اذان شیعه….!

چرا شیعیان در اذان و اقامه خود جمله «اشهد ان على ولى الله » را میگویند؟  شبهه روافض: در ابتدا باید گفت که اجماع شیعیان بر استحباب این شهادت است؛ اما در مورد علت استحباب آن اختلاف دارند:
۱- عده ای آن را جزء مستحب می دانند؛ یعنی مانند قنوت که جزئی از نماز بوده و مستحب است .
۲- عده ای نیز آن را مستحب می دانند؛ اما بدون قصد جزئیت؛ یعنی مستحبی است که جزو اجزای اذان نیست.
روایتی است که آن را سید نعمت الله جزایری از استاد خویش مرحوم مجلسی مرفوعا از رسول خدا نقل می کند که فرمودند:
عن رسول الله صلی الله علیه و سلم قال: یا علی انی طلبت من الله ان یذکرک فی کل مورد یذکرنی فأجابنی واستجاب لی .
از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم روایت شده است که فرمودند: من از خدا خواسته ام که در هر جایی که من را ذکر می کند تو را نیز ذکر نماید؛ پس درخواست من را قبول کرده و مورد اجابت قرار داد .
طبق این روایت در هر جایی که رسول خدا ذکر می شود ( که اذان نیز از جمله آن هاست ) امیر مومنان نیز ذکر خواهد شد .
روایت سنی ها در مورد ابوذر و سلمان:
در این زمینه مراغی مصری از علمای اهل سنت در کتاب خویش السلافه فی امر الخلافه دو روایت از جناب صحابی عظیم الشان ابو ذر غفاری و نیز صحابی گرانمرتبه سلمان فارسی نقل می کند:

شخصی به نزد رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم آمده و گفت: ای رسول خدا؛ ابوذر در اذان بعد از شهادت به رسالت شهادت به ولایت علی می دهد؛ رسول خدا فرمودند: همین است؛ آیا کلام من را در روز غدیر خم فراموش کردید که « هرکس که من مولای اویم پس علی مولای اوست »؟

شخصی به نزد رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم آمده و گفت: ای رسول خدا ،چیزی را شنیدم که تا کنون نشنیده بودم ، رسول خدا فرمودند: آن چه چیزی است ؟
پاسخ داد:‌سلمان در اذان خویش بعد از شهادت به رسالت ، شهادت به ولایت علی علیه السلام می دهد؛ پس حضرت فرمودند: چیز نیکویی را شنیده ای !!
السلافه فی أمر الخلافه، ص ۳۲٫

جواب اهل سنت:
اولا خوب شد که کتاب سلافه فی امر خلافه را شناختیم و نویسنده مشهور آن آقای مراغی مصری اهل سنتی ، نیز اشنا شدیم !!
نمیدانیم چرا این شیعه ها علمای ما را بهتر از ما و حتی بهتر از مصری ها میشناسند؟ شاید به این خاطر که این بابا از مراغه رفته بمصر!!
اما ىر متن حدیث این عالم سنی مراغی مصری!!! چند اشکال وجود دارد؟
اولا:اذان گو حضرت بلال بوده نه سلمان، نه ابوذر!
دوما: آنوقت ها یک مسجد بوده و مساجد زیادی نبوده تا اذان گو ها متعدد باشند!
سوما:اگر قرار بود نام علی در اذان باشد خود رسول الله به بلال دستور میدادند در مسجد نبی در ۵ اذان شبانه روز این را بگوید و نیازی به خودسری این و آن نبود!
ای مردم شیعه!!!
میبینید که علمای شما چقدر در نقل نصوص بی شرمانه عمل میکنند؟
البته این بار ننوشتند مراغی مصری از علمای بزرگ اهل سنت!
فقط نوشتند عالم اهل سنت ! که همینقدر حیا هم از جانب آنها قابل تقدیر است!
در متن نوشته شیعه ، یک نکته جالب دیگر نیز وجود دارد اول دوباره ببینید:
((((روایتی است که آن را سید نعمت الله جزایری از استاد خویش مرحوم مجلسی مرفوعا از رسول خدا نقل می کند که فرمودند )))
رسول الله در سال ۱۱ هجری وفات کردند و مجلسی در سال ۱۱۱۰ هجری
پس تعجب نکنید که چرا در این ۱۱۰۰سال کسی در اذان ها اسم علی را نیاورد چون هنوز حضرت علامه مجلسی از مادر متولد نشده بود که بما بگوید پیامبر صلی الله علیه وسلم چی فرمودند،
و وقتی ایرانیان حدیث را از مجلسی شنیدند ، فورا اشهد ان علی ولی الله را در اذان داخل کردند !
از شوخی بگذریم ! اما جریان این است که وقتی شاه اسماعیل صفوی ظهور کرد ، پیروان او، مردم را مجبور میکردند که بگویند:
اشهد ان لا اله الا الله
و اشهد ان اسماعیل ولی الله
و این شهادتین رسمی آن روزها بود و هر کس نمیگفت کشته میشد!
آن مردک در اذان هم نام علی را داخل کرد! زور داشت و بی رحم بود و هرچه میخواست ، میکرد
اما علمای شیعه که از جبل عامل لبنان به ایران آمدند، کم کم انقلاب را از صوفیان طرفدار شاه اسماعیل دزدیدند و نام اسماعیل کم رنگ شد و نام علی برجسته تر، زیرا برای گمراه کردن امت ، آنها به نام مرد بزرگی چون علی نیاز داشند
اما زیاده روی آنها در تغییر اذان برای آنها یک لکه ننگ تاریخی شد ، زیرا نشانه بی احترامی شیعه به شعار مهم اذان است
کاری که در زمان پیامبر نبوده در زمان علی نبوده را آنها وارد اذان کردند
البته در این تغییر شیطان بی تقصیر نیست ،در روایات صحیح نوشته شده:
قال رسول الله صلى الله علیه وسلم:
إذا نودی بالصلاه أدبر الشیطان وله ضراط حتى لا یسمع التأذین فإذا قضی الأذان أقبل فإذا ثوب أدبر فإذا قضی التثویب أقبل حتى یخطر بین المرء ونفسه یقول اذکر کذا اذکر کذا لما لم یکن یذکر من قبل حتى یظل الرجل ما یدری کم صلى
رواه مالک والبخاری ومسلم وأبو داود والنسائی
رسول الله فرمودند:
وقتی اذان گفته شود، شیطان میگریزد و در حین گریختن می گوزد تا خودش صدای اذان را نشنود و وقتی اذان تمام میشود بر میگردد و باز وقتی صدای اقامه را که میشنود میگریزد ، هنگامی که تمام شد برمی گردد و آدمی را در نماز وسوسه میکند که این چیز را بیاد بیار و آن چیز را …..در حالیکه قبلا به آن فکر نمیکرده، تا آنجا که آخر کار، آدمی نمیداند چند رکعت نماز خوانده
پس دیدید که شیطان ، روزانه ۵ بار ذلیل میشود و پس دانستید شیطان چرا از اذان متنفر است! پس تعجبی ندارد که به پیروانش دستور دهد که اذان را عوض کنند !
و شیعه ساده لوح بداند که اگر در آذان بگوییم(( اشهد ان محمدآ نبی الله)) ،با وجودیکه حرف ما حق و معنی هم شبیه است باز هم اذان ما باطل است
اذان که بازی نیست تا علامه مجلسی و شاه اسماعیل آن را تغییر دهند
پس هرچه زودتر از این عمل شنیع که هیچ دلیلی بر انجام آن ندارید ،توبه کنید و از علی مسلمانتر و از پاپ کاتولیکتر و از مادر مهربانتر نشوید و شیطان را خوشحال نکنید زیرا با اذان شما شیطان نمیگریزد زیرا اذان شما اذان اسلام نیست
و اذان یا اذان اسلام است یا اذان شیطان، دو اذان نداریم !!

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …