نظر شما درباره آن کشیش مسیحی که در نماز عید فطر شرکت کند، چیست؟

نوروز نزدیک است، و میلیونها نفر این روز را عید  میدانند و جشن میگیرند  و در این رابطه دوست دارم چند نکته را عرض کنم:

۱- اسلام  با عید مخالف نیست و در شریعت ما هم دو  عید  داریم، و روز جمعه هم نوعی عید کوچک است 

۲– هیچ ملتی در عید ما، با ما  شریک نشده و حاضر نشده که عید قربان یا عید فطر را جشن بگیرد 

۳- اما عید نوروز عید مشترک چند دین و آیین است! مثل شیعه ها و بهایی ها و زرتشتی ها. 

۴- در دین بهاییت برگزاری اعیاد اسلامی ممنوع است، اما در عوض عید نوروز بعنون بزرگترین عید مذهبی جشن گرفته میشود. 

۵- خیلی از کشورهای های بظاهر آزاد، به اقلیت مسلمان خود اجازه برگزاری اعیاد اسلامی را نمیدهند غربی ها اجازه قربانی کردن را نمیدهند در حالیکه از مراسم مهم عید قربان، رسم قربانی کردن و کباب تازه خوردن است و بدون آن مراسم کامل نیست اما  به بهانه هایی واهی قربانی کردن را ممنوع قرار داده اند!

۶- اما ضد دین ها،  برای عید نوروز تسهیلات ویژه ای قایلند و توانستند در زمانی که قدرت در دستشان بود  شروع نوروز را حتی تا دوهفته تعطیل اعلام کنند تا اهمیتش بیشتر نمایان باشد. 

 

۷- رضا شاه که به اعتراف زنش مذهب اسلام را رها کرده و زرتشتی شده بود، در گسترش نوروز نقش مهمی داشت  و همو  بود که تاریخ قمری را شمسی کرد تا نوروز اول سال جدید شود

 تا سال ۱۳۰۴ خورشیدی تقویم رسمی ایران بر اساس گاهشماری هجری قمری بود که ۱۱ روز از تقویم خورشیدی کوتاه ‌تر است  نام ماه‌های ایرانی هم بر اساس گاه‌شماری قمری بوده، مثل محرم و صفر و رمضان. اما با تصویب مجلس شورای ملی در ۱۱ فروردین ۱۳۰۴، گاهشماری هجری خورشیدی، تقویم رسمی ایران شد و نام ماه‌ها هم به نام‌های اوستایی تغییر کرد.

۸- باز پسرش کارش را تکمیل کرد و تاریخ شمسی را تبدیل کرد به تاریخ  تاج گزاری کوروش( یکباره سال ۱۳۵۰ شد سال ۲۵۳۰ سال ) اما الحمدلله  مردم قبول نکردند، یعنی حالا اگر مردم قبول میکردند ما باید اعتراض نمی کردیم؟؟  

۹- حالا به ابتکار مشایی، که  مکتب کفریت را تحت نام ایرانیت گسترش میداد( و یادتان باشد پشت نام ایران قایم شدن برای کوبیدن اسلام، یک شگرد شیرین است مثل پشت نام علی پنهان شدن برای کوبیدن اسلام)

 آری به ابتکار اوهر ساله جشن جهانی نوروز برگزار میشود و امسال احمدی نژاد برای این عید به تاجیکستان میرود  و ۱۴ کشور دیگر هم هستند بیایید تاجیکستان امروز را بشناسیم:

 

دولت تاجیکستان طی سالهای ۲۰۰۷ – 2005 دست به یک سلسله اقداماتی دین ستیزانه در این کشور زد  مثل:

 – ممنوعیت ورود بانوان و پسران زیر ۱۶ سال به مساجد،

– ممنوعیت اقامۀ نماز در واحد های نظامی ساختارهای قدرتی، 

– جلوگیری از ورود دانشجویان و دانش آموزان محجبه به مراکز آموزشی، 

– محدودیت برای آموزش انفرادی قرآن و علوم اسلامی،

– بستن و تخریب مساجد 

– برای فعالیت هر باب مسجد جامع در شهر دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) حضور ۵۰ هزار نمازگزار، شهرستانها ۱۵ هزار  و روستاها ۲ هزار نفر ضروری است. 

در ادامه سیاست ستیز با مساجد به بهانه ساخت و ساز غیر مجاز مساجد و نمازخانه ها، تنها در شهر دوشنبه در آستانه ماه مبارک رمضانِ گذشته و حتی در ماه گذشه، بیش از ۱۵ باب مسجد با استفاده از بلدوزر تخریب و ۱۰۰ نماز خانه نیز بسته شد. 

طرح یاد شده به حتمی بودن تحصیلات عالی دینی برای امامان خطیب مساجد اشاره شده است که با شرایط فعلی تاجیکستان مطابقت ندارد. به این علّت که اکثر امامان خطیب فعلی داری تحصیلات عالی دینی نیستند و مدارکِ دانش آموختگان مراکز علمی کشورهای خارجی و به ویژه دانشگاههای دینی در تاجیکستان به عنوان تاییدیه معلومات عالی آنان پذیرفته نمی شود. 

از سوی دیگر مدارک تنها دانشگاه اسلامی این کشور که دانشگاه اسلامی امام ترمذی نام دارد، در تاجیکستان دارای اعتبار علمی نیست. ملاحظه فرمودید؟  در عوض روز بروز به  اهمیت نوروز میافزایند و جشن جهانی نوروز میگیرند

۱۰- کنگره آمریکا هم روز نوروز را بعنوان (روز زمین ) برجسته کرد!!! تا مهم تر شود.  

۱۱– باید بدانیم که الله ماه های فروردین….. را برسمیت نمیشناسد پس نوروز را برسمیت نمیشناسد: إِنَّ عِدَّهَ الشُّهُورِ عِندَ اللَّـهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِی کِتَابِ اللَّـهِ یَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَهٌ حُرُمٌ ۚ ذَٰلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ ۚ فَلَا تَظْلِمُوا فِیهِنَّ أَنفُسَکُمْ ۚ وَقَاتِلُوا الْمُشْرِکِینَ کَافَّهً کَمَا یُقَاتِلُونَکُمْ کَافَّهً ۚ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّـهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ ﴿التوبه: ۳۶﴾

یقیناً شماره ماه ها در پیشگاه خدا از روزی که آسمان ها و زمین را آفریده در کتاب [علم] خدا دوازده ماه است؛ از آنها چهار ماهش ماه حرام است؛ این است حساب استوار و پایدار؛ پس در این چهار ماه [با جنگ و فتنه و خونریزی] بر خود ستم روا مدارید و با همه مشرکان همان گونه که آنان با همه شما می جنگند، بجنگید و بدانید خدا با پرهیزکاران است.

خدایی که آسمانها و زمین را آفریده  اینجا اشاره ای جالب دارد: وَقَاتِلُوا الْمُشْرِکِینَ کَافَّهً کَمَا یُقَاتِلُونَکُمْ کَافَّهً ( و با مشرکان همه جانبه بجنگید همانطور که آنها با شما همه جانبه میجنگند) خدایی که دانای آشکار و نهان است بما میگوید که همان طور که آنها هیچ فرصتی را برای  ضربه زدن بشما از کف نمیدهند شما هم همانطور باشید که آنها هستند. 

و دیدیم که کافه مشرکان  از مجوس و  بهایی و قبر پرست ها، از نوروز  بعنوان سلاحی برای کم رنگ کردن اعیاد اسلامی ساخته اند، پس حکم است که برعکس عمل کنیم و عیدهای اسلامی را گرامی بداریم، نه اینکه با آنها همراه شویم.

۱۲- پانزده نماینده مجلس که در مقابل  سفیران کشورهای اسلامی بخاطر تعطیلی یکروزه عید فطر و قربان، خجالت زده بودند سعی کردند تعطیلی عید فطر را دو روز کنند اما روحانیون مخالفت نموده و گفتند این توطئه وهابیت است!! وهابی ها  میخواهند عید غدیر خم را کم اهمیت کنند!!  و پس نمایندگان لایحه را پس گرفتند!

و خوب است بدانید که عید نوروز ۱۴ روز تعطیل است اما کسی آن را کم رنگ کننده عید غدیر خم نمیداند!

۱۳- آیا میدانید نوروز سالروز شمسی غدیر خم است زیرا غدیر خم مصادف با روز انتصاب علی رضی الله عنه در غدیر خم است، پس بر این اساس هم گرامی داشتن نوروز جایز نیست، زیرا  نوروز از شعائر شیعه و بهایی و مجوسی و ملحد است. و خوب است بدانید که تازگی دارند سعی میکنند سالروز شمسی عاشورا را هم تجلیل کنند!!!( در مهر ماه)

 

۱۴- این خبر را هم ببینید:

فراخوان شهرداری دیاربکر برای برپایی نوروز:ای فرزندان سرزمین ماد و نوادگان زرتشت، بیایید نوروز را جشن بگیریم 

شهرداری دیاربکر در ترکیه، امسال با پخش پوسترهای تبلیغاتی در قطع  A5 و ارسال آن به منازل شهروندان خواستار حضور مردم کرد در مراسم جشن نوروز شده است. چند سال پیش حزب کُردی "صلح و دموکراسی" توانست در انتخابات شهرداری‌ها در مناطق کُردنشین بیشترین آرا را به خود اختصاص دهد و از آن تاریخ تاکنون کردها ابتکار عمل بیشتری در برگزاری مراسم و گردهمایی‌های سیاسی و فرهنگی خود به دست آورده‌اند. جملات هویت‌خواهانه که امسال در فراخوان‌های نوروز نوشته شد، بیشتر از سال های گذشته جلب نظر کرده است. در این فراخوان‌ها نوشته شده است:  « ای فرزندان سرزمین ماد و ای نوادگان زرتشت … بیایید نوروز را جشن بگیریم!» 

چهارشنبه سوری و مراسم روشن کردن آتش، سال‌هاست که از سوی کردها برگزار می‌شود. اکنون چند سال است که دولت کردها را در برگزاری این مراسم آزاد گذاشته و گاه حتی ارتش نیز پوسترهایی را به مناسبت نوروز تهیه و در سطح شهرها نصب می‌کند، 

 

پس واضح است که تجلیل از نوروز بخاطر چیست؟ دیگر موحدان و اهل سنت، خود باید اندیشه کنند.

۱۵- و بیاد داشته باشید که هر دینی عیدی دارد که عید مذهبی است و شرکت در اعیاد دیگران مثل شرکت در مراسم مذهبی آنهاست پس بنظر شما وقتی شما در مراسم عید مجوس و بهاییت و شیعه صفوی و ملحدین  شرکت میکنید ؟ مردم  بیطرف چه خواهند گفت؟؟ برای یافتن جواب به این سوال پاسخ دهید؟

نظر شما درباره یک کشیش مسیحی  که در نماز عید فطر  شرکت کند چیست؟ 

آیا فورا بذهن شما خطور نمیکند که او هم مذهب شما شده است؟؟

مخالفین اسلام سر شما کلاه گذاشته  و میگویند : عید نوروز عید ملی است نه مذهبی! 

اما از بهایی ها و از مجوسی ها و از علمای شیعه بپرسید: عید نوروز مذهبی است یا ملی؟بهایی و زرتشتی بی تردید میگویند عید مذهبی است!

اما  علمای شیعه شاید تقیه کنند و بگویند عید ملی است! پس آز آنها بپرسید آیا عید ملی غسل و دعای تحویل و نماز سال نو دارد؟ نماز و غسل و دعا شعایر ملی هستند یا مذهبی؟؟

یا بپرسید: مگر امام صادق ایرانی  و ملی گرا بوده که از او حدیث دارید که فرموده  از نوروز تجلیل کنید؟؟؟؟؟

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …