آیا پیامبرصلى الله علیه سلم، حضرت ابوبکر را از ترس خبر دادن او به کفار با خود به غار برد؟

شبهه شیعه:
در کتاب ( النور و البرهان ) شیخ ابوالقاسم ابن صباغ آمده است که پیامبر، ابوبکر را از ترس خبر دادن او به کفار با خود به غار برد. در حال حاضر این کتاب در دسترس نیست ؛ ولى مرحوم سید بن طاووس در کتاب ( الطرائف ، ص ۴۱۰) این مطلب را از این کتاب نقل می کند.
ایشان می‌ فرماید:
از دسته روایاتی که دلالت می کند پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) از ترس این که ابوبکر جاى را به کفار نشان ندهد او را با خود به غار بردند روایتی است که شیخ ابوهاشم بن صباغ در کتاب النور و البرهان باب: ما أنزل الله علی نبیه ذیل آیه « قم فأنذر» و آیه « فاصدع بما تؤمر» وباب« ما ضمن رسول الله (صلى الله علیه وآله) لمن أجابه وصدقه » می آورد: حسان می گوید برای انجام حج عمره به مکه آمدم دیدم مردمی‌ از قریش به اصحاب رسول خدا فحش می دادند…. پس اینگونه می گوید: رسول خدا به علی علیه السلام (درشب لیله المبیت) امر نمود ( که درجای ایشان بخوابد) علی علیه السلام نیز اجابت نمود ولی از ابن ابی قحافه (کنیه ابوبکر) ترسید که مبادا جای ایشان را به کسانی که دنبال پیامبر بودند نشان دهد به همین خاطر او را با خود به غار بردند.
الطرائف فی معرفه مذاهب الطوائف – السید ابن طاووس – ص ۴۱۰

نکته دیگرکه شایسته است توجه بفرمائید این است که نظیر همین مطلب در کتب دیگر اهل سنت که در حال حاضر موجود می باشد یافت می شود.
ابوجعفر اسکافی استاد ابن ابی الحدید در جواب جاحظ که قائل است ابوبکر در راه رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم از همه صحابه سختى‌ بیشترى را تحمل کرد می گوید:
زیرا ابوبکر حتی اگر ( ازجهت ظاهری) مورد اطمینان رسول خدا بود اما پیامبراکرم به رازداری وی اطمینان نداشتند چون ممکن بود ابوبکر راز هجرت رسول خدا را در آن شب فاش کند و دشمنان به حضرت دست پیدا کنند در نتیجه تمام نقشه های رسول خدا نقش بر آب می شد.
حتی اگر ابو بکر نزد رسول خدا از جهت رازداری مورد اطمینان بود اما رسول خدا از نترسیدن وی در هنگام مقابله با سختی اطمینان نداشتند پس شاید از خوابگاه رسول خدا فرار نموده متوجه محل نقشه رسول خدا شده دنبال رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم برود ؛ پس کفار ایشان را پیدا کنند.
حتی اگر او شخص رازدار وشجاعی بود و می توانست در جای رسول خدا بخوابد و فرار هم نکند اما رسول خدا از بعد آن اطمینان نداشتند که اگر وی را زنده گرفته وشکنجه کنند اقرار به آنچه که می داند نکند و مسیر رسول خدا را به کفار نشان ندهد پس ایشان به دنبال رسول خدا رفته ایشان را پیدا کنند.

پاسخ اهل سنت:
جعفر اسکافی یک شیعه بوده مثل شاگردش ابن ابی الحدید،
و ابن ابی الحدید شیعه بوده و در اینجا ثابت کردیم که شیعه است
http://www.islamtxt.net/node/145
و همین نوشته نیز دلیل است بر شیعه بودن اسکافی.
اسکافی میگوید رسول الله ترسیده ابوبکر در سختی تاب نیاورد و مسیر حرکت رسول را بگوید پس او را بهمراه برده..
اما شخصی که در سختی تاب نمیاورد، نمیاید ایمان به پیامبری بیاورد که زمین بر او تنگ شده است و دوما، پیامبر چرا مسیر حرکت خود را برای ابوبکر اطلاع داد تا از دستگیری و ترسو بودن او بیم داشته باشد؟!!!!
میبینید که اسکافی دارد هذیان میگوید و کسی که او را عالم قبول دارد نیز ابله است! ما او را سنی و عالم نمیدانیم و این شیعه است که این ابله را بعنوان دانشمند بزرگ میشناسد.
اما آنچه که در کتاب غیب شده شیعه نوشته شده و ابن طاووس از آن نقل کرده هم نشانه کودنی است.
زیرا رسول الله که توانست ساعت و مسیر حرکت خود را از تمامی مردم مکه پنهان نگه دارد، براحتی میتوانستند نقشه خود را از ابوبکر نیز پنهان نگه دارند.
ای خواننده عزیز شیعه !
آیا دیدی ابن طاوس، این دانشمند بزرگ شیعه چقدر نادان است؟
آیا درست است که تو این آیه را رها کنی و به هذیانهای ابن طاووس و امثالش، ایمان بیاوری؟!
ببین آیه ۴۰ از سوره توبه چه میگوید:
إِلَّا تَنْصُرُوهُ فَقَدْ نَصَرَهُ اللَّهُ إِذْ أَخْرَجَهُ الَّذِینَ کَفَرُوا ثَانِی اثْنَینِ إِذْ هُمَا فِی الْغَارِ إِذْ یقُولُ لِصَاحِبِهِ لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا…
اگر او را یاری نکنید، خداوند او را یاری کرد؛ (و در مشکلترین ساعات، او را تنها نگذاشت؛) آن هنگام که کافران او را (از مکه) بیرون کردند، در حالی که دومین نفر بود (و جز از ابوبکر یاری نداشت)؛ در آن هنگام که آن دو در غار بودند، و او به همراه خود(به ابوبکر ) می‌گفت: «غم مخور، خدا با من و توست »….
الله در قران میفرماید که من با محمد و ابوبکر هستم.
شیعه قران را نمیبیند، اسکافی و ابن طاووس را میبیند!!!!
انا لله و انا الیه راجعون.
 

نویسنده: سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …