دوری از دستورات دین، دلیل افزایش طلاق است!

اگر اینروزها قصد ازدواج دارید زیاد به عاقبت آن خوشبین نباشید زیرا از هر چهار یا سه ازدواج یکی از آنها  عاقبت خوشی ندارد و منجر میشود به طلاق!!  این  تعداد طلاق در کشور  ما  شگفت انگیز است و متاسفانه این رقم در حال رشد است….

 به این عدد باید، تعداد رو به افزایش جوانانی که؛با وجود داشتن امکانات مالی؛ از از دواج گریزانند  (و نیاز جنسی خود را با صیغه و دوست دختر بر میاورند) نیز بیافزاییم زیرا تنها فرق این جوانان با طلاقی ها در این است که این ها  راه میان بر را انتخاب کرده و بدون ازدواج به جدایی رسیده اند !!
 آیا میدانید که بر اساس پژوهشهای تطبیقی بیشترین آمار طلاق در کشور آمریکا اتفاق میافتد و در آن کشور نیمی از ازدواجها به طلاق ختم میشود.
اما جای تاسف اینجاست که کشور ایران در این رابطه مقام چهارم را به خود اختصاص داده است و تقریبا  بیشتر از یک چهارم ازدواجها در این کشور به طلاق ختم میشود.

طلاق بعد از مرگ دومین مصیبت برای بشر است البته در قدیم ها طلاق  به اندازه روزگار ما زیان آور نبود گاه گاهی طلاق در جاهایی زیاد میشد  اما چون  طلاق دهنده و گیرنده فورا عروسی میکردند و جایگزین مناسبی میافتند اینقدر لطمه روحی نمیخوردند که این روزها شاهد آن هستیم امروز طلاق به معنای واقعی مصیبت است زیرا معمولا طلاق شده شوهر نمیابد و طلاق دهنده پول ندارد که هزینه کمر شکن عروسی های اشرافی مرسوم در زمان ما را دوباره برپا کند! زیرا هنوز از بار قرض  عروسی اول رهایی نیافته است که زن از دستش رفته!! و این عامل،  طلاق را در زمان ما به مصیبت تبدیل نموده است.
شنیدم مردی  بر ساحل رودخانه ای غریقی را دید فورا خود را به آب انداخت  و او را نجات داد! فارغ نشده دو غریق دیگر را دید نجاتشان داد! هنوز دم راست نکرده بود که چهار نفر را دید دارند غرق میشوند خلاصه تمام روز  تقلا میکرد و غریق را نجات میداد! اما آیا بهتر نبود که  میدید چرا در آب میافتند؟ و اگر کمی تحقیق میکرد میدید که کمی جلوتر دیوانه ای دارد مردم را به دریا میاندازد آیا بهتر نبود جلوی دیوانه را میگرفت؟

همین داستان طلاق است به جای نصحیت به زوجین باید ببینیم که چرا طلاق اینقدر زیاد شده است.
البته دلایل زیاد است ولی دلیل اول، سیاست کنترل جمعیت است.

نسل گذشته  با پیروی از این سیاست  صاحب دو یا سه فرزند شدند و  همین باعث شده که با عروسی فرزندان خود، زودتر از موعد  تنها شوند ، و این تنهایی احساس ناخوشایندی به آنها میدهد! پس اگر طلاقی در زندگی فرزندان معدودشان صورت گیرد ته  دل خود خوشحال هم میشوند که شاید  از تنهایی رهایی خواهند یافت. و همین باعث میشود تا کوشش لازم برای سر عقل آوردن جوانان را انجام ندهند!( شاید هم تشویق کنند!! )
این باور کردنی نیست اما با کمی تحقیق و توجه  به حقیقت گفته من پی میبرید  پس این شومی  اول و هدیه بد کنترل جمعیت در این رابطه…..

و شومی دوم اینکه، انسان  نسل جدید  هم اصلا  بچه نمیخواهد!! و پس چه چیز محکمی  او را به همسرش  وصل میکند؟ هیچ چیز!!
انسانها  معمولا دچار خشم و احساسات میشوند و این خشم در زندگی زناشویی اثر مهلکی دارد زیرا  روابط زناشویی از شیشه شکننده تر و در عین حال از سنگ سختر است و  وقتی اولاد داشته باشی از سنگ سختر میشود،
میدانم که مدافعان قلابی حقوق زن میگویند: هان میخواهید زنان را  با فرزندان زیادتر اسیر مردان کنید.

اما این سخن از سر نادانستگی است آیا نه این است که پدر نیز به مهر فرزند دچار میشود و به خاطر فرزند بدی همسرش را تحمل میکند؟!!  زیرا میداند هیچکس نمیتواند  مثل مادر باشد و مادر هم میداند هیچکس نمیتواند چون پدر شود.
پس فرزند یک زنجیر با  دو قلاب  است  و زن و مرد را محکم به هم وصل میکند  و شیطان را فراری میدهد و هرچه تعداد فرزندان بیشتر باشند   تعداد زنجیرهای ایمنی، بیشتر است و جدایی ناممکن تر و غیر محتمل تر میگردد!
آمارها میگویند میزان تقاضای طلاق در خانواده‌های با فرزند بیشتر، کمتر است در صورتی که تفاوت چندانی در میزان درخواست طلاق در خانواده‌های بدون فرزند و فرزند کمتر مشاهده نشد. 
و چه نیازی به  آمار داریم؟!! با چشم سر میبنیم که خطر  اینکه جغد طلاق در خانه پر جمعیت لانه کند، خیلی کم است
پس باید از همین آمار درس بگیریم و برای کم کردن طلاق به تعداد فرزندان بیافزاییم و سیاست کنترل جمعیت را به کناری نهیم
سیاست کنترل جمعیت که  یک سیاست شیطانی و مخالف با قرآن است  و یکی از زیان های آن  ازدیاد طلاق در جامعه است.

 قرآن ازدیاد جمعیت را یک نعمت میداند و اینهم آیه ای در این رابطه:  (وَاذْکُرُوا إِذْ کُنْتُمْ قَلِیلًا فَکَثَّرَکُمْ وَانْظُرُوا کَیفَ کَانَ عَاقِبَهُ الْمُفْسِدِینَ) «86»  سوره اعراف
حضرت شعیب به  قوم خود یاد آوری میکند که کم بودید الله شما را زیاد کرد یعنی  این ازدیاد جمعیت یک نعمت از الله برای شما بود
دلسوزان جامعه باید که  به زوجهای جوان خطر روزهای سرد بعد از عروسی را نیز یاد آور شوند و  به آنها بگویند که یک سود از سود های بیشمار فرزند زیاد داشتن، پیوند دایمی  در زندگی زناشویی و دوری از طلاق است!

 

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …