چگونه میتوانیم وحی را اثبات کنیم؟ و فرق پیامبران با دانشمندان در چیست؟(۱)

متن سوال: وحی را برایم بر اساس عقل اثبات کن چون من منکر وحی هستم! و تو چگونه میتوانی وحی را برام اثبات کنی؟! یا چه فرقی بین پیامبر اسلام  و فلان دانشمند یا کاشف یا مخترع وجود دارد؟؟

پاسخ اهل سنت:
یک راه اثبات وحی بودن قرآن ، توجه به تفاوت، بین بیانات دانشمندان و دستورات قرآن است:اختراعات و اکتشافات و دست آورد های علمی بشر، نسبی هستند و فردا شاید غلط بودن آنها ثابت شود یا نادرست بودن جزیی از آن را شاهد باشیم، اما دستور قرآن  همیشه و در همه زمانها درست و ثابت است  و اگر نادرست بودن یک دستور دین ( حتی یک دستور ) ثابت شود دین  باطل میگردد اما دست آوردهای علمی دانشمندای میتواند فردا کاملتر شود و به مقام آن دانشمند لطمه ای هم وارد نشود.

مثال از زمانی که دست چپ و راست خود را شناختم مقالات متعدد و متضادی خواندم مبنی بر اینکه چای ضرر دارد و یا  چای فایده دارد!! یک روز ثابت میشود چای ضرر دارد فردایش میایند  ومیگویند نه فایده دارد! اما در مورد دستورات دینی چنین نیست یک بار  قرآن فرمود (ضرر شراب بیشتر است از فایده اش )، حالا بشر بیاید ثابت کند این گفته دروغ است! آیا دروغ است؟!!

یا فرمود روزه بگیرید. بشر بیاید ثابت کند این کار ضرر دارد
یا فرمود گوشت خوک پلید است بشر آیا ثابت کرده که فایده دارد؟
با توجه به آنچه که نوشتم و  با توجه به دشمنانی که ما داریم اگر یک دستور وحی خلاف علم میبود دشمنان ماگوش فلک را کر میکردند، پس نیافتند که ساکتند!
وقتی یک دستور دین هم خلاف علم ثابت شده نیست این چه چیز را اثبات میکند؟
آری این دلیل  متصل بودن پیامبران به منبع علم کامل است، این وحی را به اثبات میرساند.
حضرت محمد چقدر هم که  بفرض درس خوانده بود ،( که میدانیم درس نخوانده و امی بودند) در هر صورت،  اگر به وحی متصل نمیبودند باید که ده ها اشتباه در قرآن و در احادیث صحیح میبود ، اینکه یک اشتباه نیست این یعنی چه؟ شما بگویید!

دلیل دوم :خیال نکنید همه عرب زبانها مسلمانند! نه! بلکه در بین آنها همیشه مسیحیان و حتی یهودیانی  نیز هستند که بیشترین کینه را نسبت  به اسلام دارند و علاوه بر آنها، در بین عرب های بظاهر مسلمان نیز  کسانی هستندکه عجیبترین کینه ها را به اسلام دارند.

دانشگاه آمریکایی کویت چندین و چند فارغ تحصیل دارد که به رسول الله توهین کرده اند ، این که حال دانشگاه کویت باشد حساب کنید حال دانشگاه آمریکایی بیروت را که  برای مسیحیان عرب زبان ایجاد شده است!
این ملحدین و مرتدین، متاسفانه سالها بر کشورهای اسلامی حکومت کرده اند و هنوز هم بعضی جاها حاکمند، صدام در عراق روزگاری بزرگترین دشمن اسلام بود و قذافی و ما ادراک که قذافی کی بود؟ حبیب بورقیبه در تونس و زین العابدین علی  و بشار اسد و پدرش……  لیست طولانی است!

اینها بدترین دشمن اسلام بودند حالا تا اینجا را نگه دارید  و این آیات را بخوانید
( وَإِنْ کُنْتُمْ فِی رَیبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَهٍ مِنْ مِثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ) «البقره/۲۳»
و اگر در باره آنچه بر بنده خود نازل کرده‌ایم شک و تردید دارید ،) یک سوره همانند آن بیاورید؛ و گواهان خود را – غیر خدا – برای این کار، فرا خوانید اگر راست می‌گویید

(أَمْ یَقُولُونَ افْتَرَاهُ قُلْ فَأْتُوا بِسُورَهٍ مِثْلِهِ وَادْعُوا مَنِ اسْتَطَعْتُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ )(۳۸) یونس
آیا آنها می‌گویند: «او قرآن را بدروغ به خدا نسبت داده است»؟! بگو: «اگر راست می گویید، یک سوره همانند آن بیاورید؛ و غیر از خدا، هر کس را می‌توانید (به یاری) طلبید

(أَمْ یَقُولُونَ افْتَرَاهُ قُلْ فَأْتُوا بِعَشْرِ سُوَرٍ مِثْلِهِ مُفْتَرَیَاتٍ وَادْعُوا مَنِ اسْتَطَعْتُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ (۱۳) هود-
آنها می‌گویند: «او به دروغ این (قرآن) را (به خدا) نسبت داده  بگو: «اگر راست می‌گویید، شما هم ده سوره ساختگی همانند این قرآن بیاورید؛ و تمام کسانی را که می‌توانید -غیر از خدا- (برای این کار) دعوت کنید.

اکنون  یک راه اثبات وحی بودن قرآن این است که بپرسیم:چرا در طول تاریخ این عربان ملحد و مرتد و کینه توز و دشمن و در عین حال ادیب، به این مبارزه طلبی قرآن پاسخ مثبت ندادند ؟ اگر دادند کجاست ؟ عربان ملحد شاعر و ادیب کم ندارند ،پس چرا سعی نکردند یک سوره یا ده سوره مثل قرآن بیاورند ؟

ببینید یک بار یک شیعه ای   در مناظره ای، برای من اعجاز کلامی حضرت علی را شاهد آورد که خطبه بی نقطه و بی الف دارد!من هم  فی البداهه بفارسی ؛که به آن مسلط هستم؛ یک خطبه بی نقطه وبی  الف نوشتم و این فقط یک ساعت از مرا وقت گرفت و فقط به اشتباه و سهوا خطبه من یک الف داشت که در مراجعه بعدی  آنرا هم اصلاح کردم و کلمه مشابه بی الف را جایگزین کردم

اما سوال این است که عرب زبانان چرا مثل قرآن نیاوردند؟ آیا در خلوت کوشش نکردند؟ حتما سعی نمودند پس حتما این وحی است که دانشگاههای مسیحی عرب زبان نتوانسته یک سوره مثلا  سوره حمد را  بیاورند ( فاعتبروا )
اگر میتوانستند که تا حالا گوش فلک را کر کرده بودند!

دلیل دیگر
از لحاظ عددی نیز قرآن عجایبی دارد که ثابت میکند این کتاب نوشته دست بشر نیست  و بدون شک وحی است مثلا این را ببینید:
قرآن ۶۲۳۶ آیه دارد که در ۱۱۴ سوره جمع آوری شده‌اند.  حالا اگر اعداد ۱ تا ۱۱۴ (عدد سوره‌های قرآن) را با هم جمع کنید عدد ۶۵۵۵ بدست می‌آورید.
حالا اگر شماره هر سوره را با تعداد آیات همان سوره بصورت زیر جمع کنید مشاهده خواهید کرد که تعداد زوج‌ها ۵۷ عدد و فردها نیز به همان تعداد یعنی ۵۷ عدد می‌باشد،
حالا بیایید شماره سوره را با تعداد آیات همان صوره جمع بزنیم یعنی شماره سوره حمد (یک) است شماره سوره بقره (دو) است الی آخر
زوج ۸ = ۷ + ۱    سوره حمد
زوج ۲۷۰ = ۲۶۸ + ۲ سوره بقره
فرد ۲۰۳ = ۲۰۰ + ۳ سوره آل عمران
زوج ۱۸۰ = ۱۷۶ + ۴ سوره  نساء
فرد ۱۲۵ = ۱۲۰ + ۵ سوره انعام
…..
زوج ۱۱۸ = ۵ + ۱۱۳ سوره فلق
زوج ۱۲۰ = ۶ + ۱۱۴سوره ناس

اما معجزه دیگر اینست که اگر حاصل جمع‌های فرد را با هم جمع کنیم ۶۵۵۵ بدست می‌‌آید که مساوی است با حاصل جمع شماره سوره های قرآن.اما معجزه اینست که اگر حاصل جمع‌های زوج را با هم جمع کنیم ۶۲۳۶ بدست می‌‌آید که مساوی است با تعداد کل آیه‌های قرآن. یادتان باشد که این دو عدد را قبلا داشتیم:
جمع آیه‌ها : ۶۲۳۶
جمع سوره‌ها: ۶۵۵۵

توجه کنید که اگر در طول تاریخ جای سوره‌‌ها (حتی جای یک سوره) با هم عوض می‌شد، دیگر چنین روابطی وجود نمی‌داشت. یا اگر آیه‌ای ر( حتی یک آیه را ) از سوره‌ای (فرد و تک) را به سوره دیگر (زوج) می‌بردند باز این نظم ریاضی نمی‌بود.
این تحریف نشدن قرآن خودش یک دلیل دیگر برای اثبات وحی بودن آن است ، یعنی شیعه یا سنیی که توانستند حدیث ها را تا آن حد عوض کنند که هرکس کتاب حدیث و کتاب فقه مخصوص به خود را دارد نتوانستند یک آیه را جابجا کنند نمیگویم عوض کنند کم کنند یا زیاد کنند نتوانستند حتی جلو یا عقب ببرند
اگر باز دلیل دیگری برای اثبات وحی بودن قرآن  میخواهید پس بخش دوم این نوشته  را نیز  بخوانید

ادامه دارد…………………….

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …