منظور از خلقت ۷ آسمان چیست؟ (شبهه ملحدین)

ملحد میگوید: مسلمانها یا بما بگویند که معنی ۷ آسمان چیست؟ چرا بارها قرآن از آن یاد میکند؟و اگر مسلمانان  نمیتوانند ۷ آسمان را نشان دهند پس حداقل بما بگویند که چرا باید قرآن چیزی بنویسد که معنی آن معلوم نباشد و کسی منظور آن را نداند؟؟

پاسخ ما:در حدیث آمده که آسمان اول نسبت به آسمان دوم، مثل این است که انگشتری را در صحرا رها کنند. یعنی حجم آسمان اول نسبت به آسمان دوم این چنین است!و در ادامه رسول الله میفرماید: آسمان دوم (که آسمان اول در درونش مثل یک انگشتر در صحرا است) خودش نسبت به آسمان سوم، مثل انگشتری رها شده در صحرا است. 

و آسمان سوم نسبت به آسمان چهارم، مثل انگشتری رها شده در صحرا است و آسمان چهارم  نسبت به آسمان پنجم، مثل انگشتری رها شده در صحرا است. و آسمان پنجم  نسبت به آسمان شیشم، مثل انگشتری رها شده در صحرا است، و آسمان شیشم  نسبت به آسمان هفتم،   مثل انگشتری رها شده در صحرا است…………………………………….

پس دانسته های ما درباره آسمان خیلی محدود است 
اما یک ترفند ملحد این است که برای اثبات حقانیت خود، به چیزهای ناممکن و مبهم چنگ میزند!

 مثلا زمانی جوانی ما، از جبر تاریخ حرف میزدند و با دلایل علمی ثابت میکردند که این ناگریز تاریخ است که همه مردم جهان در آینده حتما  کمونیست میشوند!!یا میگفتند  که بشر ازنسل  میمون است الی اخر….. 

یعنی ملحد همیشه از مبهمات میپرسد و میگوید! و خودش را با مبهمات سرگرم میکند!و من نمیدانم ملحد  چرا به جای اثبات اینکه ۷ آسمان وجود ندارد، نمیاید تا ثابت کند که ۷ زمین وجود ندارد!!
زیرا  اثبات این دومی آسانتر است و این دومی زیر پایش است و قابل لمس!چرا نمیرود تحقیق نمیکند ببیند زمین ۷ طبقه دارد یا نه ؟ جواب واضح است! بشر با اینهمه دبدبه و کبکبه هنوز نتوانسته بیش از دو هزار متر درون زمین نفوذ کند، حتی نمیتواند بقشر دوم برود، چه برسد به طبقه  هفتم!!

 بلکه از این بیشتر:( درون زمین پیشکش )، بشر حتی روی زمین  نمیتواند بر روی پایین ترین گودال زیر اقیانوس،  پایش را بگذارد  و نمیداند آنجا چه خبر است! پس اگر ما بگوییم که نمی توانیم  7 آسمان  را شرح دهیم یا نشان دهیم این دلیل بر باطل بودن دین ما یا کتاب ما نیست. 

بله! اگر شما در حقایق  مسلم علمی، نکته ای مغایر با قرآن یافتید آنوقت حق دارید که داد و بیداد براه بیاندازید و امروزه میبینیم پیشرفت حیرت آور بشر را  در قرن ما  ….. آیا نکته ای خلاف قرآن در آن حقایق کشف شده،  دیده اید ؟؟ بلکه برعکس، همیشه پیشرفت علمی صدق آیه های قرآن را نشان داده است، مثلا این مورد را ببینید:  قرآن میفرمایید: «وَجَعَلْنَا السَّمَاءَ سَقْفًا مَحْفُوظًا وَهُمْ عَنْ آیَاتِهَا مُعْرِضُونَ» سوره انبیا آیه ۳۲- "و آسمان را سقفی محافظ قرار دادیم ولی آن ها از نشانه های او روی گردان هستند.

امروزه با پیشرفت علم این خاصیت آسمان  ثابت شد. یعنی جوی که اطراف زمین را فراگرفته است دارای عملکرد های حیاتی بسیار مهمی است، که بعضی را برمیشماریم:

۱ –  حفاظت کردن زمین در مقابل شهاب سنگ های کوچک و بزرگ ؛ تا به زمین برخورد نکنند. اگر به سطح ماه نگاه کنید می بینید که دارای فرورفتگی های عمیقی است که در اثر برخورد شهاب سنگ ها با آن می باشد. ولی خداوند خالق جو زمین را به گونه ای آفریده است تا این اجرام اجازه رسیدن به زمین نداشته باشند و قبل از رسیدن به سطح زمین در اثر حرارت زیاد به وجود آمده در اثر اصطکاک با جو ذوب می شوند. 

۲- جو زمین تشعشعات خورشیدی را صافی می کند و اجازه نمی دهد که همگی آن ها از جو عبور کنند زیرا بسیاری از آن ها برای حیات روی کره زمین بسیار خطرناک هستند.

 جالب است که جو تنها تشعشات مفید و بی ضرر شامل نور قابل مشاهده ، فرکانس محدوده اشعه فرابنفش و امواج رادیویی را اجازه عبور می دهد. تمامی این تشعشعات برای حیات روی زمین ضروری هستند. 

۳ – جو همچنین زمین را در مقابل دمای بسیار کم فضای بیرونی که حدود ۲۷۰ درجه سانتی گراد زیر صفر است حفاظت می کند. 

۴ – انرژی ساطع شده از خورشید آن قدر زیاد است که حتی تصور آن برای ما مشکل می باشد. یک انفجار خورشیدی معادل ۱۰۰ میلیارد بمب اتمی است که آمریکا در جنگ جهانی درشهر هیروشیمای ژاپن انداخت.  و در هر لحظه ده ها انفجار از این نوع در خورشید رخ می دهد. 

مثلا بعد از یکی از این انفجارات مشاهده شد که دمای جو زمین در ارتفاع ۲۵۰ کیلومتری به بیش از ۲۵۰۰ درجه سانتی گراد رسید. پس  بدون وجود جو ، این تشعشعات زندگی را روی زمین به سرعت نابود می کرد.

۵- میدان مغناطیسی اطراف زمین که به خاطر میدان مغناطیسی خود زمین به وجود می آید، زمین را در مقابل اجرام آسمانی، تشعشعات خورشید و ذرات کیهانی حفاظت می کند. این میدان مغناطیسی به نام کمربند ون آلن نیز شناخته شده است و صدها کیلومتر بالاتر از جو زمین قرار دارد. و زمین را در مقابل بمباران تشعشعات خورشیدی حفاظت می کند. اگر این حفاظ وجود نداشت حیات روی زمین غیر ممکن بود. تنها سیاره دیگری که میدان مغناطیسی دارد مریخ می باشد اما قدرت آن ۱۰۰ برابر کم تر از قدرت جو زمین است. حتی سیاره زهره که خواهر سیاره زمین می باشد دارای میدان مغناطیسی نیست و این میدان فقط برای زمین خلق شده است.

پس ملحد با چشم سر باید ببیند که آنچه امروز علم درباره جو میگوید را قرآن قبلا گفته بود:وَجَعَلْنَا السَّمَاءَ سَقْفًا مَحْفُوظًا» و آسمان را سقفی محافظ قرار دادیم. ولی جالبتر اینکه قرآن گفته ها و حالت ملحدین را  نیز بلافاصله  دنباله همین آیه( وَجَعَلْنَا السَّمَاءَ سَقْفًا مَحْفُوظًا ) بیان میفرماید ! در دنباله آیه آمده است: «وَهُمْ عَنْ آیَاتِهَا مُعْرِضُونَ» ولی آن ها( ملحدان ) از نشانه های او روی گردان هستند."سوره انبیا آیه ۳۲

آیا ملحد نمیخواهد خود را عذاب دنیا و  آتش جهنم نشان دهد ؟ نمیخواهد این آیات واضح را ببینید؟

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …