آیا آیه « وَالَّذِی جَاءَ بِالصِّدْقِ وَصَدَّقَ بِهِ … » ﴿الزمر: ٣٣﴾ در شأن حضرت أبوبکر نازل شده است ؟

توضیح سوال:
شما اگر شبهه زیر را با دقت بخوانید، علمای شیعه را بخوبی خواهید شناخت، بدون تردید این شبهه را یک شیعه عادی ننوشته زیرا شیعه عادی نام کتاب های حدیث ما را بخوبی نمیداند چه برسد به اینکه از متن آن باخبر باشد و چه برسد به اینکه تشخیص دهد که صحیح کدام است و ضعیف کدام ……. پس نویسنده شبهه ،بی تردید یک عالم شیعی از حوزه است و همینطور هم هست!! من این شبهه را از سایت ولی العصر نقل میکنیم که در راس ان یک عدد آیت الله نشسته است!
و حالا جواب شیعه به سوال مقاله:

جواب شیعه:
برخی از علما و مفسرین اهل تسنن ؛ همانند فخررازی و … تلاش می‌کنند که ثابت کنند این روایت در شأن ابوبکر نازل شده است و مراد از «صدق به» ابوبکر است ؛ اما با مراجعه به مصادر و منابع اهل تسنن، در می‌یابیم که این مطلب صحت ندارد ؛ بلکه این ‌آیه در شأن امیر المؤمنین علیه السلام نازل شده است .
ما برای اثابت این مطلب به منابع و مصادر اهل سنت ، اکتفاء می کنیم .
اولاً: روایتی که این مطلب را برای ابوبکر ثابت می‌کند ، از دیدگاه خود اهل سنت و به اعتراف بزرگان آن‌ها ، جعلی و دروغ است . مجمع الزوائد – الهیثمی – ج ۹ – ص ۴۷ – 48 . فتح الباری – ابن حجر – ج ۱۳ – ص ۴۱۳ .
ثانیاً: روایات بسیاری در کتاب‌های اهل سنت وجود دارد که اثبات می‌کند این آیه از قرآن کریم در شأن امیر المؤمنین علیه السلام نازل شده است . (الذی صدق به هو علی کرم الله تعالى وجهه ). تفسیر الآلوسی – الآلوسی – ج ۲۴ – ص ۳ . الدر المنثور – جلال الدین السیوطی – ج ۵ – ص ۳۲۸ .

ثالثاً: طبق روایت صحیح بخاری از قول عائشه که هیچ آیه‌ای در قرآن کریم در حق ما نازل نشده است ؛ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ فِینَا شَیْئًا مِنَ الْقُرْآنِ . صحیح البخاری ، البخاری ، ج ۶ ، ص ۴۲ .
رابعاً : نظر حقیقی امیر المؤمنین علیه السلام در باره ابوبکر و عمر همان است که در صحیح مسلم آمده است که آن حضرت آن دو نفر را دروغگو ، گناه‌کار ، حیله‌گر و خیانت‌کار می‌داند (کَاذِبًا آثِمًا غَادِرًا خَائِنًا) . صحیح مسلم ج ۵ ص ۱۵۷ کتاب الجهاد باب حکم الفئ .
نتیجه : این آیه هیچ ارتباطی به ابوبکر ندارد ؛ بلکه در باره امیر مؤمنان علیه السلام نازل شده است .

پاسخ اهل سنت:
در جواب اولا شیعه میگویم که وقتی خود ما؛ که اهل سنت باشیم؛ میگوییم این حدیث درست نیست، دیگر دعوای تو با ما بر سر چیست ؟ آیا از صداقت اهل سنت ناراحتی که چرا حاضر نیست برای کوبیدن شیعه مقام ابوبکر از حد لازم بالا ببرد و احادیث دروغ را در وصفش بپذیرد؟!!
اگر شیعه جواب دهد که جرا امام فخر رازی در تفسیرش آن را نوشته؟میگوییم که او متخصص حدیث نبوده و مفسر بوده و معصوم هم نبوده پس میتوانست ، جایی اشتباه کرده باشد ، وانگهی ایشان نظرات مختلف را نوشته و اما امام هیثمی که متخصص در علم حدیث بود در شرح این روایت نوشت که در سلسله راویان مردی بنام عمر بن ابراهیم الهاشمی وجود دارد که کذاب است پس جار جنجال شیعه بی معنی است …
در جواب دوما شیعه میگوییم:
که اتفاقا آلوسی نیز مثل رازی در تفسیرش نوشته که جماعتی از بزرگان این آیه را در حق ابوبکر میدانستند و جماعتی در حق علی و جماعتی در حق همه مومنان پس آلوسی هم همان نظر رازی را نوشته و در آخر جمع بندی کرده که برجسته شدن نام ابوبکر و علی برای این است که ابوبکر اولین مرد مسلمان و علی اولین کودک مسلمان بود پس ای کذاب! اگر نظر آلوسی را مینویسی کامل بنویس. و شیعه ها را مفریب! اینهم متن کامل از تفسیر آلوسی …. بینید شیعه چگونه فقط قسمت مورد نظر خود را بازگو کرده و نام ابوبکر را ندیده:
وقال علیه . وأبو العالیه . والکلبی . وجماعه { الذى جَاء * بالصدق } هو الرسول صلى الله علیه وسلم والذی صدق به هو أبو بکر رضی الله تعالى عنه . وأخرج ذلک ابن جریر . والماوردی فی معرفه الصحابه . وابن عساکر من طریق أسید بن صفوان وله صحبه عن علی کرم الله تعالى وجهه ،
وقال أبو الأسود . ومجاهد فی روایه . وجماعه من أهل البیت . وغیرهم : الذی صدق به هو علی کرم الله تعالى وجهه .

و بعد در اینجا چرا شیطان گنگ شدی و نمیروی در سند حدیث نمینگری که آیا این حدیث که در مدح علی است سندش درست است یا نه ؟چرا در بست قبول میکنی ؟!!
برای اینکه غرض ورزی و به دنبال حقیقت نیستی ای عالم شیعی !!
اما خواننده بداند که ایضا روایتی که آیه را در حق علی میداند نیز از نظر علمای حدیث ما ،منکر است یعنی از لحاظ اعتبار از حدیثی که که انرا در حق ابوبکر میداند این دومی بی اعتبار تر است( و نظر ارجح این است که ایه درباره همه مومنان است) و اما عالم شیعی در اینجا سند را کار ندارد مهم برای او این است که روایت مطابق با هوای نفس اوست ، بنابر این، از نظر او سندش درست است ولو که راوی شیطان باشد!!
سوما را ینجا جواب دادیم
www.islamtxt.net/content/article/337
و چهارما را هم اینجا پاسخ گفتیم
www.islamtxt.net/node/97

خلاصه
علمای شیعه آشکارا در صدد فریب دادن مردم شیعه هستند و در این راستا لباس شرم را از روح و روان خود کنده ،و لخت و عریان و رسوا شده اند، اما اهمیتی نمیدهند چون برای سواد مردم اهمیتی قایل نیستند و آنها را کودن و نادان تصور میکنند

                                                                                                                                     محمدباقرسجودی

 

 

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …