جواب شبهه ای که میگوید امهات مومنین اهل البیت نیستند، آیا این ادعا درست است؟

شیعه با لجاجتی تمام دایما تکرار مینویسد : اهل سنت خودشان میگویند زنان رسول الله از زمره اهل بیت نیستند، و سنی معترف است به اینکه، اهل بیت یعنی فقط علی و فاطمه و حسن و حسین!
و شیعه دلایلی شبیه به نوشته زیر را مینویسد:
ادعای شیعه :
طبق روایت صحیح مسلم و غیره وقتی آیه تطهیر نازل شد رسول اکرم (ص) حضرت علی و فاطمه و حسن و حسین را زیر کساء قرار داد و آیه شریفه قرائت فرمود روایت صحیح مسلم:
قَالَتْ عَائِشَهُ خَرَجَ النَّبِیُّ صلى الله علیه وسلم غَدَاهً وَعَلَیْهِ مِرْطٌ مُرَحَّلٌ مِنْ شَعْر أَسْوَدَ فَجَاءَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِیّ فَأَدْخَلَهُ ثُمَّ جَاءَ الْحُسَیْنُ فَدَخَلَ مَعَهُ ثُمَّ جَاءَتْ فَاطِمَهُ فَأَدْخَلَهَا ثُمَّ جَاءَ عَلِیٌّ فَأَدْخَلَهُ ثُمَّ قَالَ (إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا).
صحیح مسلم: ۷ /۱۳۰ ح ۶۴۱۴٫
و در صحیح مسلم آمده که از زید بن ارقم سؤال شد آیا به زنان پیامبر (ص) اهل بیت پیامبر گفته می شود یا خیر؟ پاسخ داد همسر یک مرد از اهل بیت آن به حساب نمی آید زیرا چه بسا زنی با مردی یک عمر زندگی می کند ولی در آخر عمر طلاق گرفته و به خانه پدرش رفته و جزء اهل بیت پدر محسوب می شود:
صحیح مسلم: ج ۷ ص ۱۲۳، (رقم ۶۳۸۱)، کتاب فضائل الصحابه، باب فضائل علی بن أبی طالب (ع).

پاسخ اهل سنت:
ما اگر قیچی را از دست شیعه بگیریم و احادیث اهل سنت را دقیقا و تماما ببینیم آنوقت در میابیم که قضیه چیست و شیعه در کجا از راه راست منحرف، و به جاده خاکی رفته و سر از بیایان در آورده و بارکش غول بیایبان یعنی شیطان شده است !
شیعه این حدیث را از صحیح مسلم دلیل آورده :
((پرسیدیم : اهل بیتش چه کسانی هستند؟ مگر نه این که زنهایش هستند . گفت: نه والله ؛زیرا زن طلاق می گیرد و می رود خانه پدر یا شوهر می کند. بعد از مرگ شوهر اول هم می شود اهل بیت شخص دیگری . اهل بیت پیامبر کسانی هستند که صدقه بر آنها حرام است !))

اما روحانی شیعه، این حدیث دیگر را در همان باب صحیح مسلم ندیده .که در آن همان راوی واضح میگوید زن از اهل البیت است :
((حصین پرسید: ای زید، مگر اهل بیتش کیستند؟ مگر نه این که زنهایش هستند؟! جواب داد: زنهایش هم از اهل بیتش هستند اما اهل بیتش، آنهایی هستند که صدقه بر آنها حرام است؛ یعنی، آل علی و آل عقیل و آل جعفر و آل عباس .))
معنی روایت این است که هیچ کس شک ندارد که زن از اهل بیت است ! اما چون پیامبر، پسر نداشت و دخترش هم در خانۀ مرد دیگری بود، مردم فکر کردند که اهل بیتش منحصر است به زنانش، لذا زید، برای مردم توضیح داد!
و ببینید سوال کننده ها در هردو حدیث چطور با تعجب می پرسند که مگر پیامبر غیر از زنهایش، اهل بیتی هم دارد؟
اما این که می گوید: اگر زن طلاق بگیرد، اهل بیت نیست؛ درست است. اما طلاق که نگیرد، هست ! و زنان پیامبر طلاق نگرفته بودند.
بیاد داشته باشید زن اگر شوهرش بمیرد تا در عده است اهل بیت شوهر است و حق عروسی ندارد، اما بعد از عده شاید دیگر اهل بیت نباشد، اما چون مدت عده زنان پیامبرتمام عمر بود، پس به همین خاطر تا دم مرگ اهل بیت رسول الله بودند و برای همین، خانه ای که از پیامبر برایشان مانده بود مال آنها شد تا دم مرگ
!
و پسر هم اگر نافرمان باشد، از اهل بیت نیست ! ( مثلا پسر نوح )
پس اگر کتاب، کتاب ماست که ما بهتر می دانیم چی نوشته است ! بله، این آیه در حق علی و فاطمه و حسن و حسین هم هست ! اما به این معنی نیست که در حق زنانش نیست ! قرآن می گوید که در حق زنان است! و حدیث به ما می گوید که در حق دختر و نوه های پیامبر هم هست. همین حدیث های ما، بهترین دلیل بر صداقت اهل سنت؛ هست زیرا قرآن ذکری از دختر و نوه های پیامبر ندارد. حرف قرآن در آیۀ ۳۳ از سوره احزاب با زنان پیامبر است ! آیه ۳۲ و ۳۴ هم مربوط به زنان پیامبر است :
(یَا نِسَاءَ النَّبِیِّ لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاءِ ۚ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا ﴿٣٢﴾ وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّهِ الْأُولَىٰ ۖ وَأَقِمْنَ الصَّلَاهَ وَآتِینَ الزَّکَاهَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ ۚ إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا ﴿٣٣﴾ وَاذْکُرْنَ مَا یُتْلَىٰ فِی بُیُوتِکُنَّ مِنْ آیَاتِ اللَّهِ وَالْحِکْمَهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ کَانَ لَطِیفًا خَبِیرًا ﴿٣۴﴾ (الاحزاب)
اما حدیث می گوید: فراموش نکنید که دختر و نوه های پیامبر نیز، اهل بیت هستند !
حالا تصور کنید، اگر قضیه بر عکس میبود؛ چی میشد ؟ یعنی، اگر آیه در حق دختر و نوه ها بود و حدیث دربارۀ زنان بود، آنوقت اگر ما آسمان را هم به زمین می آوردیم، شیعه قبول نمی کرد که زنان هم مشمو ل آیه هستند !
اما سنی از الله می ترسد و دین الله را عوض نمی کند ! ما چیزی نمی گوییم و شیعه ول کن نیست و می گوید: این آیه در حق زنان نیست ! شما را به الله قسم، یک بار آیه را بخوانید و همین طور آیۀ قبل و بعدش را ! همه دربارۀ زنان پیامبر است !
حتی دو سوم از اول آیۀ مورد نظر را نیز شیعه قبول دارد که دربارۀ زنان پیامبر است، اما می گوید: یک سوم آخر دربارۀ دختر و نوه ها و داماد است نه درباره زنان . اما عجیب این است که همین قسمت کوچک هم با واو به آیه بعدی متصل شده است که باز به اتفاق شیعه و سنی درباره زنان است!
پس محال است که این قسمت از آیه دربارۀ زنان نباشد ! و اگر اینطور باشد؛ یعنی، اگر تفسیر شیعه درست باشد، پس قرآن برای این نازل شد تا ما را گمراه کند نعوذ بالله !
یکبار دیگر آیه مورد بحث یعنی آیه ۳۳از سوره احزاب را ببینید تا یک نکته خنده آور و گریه آور بگویم
وقرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّهِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاهَ وَآتِینَ الزَّکَاهَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً } (الأحزاب/۳۳)
شیعه وقتی می خواهد به عایشه طعن بزند که چرا در جنگ جمل شرکت کرد؟ به همین آیه استناد می کند و اول و سر آغاز آن (وقرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ) را دربارۀ عایشه می داند ! اما وقتی آخر آیه حرف پاک کردن از پلیدی و بدی به میام می آید، آن را در حق فاطمه می داند و میگوید هیچ ربطی به عایشه ندارد !!!
و حالا شبهه دیگر شیعه را ببینید :
شبهه دیگر شیعه در همین باره:
زنان پیامبر هیچیک ادعا نکرده اند که آیه تطهیر شامل ما نیز می شود بلکه خلاف آن را نقل کرده اند مانند ام سلمه که می گوید پس از نزول آیه تطهیر و تکریم حضرت رسول گرامی علی و فاطمه و حسن وحسین علیهم السلام را، من جلو رفته و از حضرت پرسیدم آیا من هم عضو اهل بیت هستم ؟ حضرت پاسخ داد تو آدم خوبی هستی و عضو اهل بیت نیستی بلکه از همسران پیامبر هستی :
سنن الترمذی: ج ۵ ص ۳۶۱٫
در روایتی که سیوطی و طبرانی و احمد بن حنبل نقل کرده اند آمده که ام سلمه می گوید من جلو رفته و طرف کساء را گرفته تا داخل شوم رسول گرامی صلی الله علیه وسلم کساء را از دست من گرفت و کشید و به من اجازه ورود به درون عباء را نداد:
مسند أحمد ج ۶ ص ۳۲۳، المعجم الکبیر للطبرانی ج ۳ ص ۵۳،الدر المنثور ج ۵ ص ۱۹۸٫

پس بنا بر این اگر کسی بخواند بگوید که زنان پیامبر نیز داخل اهل بیت هستند و آیه تطهیر آنان را نیز شامل می شود باید عبا را از دست پیامبر گرفته و به زور زنان حضرت را داخل آن نماید .

پاسخ اهل سنت :
این جمله آخر را روحانیون شیعه برای خنداندن پای منبری های بیسواد خود میگویند به این امید که شاید دروغ با چاشنی طنز،بیشتر تاثیر کند
اما اینکه هیچیک از زنان پیامبر ادعا نکردند که ما از اهل بیت هستیم،به این خاطر بود که آنها فکر نمیکردند انسانهای دانشمند و علامه ای مثل محمد باقر مجلسی در آخر زمان پیدا شوند و بگویند زن از اهل بیت نیست و گمان نمیکردند حالا اگر دیوانه ای پیدا شد و این حرف را گفت مردم به گفته اش اهمیت میدهند
مثال:
اگر حضرت فاطمه بگوید حضرت خدیجه مرا زاییده دیگر نیازی نیست بگوید او مادر من است زیرا او در خواب هم تصور نمیکند که بعد از گفتن جمله اول، نیازی به گفتن جمله دوم باشد
وقتی زنان پیامبر خود را همسر پیامبر دیدند دیگر نیازی نبود که بگویند ما اهل بیت رسول الله هستیم یا نیستیم !!
اونها خبر نداشتند که مذهبی بنام شیعه پیدا خواهد شد و حرفهای تا این حد نابخردانه خواهد گفت !
حالا بپردازیم به جواب دست آویختن شیعه به حدیثی که در آن رسول الله ام سلمه را به عبا راه نداد :
اولا ۹۵ درصد احادیث پیرامون این آیه ضعیف و قابل استناد نیستند اما شیعه دنبال سند حدیث نیست دنبال هوای نفس خویش است و مهار زندگیش را،به هوای نفس خود داده است
پس بیایید ببینید !! این هم حدیثی دیگر از همان مسند احمد:

در مسند احمد شماره ۲۶۵۹۶، شهر بن حوشب از ام سلمه نقل می کند:
((شهر بن خوشب از ام سلمه نقل می کند که وقتی خبر قتل حسین آمد،ام سلمه اهل عراق را لعنت کرد و گفت: کشتندش ! الله بکشد شان. من دیدم که فاطمه با ظرف غذایی که برای رسول الله درست کرده بود به خانه ما آمد و گذاشت پیش روی رسول خدا. رسول الله فرمود: کجاست پسر عمویت؟ گفت: در خانه است. فرمود: برو بیاورش و دو پسرت را هم بیاور. رفت و دو پسرش را آورد و دست هر دو را گرفت و علی پشت سرش بود و داخل شدند ! و علی در یک طرف فاطمه در طرف دیگر علی و دو پسر در جلوی رسول نشستند .
و رسول کسایش ر از زیر من کشید و آنها را پوشاند و گفت: یا الله اینها اهل بیت من هستند از پلیدی پاکشان فرما ! گفتم: ای رسول الله، مگر من زنت نیستم؟ مگر من اهل بیت تو نیستم ؟! فرمود: بله هستی؛ پس در عبا داخل شو!
ام سلمه می گوید: من هم در زیر عبا رفتم اما بعد از آنکه دعایش برای پسر عمو و دختر و نوهایش تمام شد! ))
پس ما گفته همیشگی خود را تکرار میکنیم که هر حدیثی را نباید صحیح گفت و به آن استناد کرد بلکه اول باید سند حدیث را ببینیم
اما از نظر شیعه محکم ترین دلیل بر درست بودن حدیث این است که مطابق با هوای نفسش باشد
دوما در آن مجموعه مردی نامحرم بود ( حضرت علی،محرم ام المومنان ام ام سلمه نبود ) پس اگر حدیث صحیح هم باشد علت تعلل رسول الله برای پوشاندن همسرش با عبا این بود که علی رضی الله عنه اونجا بود و بعد از رفتن علی برای همسرش نیز دعا کردند.

اما از همه اینها گذشته، نقل احادیث در مدح علی و فاطمه و حسن و حسین در کتب ما، خود بهترین دلیل بر حق بودن مذهب ماست ! ما اگر با علی دشمن بودیم، این حدیث ها در کتاب ما نمیبود.پس ما قاضی بی طرف هستیم .
بنابراین این روشن تر از آفتاب است که زنان پیامبر، اهل بیت او هستند. قرآن و احادیث زیادی این را می گویند .
اما برای این که مبادا افرادی که با علی دشمن بودند، فردا نگویند: علی و فاطمه اهل بیت نیستند؛ نوه دختری اهل بیت نیست؛ ما با صداقت تمام در کتب خود فرموده رسول را ضبط کردیم که ایشان را اهل بیت هستند.
و در آخرمیپرسیم:
چرا الله امر به این مهمی، معصوم بودن اهل بیت، را لایق ندیده است که در یک آیۀ مستقل بنویسد؟ چرا شروع آیه با «یا نساء النبی» ای زنان پیامبر است؟ چرا باز در آیه بعد هم جمله را با واو شروع کرده است؟ که از قضا آیه بعد هم درباره زنان پیامبر است
الله کتابش، کتاب هدایت است نه گمراهی . پس شما دروغگویید

این سوال ما را علامه محمد باقر مجلسی در کتاب بحار الانوار پاسخ داده و مدعی شده که این آیات مستقلی بوده و طویل بوده اما اهل سنت مختصرش کرده و آیات دیگر را حذف کردند و جایش را در لابلای آیات دیگر گذاشتند (بحار الأنوار، ج ۳۵، الباب الخامس: فی نزول آیه التطهیر، ص ۲۳۵)
این جواب البته کفر مطلق است اما مجلسی اهمیتی به این نمیداد که سنی ها او را کافر بگویند چون او در حال جنگ علنی با اهل سنت بود، و پشتیبانی چون دولت صفوی داست.
اما شیعه های امروزی فعلا منتظر امام زمان هستند تا بیایید و دستپخت خود را در قرآن جدید بیاورد ! پس تا آنوقت به سوال ما پاسخی نخواهند داد و بهترین پاسخ فعلی آنها به این سوال، حمله به سایت و فیلتر کردن نوشته های ماست

                                                                                                                                   محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …