رسانه های جمهوری اسلامی ابزاری در تحمیق و گمراهی مردم

همه ما این نکته را بارها شنیده ایم که آدم احمق هر چه را می شنود طوطی وار تکرار می کند ولی گویا همین نکته ساده از شدت تکرار ، بی اهمیت شده است! متاسفانه مدتیست که قشر مذهبی و حتی نیمه مذهبی جامعه ایران و حتی کسانی که با حکومت میانه خوبی ندارند!‌ ندانسته و ناخواسته ، شنیده های خود از صدا و سیمای جمهوری اسلامی را تکرار می کنند بدون اینکه حتی لحظه ای برای بررسی اطلاعات وارده به مغز خودشان فشار بیاورند! برای نمونه می توان به کلید واژه وهابیت اشاره کرد که با کمال تاسف ، جمهوری اسلامی موفق شده آنرا در مغز بسیاری از مردم ایران جا بیندازد، زیرا این روباهان مکار به خوبی متوجه شده اند که تهمت هایی مانند ضدانقلاب و آمریکایی و لیبرال و فراماسونری و سرمایه دار و . . . آنقدر نخ نما و پوسیده شده که دیگر کاربردی در راستای تخریب مخالفان جمهوری اسلامی ندارد، به همین دلیل این شعبده بازان مکار از آستین خود واژه وهابیت را بیرون کشیده و با کمال تاسف، بیشتر مردم در دام این حیله شیطانی افتادند .

به عنوان مثال هر شیعه ای که از عربستان باز می گردد طوطی وار با ذکر کلمه وهابیت و وهابی، ناخواسته و ندانسته قصد دارد حقائق توحیدی که در آن مکان مقدس با آن مواجه شده است را تخطئه کند! و به گونه ای روی وجدان خودش سرپوش بگذارد! یا وقتی با جنازه انبوه کودکان و زنان و جوانان شهید در سوریه مواجه می شود برای اینکه وجدان او نمی تواند قبول کند که تمام این جنایات زیر سر جمهوری اسلامی و حکومت سفاک بشار اسد است سعی می کند با به کار بردن کلمه وهابی و وهابیت روی وجدان خودش سرپوش بگذارد !
یا وقتی در سایتهای توحیدی ( مانند اسلام تکس و عقیده و سنی نیوز و . . . ) با استدلال های قوی دگراندیشان موحد روبرو می شود چون پاسخی عقلی و منطقی ندارد ، کامنت ( پیام ، ‌نقطه نظر ) می گذارد و وقتی شما انبوه پیامها و کامنت ها را می خوانی می بینی از هر سه کلمه، دو کلمه آن وهابی و وهابیت است و یک کلمه دیگر ، توهین و ناسزا ! ولی دریغ از یک کلمه استدلال عقلی و منطقی !
حالا بهتر است بررسی کنیم که رسانه های شیطانی چگونه موفق به فریب مردم در این زمینه شدند .
در کتاب روانشناسی اجتماعی ترجمه دکتر حمزه گنجی آمده است :
–  آیا برای متقاعد کردن مردم بهتر است از دلائل کمک بگیریم یا از احساسات؟ . . . بحث هایی که هیجانات مردم را بیدار می کند در دنیای سیاست جایگاه بسیار مهمی دارد . شعارهای مختلف و فراوانی که از اول انقلاب به طور دائم در اکثر راه پیمایی ها و اجتماعات سیاسی شنیده ایم به نحوی احساسات مردم را بر می انگیزد . افراد با تحصیلات کمتر، پیامهای هیجانی را زودتر می پذیرند ! پیام هایی که ترس مردم را بر می انگیزد نیز روش موثری برای قانع کردن مردم است !
–  تکرار پیام : اگر یک پیام به حد اشباع تکرار شود ( مانند وهابی و وهابیت و . . . ) نهایتا مورد قبول مردم واقع خواهد شد !
– اثر غیرمستقیم اما واقعی : هر اندازه یک رویداد در رسانه ها جای بیشتری اشغال کند از طرف مردم مهم تلقی خواهد شد ( وهابی و وهابیت ! ) . . . بنابر این رسانه های ارتباط جمعی بدون آنکه واقعیتها را آگاهانه فراموش کنند یا تغییر شکل دهند می توانند آنها را رنگ آمیزی کنند، مثلا نویسنده ای معتقد است که روزنامه ها در خصوص انتقاد از فمینستها واقعیت را تحریف کرده اند روزنامه ها مبارزات فمینستها را در حد هیجان های افراد کینه توز پایین آورده اند (مثل وهابی ها!) در یک کلام : رسانه ها می توانند تجسم از واقعیت را تغییر دهند !
در خصوص بحث ما نیز با آنکه مثلا فقط ۱۰% از مخالفان بشار اسد از نیروهای تندرو ( یا به قول حضرات وهابی بوده ) و تعداد زیادی از آنها از ارتشیان سابق خود بشار اسد و حتی تعدادی از آنها لائیک ( معتقد به جدایی دین از سیاست ) می باشند، ولی بوق های تبلیغاتی رژیم جمهوری اسلامی با تکرار شبانه روزی در ذهن مردم چنان جا انداخته است که تمامی مخالفان بشار اسد، تندرو و خونریز بوده و ارتش سفاک بشار اسد نیز تعدادی شیعه مظلوم و بیچاره می باشند ! و فارغ از همه این بحثها یک نفر از مغز پوک خودش سئوال نمی کند : در شش ماه نخست انقلاب سوریه که مردم بدبخت به خیابانها ریختند که اسلحه در دست نداشتند و این تک تیراندازهای بشار اسد و سپاه پاسداران بود که چهار هزار نفر زن و بچه ی مردم را در تظاهرات مسالمت آمیز به شهادت رسانده و کار را به جنگ و خشونت کشاند . . .آری همه اینها فراموش شده و در مغز پوک افراد حزب اللهی فقط کلمه ی وهابی و وهابیت نقش بسته است ! و شما وقتی به تاریخ مراجعه می کنید می بینید که وقتی پیامبر اسلام گفت : فقط خدا ( لا اله الا الله ) از سوی صاحبان زر و زور و تزویر ( مانند جمهوری اسلامی ) شبیه همین تهمت ها به پیامبر اسلام وارد شد : مجنون ، گمراه ، شاعر ،‌ کاهن و . . . اکنون نیز در جامعه خرافی ایران اگر کسی بگوید فقط خدا او نیز می شود : وهابی و سنی و سلفی و خشونت طلب و گمراه ! و عناصر لباس شخصی حزب اللات بر روی در و دیوار خانه او شعار می نویسند و در نهایت مانند آقای غروی او را تحویل سیاه چالهای رژیم یزیدی می دهند . آری در طول تاریخ، فقط رژیم هایی ( فرعون و نمرود و ابولهب و . . . ) مخالفان عقیدتی و یا سیاسی را سرکوب کرده اند که منطق و توان پاسخگویی نداشته اند… براستی جای سئوال است که آیا فقط وهابیون خشونت دارند و دستهای سپاه پاسداران و اداره اطلاعات و سازمان مجاهدین (که همگی شیعه هستند و شعار قرآن هم سر می دهند) طی سی و پنج سال گذشته از خون و خونریزی پاک بوده است؟ براستی چرا تا قبل از حکومت کثیف شما نه تنها منطقه خاورمیانه که تمام دنیا تقریبا امن و امان بود و به محض پیدا شدن سر و کله شما تروریسم و بمبگذاری و عملیات انتحاری صد برابر شد؟ آن وقت در مغز پوک شما  فقط کلمه وهابیت نقش بسته است؟ صد رحمت به وهابی ها، آنها اگرهم کسی را بکشند دشمنان خودشان را می کشند، ولی جمهوری اسلامی و باند حزب الله چرا ندا آقاسلطان و صدها نفر از جوانان شیعه و ایرانی را در سال ۸۸ کشت؟ و اداره اطلاعات چرا نویسندگان هموطن شیعه خودش را در قتل های زنجیرهای کشت؟ و آقای خمینی چرا هزاران نفر از جوانان شیعه این مرز و بوم را در تابستان ۶۷ راهی گورستان خاوران کرد؟ اینهمه شیعه به دست شیعه کشته شد و آنگاه در مغز پوک عده ای فقط کلمه وهابیت نقش بسته است که تا کنون یک نفر ایرانی را هم نکشته اند ! کسی چه می داند شاید این کار، حیله ای کثیف از سوی این رژیم است تا حواس مردم ایران را از جنایات داخلی این رژیم معطوف به یک دشمن فرضی کند.

 

به تصویر زیر نگاه کنید : جسد کسروی و منشی بدبخت دادگاه است که به دستور آقای نواب صفوی و طرفداران حزب اللات ایشان این چنین مثله و قطعه قطعه شده و این در حالی است که پیامبر اسلام حتی مثله کردن بدن کافران را نیز ممنوع اعلام کرده اند! و چرا آقای کسروی اینگونه ناجوانمردانه به دست عناصر لباس شخصی حزب اللات به شهادت رسید؟ فقط برای اینکه خرافات شیعه را نشان می داد و آقایان چون توان پاسخگویی به او را نداشتند این چنین او را به قتل رساندند . همین روش را در قتلهای زنجیره ای ادامه دادند و همین روش را در برخورد با علمای اهل سنت و سایر دگر اندیشان ایران انجام می دهند، اکنون من از عموم مردم ایران خواهشی دارم همانگونه که آقایان به دروغ به هر نغمه توحیدی تهمت وهابیت می زنند شما هم به عناصر لباس شخصی و تمامی عناصر حزب اللات بگویید : خوارج حزب اللهی . . . در تمامی سایتها و شبکه های ماهواره ای و سر کلاسهای درس و در مهمانی ها و . . . همه جا و همه جا با ذکر نام خوارج از طرفداران حکومت یاد کنید . زیرا روش و سیره این حضرات دقیقا مانند خوارج زمان حضرت علی می باشد .

نویسنده: علیرضا حسینی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …