آیا ازدواج فامیلی ضرر دارد؟

آیا ازدواج فامیلی ضرر دارد ؟ مخالفان میگویند: بله و نظراتشان را بخوانیم
۱- زواج فامیلی از هرنگاه ناپسند است . از نگاه مذهبی هم در احادیث امده است که با دختران و پسران اقوام دور ازدواج کنید تا فامیل های تان زیاد شود و روابط بین هم بر قرار .و از نگاه پزشکی هم گروه های خونی یکسان مشکلات بسیاری را در کودک و مادر ایجاد کرده و گاهی حتی بسیاری فامیل های که ازدواج های فامیلی دارند از نعمت داشتن کودک محروم میشوند
۲- یک فوق تخصص قلب کودکان (دکتر فرح پیرویان)، میگوید خطر ابتلای جنین به بیماری مادرزادی قلبی در صورت ازدواج فامیلی بیشتر است،

۳-به نظر من ازدواج فامیلی در قدیم بیشتر رسم قبایل عرب بوده و به ایران منتقل شده است و بنظر من این کار یک خیانتی است به آن بچه های ناقص وعقب افتاده ای که بعدا بدنیا می ایند ،که همه ما ده ها مورد آنرا دیده ایم.

۴- ازدواج فامیلی اگر صورت نگیرد بهتر است .
من خانواده های را می شناسم که دختر خاله پسر خاله بوده و هم اکنون ۴ بچه اول آنها سقط شده و از چهار بچه دیگر دونفر مشکل ذهنی وگفتاری دارند. طبق آمار اطلاعات پزشکی طی ازدواج فامیلی احتمال بوجود آمدن فرزندان ناقص ۱۲درصد میباشد. مخصوصا کسانی که در فامیل افراد عقب مانده ذهنی یا جسمی دارند ، حتی در چند نسل گذشته(پدر پدربزرگ ) ، احتمال بوجود آمدن بچه ناقص بیش از کسانی است که فامیل سالمتری دارند. یک آزمایش ساده قبل از ازدواج دراین مورد نیاز است .

۵- پدر بزرگ و مادر بزرگ من پسر خاله دختر خاله بودند ( عموئ کور-عمه نازا-پدر دیابتی دارم )
دوستم مادرش با پسر دائی خود ازدواج کرده هر ۴ فرزندشان بعد از ۱۴ سالگی فلج شده اند.


۶- ازدواج در درون فامیل از دو لحاظ مردود است. من شخصا بارها دیده ام که فرزندان اینگونه ازدواجها چگونه ناقص بدنیا میایند. گاهی حتی بدون استثناء تمامی فرزندان عقب افتاده بدنیا میایند. اروپاییان بهترین کار را میکنند که ازدواج میان فامیلی را ممنوع اعلام کرده اند. این یک فرهنگ است که باید با آگاهی دادن به آن رسید. البته شاید باشند کسانی که محصول ازدواجهای میان فامیلی باشند و سالم . ولی این از درصد کمی برخوردار است. دختر عمو و دایی وخاله و عمه مثل خواهر آدم است. آیا کسی میتواند با خواهر خود ازدواج کند؟

پاسخ اهل سنت:
در این شکی نیست که قرآن کریم بصراحت ازدواج فامیلی را جایز شمرده است:
یا أَیهَا النَّبِی إِنَّا أَحْلَلْنَا لَکَ أَزْوَاجَکَ اللَّاتِی آتَیتَ أُجُورَهُنَّ وَمَا مَلَکَتْ یمِینُکَ مِمَّا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَیکَ وَبَنَاتِ عَمِّکَ وَبَنَاتِ عَمَّاتِکَ وَبَنَاتِ خَالِکَ وَبَنَاتِ خَالَاتِکَ

ای پیامبر! ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته‌ای برای تو حلال کردیم، و همچنین کنیزانی که الله به تو بخشیده است و مالک شده‌ای را و حلال کردیم برایت دختران عموی تو، و دختران عمه‌ها، و دختران دایی تو، ودختران خاله‌ها را…..!
«الأحزاب/۵۰»

اما خواندید گفته مخالف را که میگوید که اروپایی ها بهتر میدانند!
نه این درست نیست بلکه گهگاهی علم در هدف عقیده قرار میگیرد
در مذهب نصارا ازدواج پسر عمو و دختر عموها حرام است
و آنها این را بد میدانند پس مهاجرین مسلمان در آمریکا با این علم ،و در پی آن با قانون منع ازدواج فامیلی، تحت فشار قرار گرفتند .
یادم میاید که در دبیرستان، مبتلا بودم به همنشینی با یک دانش آموز ارمنی در کلاس …. همیشه بمن سیخونک میزد که عجب دین بدی داری دختر دایی مثل خواهر است! و دکترا هم میگند که ازدواج فامیلی کاری نادرست است!
او مباهات میکرد که دینش حق است، و در آن راسخ تر شد.
و هزاران هزار مسلمان به خاطر همین، به دین خود شک کردند
اما شیعه ماشین حدیث سازی خود را بکار انداخت و همگام با علم، پیش رفت و حدیث جعل کرد که پیامبر فرمود در فامیل عروسی نکنید !!!!!
قران را نمیبنه ؟!! که گفته عروسی کنید.

کسی بخاطرش خطور نکرد که شاید علم دروغ میگوید
تجربه خودم است :یکی از فرزندانم از لحاظ ذهنی عقب مانده است
برای درمان پیش دکترها رفتم اولین سوال این بود که آیا این بچه محصول ازدواج فامیلی است ؟
گفتم نه بلکه من و مادرش نه فقط فامیل نیستم که از دو نژاد جدا و از دو کشور مختلفیم
اما دوبار؛برای امتحان دکترها؛ گفتم بله مادرش دختر خاله من است ، هر دوبار جواب شنیدم که علت همین است !!!!

در حالیکه علت هر چیز میتوانست باشد غیر از این ما و دکتر های ما، همه مرعوب غرب هستیم و شما خواننده گرامی هم حرف مرا باور نخواهیدکرد تا دلیل از غرب نیاورم پس دلیل از غرب میاورم !
اما بعد از خواندن دلیل تقاضا دارم که به نتیجه ای که میگیرم توجه نموده و در آن اندیشه نمایید.
این هم خبر از سایت رادیو فردا :
همیش اسپنسر، از دانشگاه اوتاگو در نیوزلند، و دایان پل، از موزه زیست‌شناسی هاروارد آمریکا، اخیراً در مطلبی که در مجله «زیست‌شناسی پلاس» منتشر شده، می‌گویند که قوانین منع ازدواج بین خویشاوندان درجه دوم بر اساس اطلاعات نادرست تنظیم شده‌اند.
وی در مقاله‌ای در توضیح دیدگاه خود گفته است: «تصورهایی که اساس این قوانین هستند هیچیک به طور علمی و دقیق قابل اثبات نیستند و تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۲ در مورد نارسایی‌های ژنتیکی در فرزندان این نوع ازدواج‌ها انجام شده نشان می‌دهد که میزان خطر در این موارد بسیار کمتر از تصور رایج است.»
براساس تحقیقات مؤسسه متخصصان ژنتیک آمریکا، میزان احتمال نارسایی ژنتیک در فرزندان این نوع ازدواج‌ها حدود ۲ درصد و میزان احتمال مرگ نوزاد حدود ۴.۴ درصد بیشتر از سایر موارد ازدواج است.
آقای اسپنسر می‌افزاید: «زنان بالای سن ۴۰ سال نیز در صورت بارداری همین حد از خطر نارسایی ژنتیکی را برای نوزاد خود ایجاد می‌کنند ولی قانون یا سنتی در ممانعت از باروری آنها وجود ندارد.»
بر اساس توضیحات این پژوهش جدید، در ۳۱ ایالت آمریکا قوانینی حاکم است که یا ازدواج بین خویشاوندان درجه دوم را منع می‌کند و یا فقط در صورت انجام آزمایش‌های ژنتیکی لازم اجازه چنین کاری را می‌دهد.
به گفته همیش اسپنسر یک چنین مقرراتی نشانگر تبعیض‌های کهنه علیه گروه‌های مهاجر و کم درآمد از مناطق روستایی است و این دیدگاه بر اساس ساده‌نگری از میراث ژنتیک استوار است که هیچ پایه علمی ندارد.

این هم خبری دیگر :

پروفسور آلن بیتلز، مدیر مرکز ژنتیک انسانی در پرث استرالیا، اطلاعات مرگ و میر نوزادانی که از چنین ازدواج هایی به وجود آمده اند را از سرتاسر جهان جمع آوری کرده و به این نتیجه رسیده است که افزایش احتمال مرگ در این نوزادان ۲/۱ درصد بوده است. درمورد نواقص مادرزادی نیز این خطر در زوج های عادی ۲% و در زوج هایی که با هم نسبت نزدیک دارند ۴% بوده است.
او در این زمینه می گوید، "مردم بدون اینکه تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهند، این ازدواج ها را ممنوع می کنند، درحالیکه اصلاً اینطور نیست."
پرفسور بیتلز توضیح می دهد که در بین برخی جوامع حتی ازدواج های غیرفامیلی هم بسیار درمعرض این اختلالات ژنتیکی نادر هستند چون از یک خاندان و قبیله می باشند. به همین دلیل او آزمایشات ژنتیکی قبل از ازدواج را برای این افراد بیشتر توصیه می کند.
او می گوید، "منع ازدواج این افراد اشتباه است، اما اگر قبل از ازدواج آزمایش ژنتیکی برای زوجین (فامیل یا غیر فامیل ) انجام شود و بعد درمورد ازدواج آنها تصمیم گیری شود خیلی بهتر است."

نتیجه:

دانشمندان در غرب زمانی دراز میگفتند، خورشید ثابت است و زمین میگردد و توضیح میدادند: (حرکتی که از خورشید در طول روز میبنیم یک خطای چشم است و اصلا این زمین است که دور خورشید میگردد )
اما بعد از مرگ کسروی، ثابت شد که خورشید خودش حداقل سه نوع حرکت دارد دور خودش میگردد دور هسته کهکشان میگردد همراه کهکشان در سفری نامعلوم است و تازه سطح خورشید هم نوعی حرکت دارد.
و خیلی از مسلمانان با شنیدن مضرات ازدواج فامیلی، ایمانشان متزلزل شد و خیلی از مشرکان مسیحی با شیدن این ایمانشان قوی تر شد !
اما همه چیز از اساس دروغ بود
تثوری داروین چند نفر را گمراه کرد؟ در حالیکه امروز برای دانشمندان ، ارزشی ندارد .

پس این باید درسی باشد برای ما، تا در آینده ، فریب نخوریم ۱۴۰۰ سال است که قرآن امتحان راستی و درستی خود را داده
و شیطان جز با دروغ، راهی برای بی اعتبار کردن آن ندارد
پس ما باید هشیار باشیم و هر یافته علمی را وحی منزل و حقیقت مطلق ندانیم
و توجه کنید که من نمیگویم به یافته های ژنتیکی اعتنا نکنیم ! علم ژنتیک یک علم جدید و برای کم کردن ،خطر تولد بچه های ناقص، راهکارهای دارد، و پیروی از آن خوب و پسندیده است
اما آزمایش ژنتیکی باید برای همه باشد و هرکس که مطابق علم ژنتیک، ژنهایش با ژن همسر آینده اش مساله دارد ، خب ، عقل سلیم حکم میکند که عروسی نکند.
اما این ربطی به قانون اسلام درباره ازدواج با دختر عمو یا دختر خاله ندارد . و همگانی است.

نویسنده: سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …