آیا آیه تطهیر، درباره همسران رسول الله است؟ (۱)

 
توضیح سؤال:
درباره آیه تطهیر سخن زیاد گفته شده است و اهل سنت جواب شافی و کافی دادند اما شیعه ها تا حالا مجاب و قانع نشده اند، شاید به این خاطر که علمای شیعه با پرگویی سعی در گیج کردن همه دارند
پس اینبار ما شبهات آنها پیرامون این آیه، را یکی یکی پاسخ میدهیم تا راه فرار بر آنها از هر طرف بسته باشیم
اول سوال یک شیعه را بخوانید که از علمای خود اینگونه پرسیده است:
«طبق آیات ۳۲ و ۳۳ و۳۴ سوره احزاب که در رابطه با اهل بیت پیغمبر است سوالی داشتم. در این آیات صحبت از زنان پیغمبر است و قرآن به آنها گوشزد میکند که آنها باید الگو باشند چرا که خداوند می خواهد پلیدی را از آنها پاک گرداند. با توجه به اینکه این آیه زمانی نازل گردیده که عایشه با پیغمبر زندگی میکرده و حضرت خدیجه وفات کرده بودند و با توجه به اینکه این آیه درباره زنان پیغمبر بوده.پس چرا زنان پیغمبر شامل اهل بیت نمیشوند ؟ این در حالی است که در آن زمان حضرت زهرا و امام علی در خانه مستقلی با حسنین زندگی میکردند.پس زمانی که این آیه نازل شده قطعا شامل زنان پیغمبر نیز میشود»
پاسخ روحانیون شیعه:
۱ – در آیات یاد شده وقتی سخن از زنان پیامبر اکرم به میان آمده، ضمیر جمع مؤنث به کار رفته مانند:
من یات منکن – و من یقنت منکن – لستن – ان اتقیتن – تخضعن – وقرن – بیوتکن و ….
ولی وقتی به آیه تطهیر رسیده ضمایر جمع مذکر به کار رفته مانند:
لیذهب عنکم – ویطهرکم .
پس معلوم می شود مخاطب در آیه تطهیر غیر از مخاطب در آیات قبل و بعد از آیه تطهیر است.

پاسخ اهل سنت:
درست نیست! این استدلال شیعه درست نیست زیرا کلمه اهل البیت یک کلمه مذکر است و هرگز مونث نیست.
اول باید این قاعده را در زبان عربی بدانیم که اگر مخاطب مونث باشد ضمیر مونث بکار میرود و اگر مذکر باشد ضمیر مذکر بکار میرود اما اگر مخاطبین ما مجموعه ای از زنان و مردان باشند همیشه ضمیر مذکر را بکار میگیریم حالا حتی اگر در بین صد مخاطب ما،فقط یکی مرد باشد و بقیه زن،باز ضمیر مذکر میشود و یک مذکر بر ۹۹ مونث می چربد! این قاعده زبان عربی است
یک زن بیسواد بیابانگرد عرب هم وقتی که میخواهد به کودکانش بگوید بیایید نهار حاضر است ضمیر مذکر را بکار میبرد ولو از بین ۷ مخاطب فقط یکی پسر و بقیه دختر باشند.
اهل البیت هم همینطور است معمولا اهل هر بیتی مشتمل است بر پدر و مادر و کودکان و چون در افراد اهل البیت حداقل یک مرد (پدر) است پس ضمیر مذکر میشود و نیازی به این همه داد و فریاد نیست
در آیه مورد بحث نیز اهل البیت پیامبر صلی الله علیه وسلم شامل خودشان و زنانشان بودند پس بودن خود حضرت محمد در این مجموعه باعث شده تا ضمیر مذکر شود.
و تازه ما قبول داریم که در این مجموعه حسن و حسین و علی هم هستند پس اگر ضمیر مذکر نمیامد نمیتوانستیم سه شخص محترم مذکور را شامل کنیم
پس دلیل شعه باطل است و اهل البیت کلمه ای مذکر است
حالا آیاتی برای اثبات مدعای ما:
وقتی مادر موسی پسرش را به امواج آب سپرد و زن فرعون او را از آب گرفت الله اجازه نداد موسی از پستانها شیر بخورد و موسی گریه میکرد و آسیه بخاطر او بیتاب و فرعون بخاطر آسیه متفکر و در فکر چاره شد.
در این میان خواهر موسی گفت:
وَحَرَّمْنَا عَلَیْهِ الْمَرَاضِعَ مِنْ قَبْلُ فَقَالَتْ هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى أَهْلِ بَیْتٍ یَکْفُلُونَهُ لَکُمْ وَهُمْ لَهُ نَاصِحُونَ (القصص: ١٢)
و از پیش شیر دایگان را بر او حرام گردانیده بودیم پس [خواهرش آمد و] گفت:
«آیا شما را بر خانواده‏اى راهنمایى کنم که براى شما از وى سرپرستى کنند و خیرخواه او باشند»
به ضمیر ( ه ) در یکفلونه دقت کنید که مذکر است در حالیکه مقصود گوینده مادر موسی بود و فرعون نیز دنبال زنی شیر ده بود و شیره ده مونث است ولی چون اهل بیت آمده خودبخود ضمیر مذکر شده حالا اگر شیعه با مادر موسی بد میبود همین ضمیر را بهانه میکرد که نخیر منظور او نیست ! مقصوى آیه پنج تن است !!!!
در داستان ساره و ابراهیم و فرشتگان، وقتی که فرشته ها به ساره مژده دادند که صاحب فرزندی خواهد شد، سارا متعجب شد که پیری را ببین و مژده را ببین!! و فرشته ها به آن زن گفتند:
قَالُوا أَتَعْجَبِینَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ رَحْمَهُ اللَّهِ وَبَرَکَاتُهُ عَلَیْکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ إِنَّهُ حَمِیدٌ مَجِیدٌ (هود /۷۳)
«گفتند: ای زن آیا از کار خدا تعجب مى‏کنى در حالیکه رحمت‏خدا و برکات او شامل شما اهل بیت است، بى‏گمان او ستوده‏اى بزرگوار است»
با آنکه مخاطب زن است و در خانه غیر از سارا کسی نیست و او حتی فرزندی ندارد باز بخاطر کلمه اهل البیت، ضمیر «علیکِ »نیامده بلکه «علیکم» آمده است
شیعه که به «علیکم » در آیه چسبیده، بگوید که با این آیه چه خواهد کرد؟ تا بدانیم قیچی تحریف او تاکجا کاربرد دارد!!!

                                                                                                                                              ادامه دارد…/ سجودی

 

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …