شیعه توضیح میدهد که چرا مقام امامت از نبوت و رسالت و خلیل الله شدن،برتر است!

خواننده گرامی تنها کار من در نقل قول از درس ۸  امام شناسی علمای  شیعه این است که   خلاصه   نقل کردم و  در بعضی جاها مقصودش را  واضح تر نوشتم، …

شما  توضیح شیعه را بخوانید تا ببینید این روحانی  در حین پاسخ به این سوال  بطور واضح مرتکب کفر و شرک میشود. و متاسفانه  همه علمای شیعه با او  ,و با نوشته او  ,و با کتاب او کاملا موافقند و او را بردند با سلام و صلوات در مقدسترین مکانی که در دستشان است یعنی کنار قبر امام رضا دفن کردند.

توضیح  عالم شیعی:
علی کسى است که میتواند بنى آدم را از جنبه ملکوتى به سوى خدا هدایت کند، و آن هدایت‏ زمانى و مکانى نیست، یعنی  قلب و باطن و حقیقت قلب بدست امام است و آن باطن و حقیقت همیشه در نزد امام حاضر بوده و غائب نخواهد بود. و لازمه این مقام اطلاع بر اسرار ملکوت است که یقین از لوازم آن خواهد بود بنابراین مقام امامت از نبوت اشرف است.
همانطور که انسان از کلاس یک به دو بعد به سه میرود و آخر دیپلم و لیسانس میگیرد و فوق لیسانس دکترا و فوق دکترا………  همینطور هم انسان اول عبد است بعد میشود نبی بعد میشود رسول! بعد میشود خلیل الله !  بعد میشود امام!!!  و علی  از راه میانبر یک دفعه از مقام عبد رسیده به مقام امامت و درجه نبوت و رسالت و خلیل الله بودن را پشت سر نهاده است یعنی در عین حالی که علی نبی و رسول نیست اما رتبه بالاتر از رتبه آنها را دارد درست مثل کسی که  لیسانس نگرفته دکتر شده است!!
و بدانید که معنى نبوت اتصال قلب به عالم ملکوت و تلقى وحى از جبرئیل است،
 در رسول این معنى قویتر و رؤیت ملائکه و فرشتگان وحى هم خواهد بود، ولى در عین حال ممکنست که هیچکدام از آنها سیطره بر ملکوت بنى آدم نداشته باشند، تا بتوانند با آن، دل‏ها را به مطلوب برسانند،
 ولى امام به سبب این سیطره و احاطه بر قلوب، مردمان را به کمال و مقام واقعى خود سیر مى‏دهند.   پس امام بالاتر است از نبی و والا مقام تر است  از رسول وانگهی، مقام انبیاء و مؤمنین و علماء، فقط مقام ارشاد و تبلیغ و ارائه طریق است و بس. اما اضلال و هدایت‏به دست‏خدا  است، و آنها را از آن بهره‏اى نیست، اما امام را بهره ای است از آنچه که خیلی از  پیامبران را از آن بهره ای نیست!!! یعنی  امام  به اذن خدا خودش مردم را هدایت یا گمراه هدایت مى‏کند. (چون ملکوت انسانها به اذن خدا در دست امام است)


بنابراین،امام آنست که بواسطه وصول به مقام یقین، و کشف ملکوت، تسلط مطلقه بر عالم امر پیدا نموده است، و باطن افعال بر او مشهود گردد، و با سیطره بر باطن، قلوب را به مقاصد و غایات رهبرى میکند. و علی قدرت دارد مرده را زنده کند (به اذن خدا البته), و قدرت دارد که از خاک موجود زنده بسازد و به آن روح بدمد ,و علی توانا است بر اینکه  کور مادرزاد را شفا دهد، و مرض پیسى را شفا بخشد، و از کارهای که مردم در خلوت و گوشه خانه و در نهان میکنند آنها را باخبر سازد , بلکه علی میتواند از و خیال و فکر  مردم آنها را باخبر سازد ,علی مردم را هدایت  تکوینی میکند, و گمراهی مردم بدست علی است و علی مصداق یهدی من یشاء و یضل من یشاء است,على قسمت کننده بهشت و جهنم است در روز قیامت، به آتش میگوىد: این  انسان براى من است، و آن  انسان براى تو.
چون روز بازپسین شود على  را به روى یک تختى از نور در محشر بیاورند، و بر سرش تاجى است که نور او صحراى محشر را روشن کند، بطورى که نور چشمهاى اهل موقف از شدت نور آن نزدیک مى‏شود که از بین برود،
 على به اذن خدا  داخل میکند در بهشت هر که او را دوست دارد، و داخل میکند در دوزخ هر که او را دشمن دارد، بنابراین علی قسمت کننده بهشت و جهنم خواهد بود.

پی نوشت : جملات نقل شده شیعه را، از  درس هشتم کتاب امام شناسی گرفتیم. برای شناخت نویسنده کتاب امام شناسی  و دانلود آن کتاب به اینجا مراجعه کنید: http://www.islamtxt.net/content/article/931

نظر اهل سنت:
قران میفرماید:
أَنْ لَعْنَهُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِینَ(۴۴)  الَّذِینَ یصُدُّونَ عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ وَیبْغُونَهَا عِوَجًا وَهُمْ بِالْآخِرَهِ کَافِرُونَ(الأعراف/۴۵)
«لعنت خدا بر کافران باد! همانها که (مردم را) از راه خدا بازمی‌دارند، و می‌خواهند راه الله  کج و معوج نشان دهند؛ و آنها به آخرت کافرند!»

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …