و بقیه را آزاد میگذاریم تا بکشند آیا این درست است؟
این همان مثال افغانستان است که ۱۹ استان کشت نمیشود و ۲۵ استان میشود.

حالا یک سوال دیگه: سازمان ملل متحد که در ۲۵ ایالت اجازه کشت میدهد خب خودش هم بخرد تا قاچاقچی و پلیس بزحمت نیافتند و هی همدیگر را نکشند. حالا سوال سوم : این زهر ماری که جهان متمدن اجازه تولیدش را داده خودش هم میداند که بلاخره مصرف میشه خب خودشان برسونند بدست مصرف کننده و به ریش ما نخندند و گرونش نکنند و باعث مرگ پلیسهای مرزی ما هم نشوند
یا اجازه تولید ندهند یا اگر دادند اجازه مصرف هم بدهند ؟
عجیبه اجازه تولید را بی زحمت میدهند اجازه مصرف را با زحمت……تا گرون بشه !!چرا میخواهند گرون بشه اونهم به قیمت جون هزاران پلیس؟
پس ای خواننده نیک بنگر که چه کسی مسئول کاشت و پخش خشخاش و تریاک و هیروین در جهان است مسلمانها  یا آنها؟

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …