صلوات مرسوم ما یک نوع تعارف و تفکر!

                                                                                             بنام خدا
                                                          با درود بر محمد وآل محمد وبا سلام خدمت حقیقت جویان
مقدمه :
ما ایرانی ها قرنهاست بعضی الفاظ وجملات مذهبی را بدون اینکه در معنی ومفهوم آن دقت کنیم (هر چند هم در تضاد آشکاری با دستورات قرآن باشد ) تکرار می کنیم ومصرانه هم میگوییم فقط ما برحقیم وهر کس بر خلاف عقاید ما باشد باطل است !
قبلا در مقاله ای گفته بودم که به مرور بعضی راز ها را در آینده می گویم پس در ذیل یکی ازاین نمونه ها را که مردم هر روز تکرار می کنند می آورم وبا شواهدی از آیات قرآن ثابت میکنم که این طرز صلوات درست نیست وبه احتمال زیاد این یک صلوات ایرانی وساخت ایران است و درست در جایگاه مخالف دستور قرآنی قرار گرفته است امیدوارم که مرا به کفر گویی متهم نکنیدد وفقط فکر کنید اگر نظر درست بود بپذیرید و به دیگران هم بگویید اگر هم پرسشی به ذهنتان آمد بپرسید
شرح مطلب
اول به مفهوم جمله اللهم صل علی محمد وآل محمد توجه می کنیم که خدایا بر محمد وخاندانش درود فرست ظاهرا اشکالی ندارد! اما به آیه ی صلوات در سوره احزاب توجه کنید !
إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِکَتَهُ یصَلُّونَ عَلَى النَّبِی یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا (الأحزاب/۵۶) خدا و فرشتگانش همواره بر پیامبر درود می‏فرستند ای کسانی که ایمان آورده‏ اید بر او درود وسلام بفرستید و..
پس به آیه خوب توجه کنید خود خدا وملائکه همیشه خودشان بر پیغمبر بدون انقطاع صلوات می فرستند چه لزومی دارد که ما دوباره با دعا وخواهش وتمنا یا تعارف به خدا بگوییم بر پیغمبر صلوات بفرست ؟
خدا کارخودش راخوب بلد است که انجام دهد خودش مقدم برما و اول کار را انجام داده او از ما خواسته که خودمان بر پیامبر صلوات بفرستیم نه اینکه دوباره به خودش تعارف کنیم که خدایا نه ما نمی فرستیم تو بفرست، آقا خدا خودش فرستاده خودتان بفرستید نه تعارف کنید که خدایا توبفرست !…….
به نظر من در این صلوات مرسوم یک نوع تعارف وتفکر ایرانی نهفته شده و قرنهاست که مردم نا آگاهانه از آن پیروی می کنند برای جا افتادن مطلب مثالی می زنم فرض کنید شخص گرانقدری به خانه ی ای وارد می شود پدر ومادرخانواده به احترام او از جا بلند شده وبعد به پسر خود نیز می گو یند تونیز به احترامش بلند شو این نهایت بی عقلی وبی فکری است که پسر به پدر بگوید تو بلند شو !
آقا پدر کارخودش را بلد است و قبلا خودش به احترام طرف بلند شده ولازم نیست که بچه ی نفهم به او بگوید وتعارف کند که نه تو بلند شو امیدوارم که مطلب جا افتاده باشد ومن شهادت می دهم که سالهاست بعد از اینکه متوجه شدم هیچگاه عمدا اللهم صل علی محمد وآل محمد نگفته وبجای آن سلام بر محمد وآل محمد یا شبیه به این مفهوم گفته ام تا گامی هر چند کوچک در جهت عمل به دستورات واقعی قرآن برداشته باشم
خدا نگهدار تا آینده

                                                                                                                                             غلامعلی نوری
 

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …