مقایسه رفتار حضرت علی رضی الله عنه با کردار علمای شیعه

ما دلایل زیادی داریم تا نشان دهیم علمای شیعه پیرو حضرت علی نیستند، بعضی از این دلایل را اینجا ببینید:
۱– حضرت علی در جنگ ها از خود رشادت و شجاعت زیادی نشان میدادند، اما علمای شیعه در جنگ ۸ ساله با عراق، اصلا به جبهه جنگ نرفتند!! تا رشادتی از خود نشان دهند.
۲- بعد از اینکه گردو غبار جنگ ایران و عراق خوابید در بین یک ملیون جوان کشته شده و به خون غلطیده ایرانی در این جنگ، حتی یک نفر از فرزندان برومند و رشید و تنومند، رهبران مذهبی ایران نبود!! همین خلخالی حتی فرزند خود را بسربازی نفرستاد.
هکذا در بین صدها هزار کشته عراقی،حتی یکی از فرزندان صدام،یا دیگر رهبران درجه یک بعثی، نبود، هر چه بود، مردم بدبخت بزور به جنگ برده شده، یا جوانان ساده دل شیعه بودند.
در حالیکه هردو خود را رهرو راه علی میدانستند!!! اما در عمل، نه اینها پیرو علی بودند نه آنها، زیرا علی رضی الله عنه، ۵ فرزندش در جنگها شهید شدند و او فرزندانش را به جهاد میفرستاد. یا همراه خودش در جنگ ها شرکت داشتند
یادم میایدکه در زمانه جنگ ایران و عراق، خمینی فقط پیام میفرستاد و دست و بازوی رزمندگان،( از جمله من احمق که داوطلبانه به جنگ رفته بودم ) را میبوسید و یکی از ما به ذهنش خطور نکرد که بپرسیم:
«حضرت آقا!! چرا پسرت احمد و نوه هایت را به جنگ نمیفرستی و چسبیدی به بازوی ما! و هی میبوسی!! »

۳-حضرت على رضی الله عنه روزانه ۵ بار نماز را به جماعت میخواندند و شیعه ها سه بار میخوانند.
۴-حضرت علی رضی الله عنه حتی یک زن صیغه ای نداشت، ایشان صیغه را حرام میدانست،اما علمای شیعه اکثرآ صیغه کنندگانند!!!

۵-حضرت علی رضی الله عنه هرگز اجازه نداد کسی در اذان بگوید اشهدان علی ولی الله و شیعه اذانی غیر از اذان علی دارد.
۶-حضرت علی رضی الله عنه از درآمد مردم یک پنجم را نمیگرفت و علمای شیعه یک پنجم درآمد مردم را حق خود میدانند !!!! و ثروت هنگفتی را از این راه جمع میکنند.
۷-حضرت علی رضی الله عنه فرزندانش را به اسم عمر و ابوبکر و عثمان نامید،در حالیکه شیعه از این نام ها متنفر است
۸- حضرت علی رضی الله عنه عزاداری و سینه زنی را نمیشناخت در حالیکه عزاداری از عبادتهای مهم شیعه است
۹- حضرت علی رضی الله عنه آرزوی عمر طولانی برای حضرت عمر رضی الله عنه را داشت و به او گفت به جنگ ایرانیان نرو تا مبادا شهید نشوی، و اسلام ضرر ببینند اما شیعه در روز مرگ عمر شادی میکند و جشن میگیرد و مسرور است که عمر حضرت عمر کوتاه شده است
۱۰-حضرت علی رضی الله عنه به سلطنت و پادشاهی عقیده نداشت برای همین هم وقت مرگ جانشینی برای خود انتخاب نکرد، اما شیعه عقیده دارد که امامت و خلافت باید موروثی باشد.


۱۱-حضرت علی رضی الله عنه کینه جو نبود و حضرت عایشه را بعد از شکست در جنگ جمل بخشید اما شیعه کینه جو است و با آنکه علی به عایشه زنده چیزی نگفت، مهدی شیعه ها قرار است آن را از قبر بیرون بکشد و کاسه داغتر از آش شود و انتقام علی را از او بگیرد!!
۱۲-حضرت علی رضی الله عنه قبر پرست نبود حتی سرقبر فاطمه نمیرفت، اما زیارت قبور، پیش شیعه ها یک عبادت است.
۱۳-حضرت علی رضی الله عنه بر سر قبرها گنبد و بارگاه طلایی نمیساخت و علمای شیعه میسازند.
۱۴-حضرت علی رضی الله عنه، حتی حضرت محمد صلی الله علیه وسلم را واسطه حاجات خود نمیکرد، بلکه هر حاجت را مستقیما از الله میخواست. و به فرزندش هم یاد نداد که حضرت محمد یا خود او را – علی را – واسطه کنند بلکه به پسرش گفت:
«پسر جان!خداوند، کلیدهای خیر را در دستانت قرار داده هروقت محتاج شدی دست به دعا بلند کن»
۱۵-حضرت علی اگر بین یاران خود مینشست کسی نمیتوانست تشخیص دهد که او رهبر است زیرا لباس قوم را میپوشید.
علمای شیعه میگویند گناه ما چیست که مردم لباس اسلامی را نمیپوشند و به لباس غربی ها روی آورده اند، طبعآ این دروغ است، زیرا اگر کسی لباس آنها را بپوشد به زندان میافتند و از این بیشتر، اگر بخواهند یک روحانی را مجازات نمایند، او را خلع لباس میکنند تا متمایز از دیگران بمانند.

۱۶-خامنه ای وقتی در جمع نشسته بر سر یک صندلی می نشیند تا از بقیه یک سرو گردن بالاتر باشد و علی چنین نمیکرد!

۱۷-علی رضی الله عنه که در زمان خلافت به شهرها میرفت اجازه نمیداد مردم برایش بالا و پایین بدوند وسرو دست بشکنند اما رهبرن شیعه مردم را مجبور میکنند که به استقبال آنها بروند

۱۸-حضرت علی رضی الله عنه فقیر بود و از بیت المال سوء استفاده نمیکرد، بلکه حتی در حد مشروع استفاده هم نمیکرد، در حالیکه ملایان شیعه هر کدامشان و فرزندانشان، دست جمعی و دو دستی و چهار چنگولی،به غارت بیت المال مشغولند، حتی که نان را، از سفره یتیم میربایند.آری وقتی پول نفت را میدزدند، یعنی دارند از یتیم سرقت میکنند.

۱۹-شنیدم که فرزند علی از بیت المال چیزی برداشت و دوید و علی از پی او دوید،خلیفه بدو و بچه بدو !!تا از دستش گرفت و به خزانه برگرداند!
اما علمای شیعه……….. عملکرد آنها را شما عیان دیده اید
آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است
۲۰–حضرت علی رضی الله عنه یک آزادیخواه بود، و تاریخ گواه است که در دوران حکومت ایشان، رعیت از ازادی کامل بیان و عمل برخوردار بودند، اما علمای شیعه در عوض ولایت فقیه دارند !!
و نمیدانم ولایت فقیه و ولایت علی چه شباهتی با هم دارند، من که هرچه مینگرم یک شباهت هم نمیبینم! و هرچه میبینم تضاد است!
با توجه به این چیزهای که نوشتم، مردم شیعه نباید فریب علمای خود را بخورند و نباید که گمان کنند پیروی از علمای شیعه مساوی است با پیروی از حضرت علی !
نه هرگز اینطور نیست.

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …