آیا قرآن ساختن بارگاه بر قبر را اجازه داده است؟

شیعه میگوید: قابل توجه دوستانی که ساخت زیارتگاه برای ائمه را کفر می دانند: خداوند در قرآن در پایان قصه اصحاب کهف (پس از آنکه مردم وارد غار می شوند و می بینند که اصحاب کهف جان به جان آفرین تسلیم کرده اند) می فرماید عده بیشتری از مردم گفتند : “لنتخذن علیهم مسجدا”حتما برایشان معبدی بنا خواهیم کرد.
نکته جالب اینجاست که اگر این کار مصداق کفر است پس چرا خداوند این کار را تقبیح نکرده است ؟

جواب ما: متأسفانه شیعیان تسلیم قرآن نیستند، آنها عقاید خود را اصل و محور قرار داده اند و بعد در قرآن میگردند و هر چیزی را مطابق میل و عقاید خود، تأویل می کنند.ما فقط در همین سوره کهف به روش شیعه عمل نموده و دو آیه دیگر را تفسیر میکنیم:

فرض کنید در بین مسلمانان فرقه ای باشد که بگوید خورشید در هر غروب، در چشمه ای گل آلود فرو میرود این فرقه می تواند به روش شیعه آیه زیر را، در اثبات عقیده خود دلیل آورد :«حَتَّى إِذَا بَلَغَ مَغْرِبَ الشَّمْسِ وَجَدَهَا تَغْرُبُ فِی عَینٍ حَمِئَهٍ» (سوره کهف: ۸۶) (تا به غروبگاه آفتاب رسید؛ خورشید را دید که در چشمه تیره و گل‌آلودی فرو می‌رود)

و بگوید اگر خورشید در چشمه فرو نمی رود پس چرا قرآن نگفته که این خطای دید بوده که باعث شده ذوالقرنین خیال کند خورشید دارد در گل فرو میرود؟!

یا تصور کنید فرقه ای را که از مهمان و مهمان نوازی متنفر است اونها هم می توانند به این آیه چنگ بزنند:

َانْطَلَقَا حَتَّى إِذَا أَتَیا أَهْلَ قَرْیهٍ اسْتَطْعَمَا أَهْلَهَا فَأَبَوْا أَنْ یضَیفُوهُمَا

(باز به راه خود ادامه دادند تا به مردم قریه‌ای رسیدند؛ از آنان خواستند که به ایشان غذا دهند؛ ولی آنان از مهمان کردنشان خودداری نمودند)و متنفران از میهمان میتوانند بگویند: اگر کار مردم آن قریه بد بود چرا الله نگفت که بد است؟آیا الله عز و جل باید همه حرفها را در یک آیه یا دو آیه یا فوراً بگوید!!

الله عز و جل البته در دعوای دو گروه موحد و قبر پرست در این آیه مورد استناد شیعه فوراً چیزی نفرموده، اما قرآن را بگردید و بیبیند که چند آیه در مذمت مرده پرستی دارد برای مثال این آیه را ببینید! «الَّذِینَ یدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ لَا یخْلُقُونَ شَیئًا وَهُمْ یخْلَقُونَ» «أَمْوَاتٌ غَیرُ أَحْیاءٍ وَمَا یشْعُرُونَ أَیانَ یبْعَثُونَ» (کسانی را که غیر از خدا می‌خوانند، چیزی را خلق نمی‌کنند؛ بلکه خودشان هم مخلوقند) (آنها مردگانی هستند که هرگز استعداد حیات ندارند؛ و نمی‌دانند در چه زمانی محشور می‌شوند) ( نحل آیه ۲۱ و ۲۲)

آیا دیدید ؟!

شما که بارگاه را نمی سازید تا مرده از نور آفتاب محفوظ بماند شما بارگاه را میسازید تا بروید بر سر قبر مرده حاجت بخواهید یا در بهترین حالت! او را شفیع قرار دهید! این ها را قرآن صریحاً منع کرده است.

وقتی بت پرستی منع باشد ساختن بت هم حرام است.

وقتی شراب حرام باشد شراب سازی هم حرام است.

وقتی درخواست از مرده ممنوع باشد قبر سازی هم حرام است. شما که برای مرده سایه بان نمی سازید! شما ضریح میسازید تا مردم بروند و حاجت بخواهند!!

آیا باز راضی نشدید باز می گویید چرا در خود آیه، الله قبر سازی را مذمت نکرده؟! ما ثابت میکنیم که مذمت کرده

پس باز به آیه بر گردید و آیه قبل و سه آیه بعدش را بخوانید!

می بینید که در آیه قبل از آیه مورد بحث ما، وقتی که اصحاب کهف از خواب ٣٠٩ ساله بر میخیزند بین خود از هم دیگر می پرسند :

چند وقت خوابیدیم؟ بعضی از روی خیال خام می گویند یک روز یا نیم روز!!  و دانایان می گویند الله اعلم.

آیه را ببنید:

«وَکَذَلِکَ بَعَثْنَاهُمْ لِیتَسَاءَلُوا بَینَهُمْ قَالَ قَائِلٌ مِنْهُمْ کَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا یوْمًا أَوْ بَعْضَ یوْمٍ قَالُوا رَبُّکُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ فَابْعَثُوا أَحَدَکُمْ بِوَرِقِکُمْ هَذِهِ إِلَى الْمَدِینَهِ فَلْینْظُرْ أَیهَا أَزْکَى طَعَامًا فَلْیأْتِکُمْ بِرِزْقٍ مِنْهُ وَلْیتَلَطَّفْ وَلَا یشْعِرَنَّ بِکُمْ أَحَدًا ( کهف۱۹)»

این‌گونه آنها را (از خواب) برانگیختیم تا از یکدیگر سؤال کنند؛ یکی از آنها گفت: «چه مدت خوابیدید؟!» گفتند: «یک روز، یا بخشی از یک روز!» بعضی گفتند: «پروردگارتان از مدت خوابتان آگاهتر است!».

در آیه مورد استناد شیعه، هم وقتی دو گروه به جان هم میافتند یکی می گوید مسجد بر قبر میسازیم موحدان می گویند! نه در غار را ببندید!

باز هم گروه موحد است که می گوید: الله اعلم!

آیه را ببنید: «وَکَذَلِکَ أَعْثَرْنَا عَلَیهِمْ لِیعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَهَ لَا رَیبَ فِیهَا إِذْ یتَنَازَعُونَ بَینَهُمْ أَمْرَهُمْ فَقَالُوا ابْنُوا عَلَیهِمْ بُنْیانًا رَبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قَالَ الَّذِینَ غَلَبُوا عَلَى أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَیهِمْ مَسْجِدًا» آیه ۲۱

و اینچنین مردم را متوجه حال آنها کردیم، تا بدانند که وعده خداوند (در مورد رستاخیز) حق است؛ و در پایان جهان و قیام قیامت شکی نیست! در آن هنگام که میان خود درباره کار خویش نزاع داشتند، گروهی می‌گفتند: «بنایی بر آنان بسازید (تا برای همیشه از نظر پنهان شوند!) پروردگارشان از وضع آنها آگاهتر است!» ولی آنها که غالب و حاکم بودند گفتند: «ما مسجدی بر (مدفن) آنها می‌سازیم».

در آیه بعدی هم ، وقتی بر سر تعداد نفرات درون غار بین مردم زمان پیامبر، اختلاف بروز میکند، الله عز و جل به پیامبر می گوید: بگو: والله اعلم!

آیه را ببنید:«سَیقُولُونَ ثَلَاثَهٌ رَابِعُهُمْ کَلْبُهُمْ وَیقُولُونَ خَمْسَهٌ سَادِسُهُمْ کَلْبُهُمْ رَجْمًا بِالْغَیبِ وَیقُولُونَ سَبْعَهٌ وَثَامِنُهُمْ کَلْبُهُمْ قُلْ رَبِّی أَعْلَمُ بِعِدَّتِهِم».

(گروهی خواهند گفت: «آنها سه نفر بودند، که چهارمین آنها سگشان بود!» و گروهی می‌گویند: «پنچ نفر بودند، که ششمین آنها سگشان بود.» -همه اینها سخنانی بی‌دلیل است- و گروهی می‌گویند: «آنها هفت نفر بودند، و هشتمین آنها سگشان بود.» بگو: «پروردگار من از تعدادشان آگاهتراست!»)

در آیه بعدی هم ، وقتی درباره سالهای خواب اختلاف پیدا می شود یکی می گوید: ٣٠٠ سال و  یکی دیگر می گوید: ٣٠٩ سال

باز الله به پیامبر می گوید: بگو الله اعلم!

(قُلِ اللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثُوا لَهُ غَیبُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ) آیه: ۲۶

(بگو: خداوند از مدت توقفشان آگاهتر است؛ غیب آسمانها و زمین از آن اوست!)

پس معلوم می شود که تکیه کلام موحدان و درست گویان (والله اعلم) است!

در دعوای دو گروه موحد و قبر پرست! کدامیک می گوید: والله اعلم ؟؟؟؟!!

پس همان گروه برحق است.

دوستان شیعه! بازی کردن با آیات قرآن ناممکن است زیرا این کلام الله است و اینکه علمای شما از تأویل نا امید نمی شوند. بخاطر این است که شما دقت نمی کنید و حرفهای آنها را بدون اندیشه قبول می کنید وگرنه قرآن دهها دروازه بسوی صراط مستقیم را بر روی شما باز گذاشته!

اندکى بیاندیشید !!

 

نویسنده: سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …