آیا شیعیان، بعد از سلام نماز «خان الأمین» می گویند؟

شبهه شیعه:
وهابی ها از زمان هاى گذشته شیعه را متهم نموده اند که معتقد است جبرئیل در جریان وحی خیانت کرده و به جاى آن که رسالت را به على بن ابى طالب ابلاغ کند آن را بر رسول خدا صلى الله علیه وآله ابلاغ نموده است. از این رو بعد از سلام نمازشان سه بار دست خود را بالا می برند و می گویند: (خان الامین)
ابن تیمیه می گوید : یهود در صدد وارد کردن نقص و عیب بر جبرئیل برآمده و او را از بین ملائکه دشمن خود مى دانند همانگونه که رافضه مى گویند: جبرئیل به اشتباه وحى را بر محمد نازل کرده است…
منهاج السنه النبویه ج۱ ص۶ ۸٫
این اتهام وهابیت، ناشی از جهل آنان به معتقدات شیعه‏ است ؛ زیرا این موضوع اگر جزو اعمال عبادی باشد باید در کتابهای فقهی و یا رساله های علمیه ذکر شده باشد و حال آن که هیچ اثری از این قضیه در کتب روایی، فقهی، تفسیری و تاریخی شیعه یافت نمی شود؛ بلکه آن چه در کتب فقهی شیعه آمده این است که نماز گزار بعد از پایان نماز سه بار دست خود را بالا می برد و در هر دفعه تکبیر می گوید. برای هر چه روشن تر شدن قضیه، نظریه یکی از فقهای نامدار شیعه ذکر می کنیم تا دروغگویی وهابیون برای همگان روشن شود.
شیخ مفید (رحمه الله) می‌گوید :
زمانی که سلام دهد به آن گونه ای که توصیف کردیم باید دستش را تا مقابل صورت به گونه ای که روی دست به طرف صورت و کف دست به طرف قبله باشد بالا می آورد و می گوید الله اکبر سپس دستش را تا روی رانهایش پایین می آورد و برای بار دوم بالا می آورد و تکبیر می گوید سپس پایین می آورد و دوباره بال می آورد و تکتبیر می گوید سپس دستهایش را پایین می آورد .
ابن المقنعه ص ۱۱۴ باب ۹ کیفیه الصلاه و صفته.
شیعه معتقد به نبوت حضرت محمد بن عبدالله صلى الله علیه وآله بوده و آن را رکنى از ارکان دین اسلام مى داند
شیخ طوسى رحمه الله مى گوید:
محمد بن عبدالله بن عبدالمطلب بن هاشم صلی الله علیه وآله پیامبر این امت و رسول خدا است به این دلیل که او ادعای نبوت کرده است و معجزه هایی به دست او انجام شده است مثل قرآن ( که معجزه جاوید است ) پس او حقا پیامبر است .
الرسائل العشر ص ۹۶ مسائل کلامیه باب النبوه و الامامه و المعاد.
پس این اتهام وهابیت ، ناشی از جهل آنان به معتقدات شیعه‏ است

پاسخ اهل سنت:
برای من که زمانی شیعه بودم و در کودکی نماز را از معلمان شیعه آموختم ، هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد که شیعه در آخر نماز خان الامین نمیگوید بلکه سه بار الله اکبر میگوید
پس چرا عالمی به بزرگی ابن تیمیه چنین گفته است؟
باید بدانیم که رافضی فقط به شیعه ۱۲ امامی اطلاق نمیشود ، آنها طیف وسیعی از گمراهان را شامل میشوند که پدید میایند و نابود میشوند بین آنها حتی کسانی هم هستند که فرج زن را عبادت میکردند و یا حتی الان هم عبادت میکنند!!
پس شیعه یک گروه یکدست نیست
وقتی شیعه ۳ امامی ( زیدی ) قد علم کرد ، نام نشانی از شیعه ۱۲ امامی نبود
وقتی شیعه ۶ امامی در مصر خلافت درست کرد شیعه ۱۲ امامی کجا بود؟
نصیری ها در سوریه، مگر شیعه نیستند؟
علی الهی ها مگر شیعه نیستند ؟
همین مجاهدین خلق که زن و مرد شان کنار هم نماز جماعت میخوانند، مگر شیعه نیستند پس اگر ما بگوییم شیعه ها را دیده ایم که زن و مرد کنار هم نماز میخوانند آیا این دروغ است ؟
پس تعجبی ندارد که گروهی از رافضی ها در نماز خان الامین میگفتند، و مقصود امام ابن تیمیه هم همان گروه بوده است
مردم افغانستان گروهی از شیعه ها که با نام کیانی مشهورند را به اسم (چراغ کش) میشناسند!
چون اونها در اعیاد خود چراغ ها را خاموش میکنند و تالار که تاریک شد هرکس دست هر زن که بدستش آمد را میگیرد و میرود بکناری برای …..!!
خود شیعه ۱۲ امامی نیز بسیاری از فرق دیگر شیعه را کافر میداند.
پس حرف سایت ولی العصر درست است یعنی شیعه ۱۲ امامی به نبوت عقیده دارد و محمد صلی علیه و سلم را از حضرت علی برتر میداند
و حرف ابن تیمیه رحمه الله هم درست است و طیفی از شیعه خان الامین میگفتند والا مردی به بزرگی ابن تیمیه محال است که تهمت بزند
و اصلا شیعه آنقدر ایراد در مذهبش است که نیازی به تهمت های از این دست نیست…

 

نویسنده: سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …