«مصحف فاطمه» چیست؟

شیعه میگوید مصحف فاطمه سلام الله علیها کتابی است که به املاء جبرئیل و خط امیر المؤمنین علیه السلام نوشته شده و در آن تمامی حوادث واتفاقات آینده عالم تا روز قیامت ثبت شده و چیزی در باره حلال و حرام در آن وجود ندارد .این مطلب از روایات فراوانی استفاده می‌شود که ما به دو روایت بسنده میکنیم که با تدبر در همین دو روایت، به جواب تمام سؤالاتتان خواهید رسید .
عِدَّهٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِیزِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عُثْمَانَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) یَقُولُ تَظْهَرُ الزَّنَادِقَهُ فِی سَنَهِ ثَمَانٍ وَ عِشْرِینَ وَ مِائَهٍ وَ ذَلِکَ أَنِّی نَظَرْتُ فِی مُصْحَفِ فَاطِمَهَ (علیها السلام) قَالَ قُلْتُ وَ مَا مُصْحَفُ فَاطِمَهَ قَالَ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى لَمَّا قَبَضَ نَبِیَّهُ (صلی الله علیه وآله وسلم ) دَخَلَ عَلَى فَاطِمَهَ (علیها السلام) مِنْ وَفَاتِهِ مِنَ الْحُزْنِ مَا لَا یَعْلَمُهُ إِلَّا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَأَرْسَلَ اللَّهُ إِلَیْهَا مَلَکاً یُسَلِّی غَمَّهَا وَ یُحَدِّثُهَا فَشَکَتْ ذَلِکَ إِلَى أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) فَقَالَ إِذَا أَحْسَسْتِ بِذَلِکِ وَ سَمِعْتِ الصَّوْتَ قُولِی لِی فَأَعْلَمَتْهُ بِذَلِکَ فَجَعَلَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) یَکْتُبُ کُلَّ مَا سَمِعَ حَتَّى أَثْبَتَ مِنْ ذَلِکَ مُصْحَفاً قَالَ ثُمَّ قَالَ أَمَا إِنَّهُ لَیْسَ فِیهِ شَیْ‏ءٌ مِنَ الْحَلَالَ وَ الْحَرَامِ وَ لَکِنْ فِیهِ عِلْمُ مَا یَکُون‏ .
الکافی ، ج‏1 ،  ص: ۲۴۰ .

حمادبن عثمان می گوید: از امام صادق (علیه السلام) شنیدم فرمود : در سال ۱۲۸ مخالفان مذهب و دعوت کنندگان به باطل اعلام وجود خواهند کرد. این موضوع را در مصحف فاطمه (سلام الله علیها) دیدم . پرسیدم : مصحف فاطمه چیست ؟ فرمود : با فوت رسول خدا ( صلی الله علیه وآله وسلم) غم واندوه فراوان فاطمه را فرا گرفت که اندازه آن را خدا می داند . به همین جهت خداوند فرشته ای را نزد فاطمه فرستاد تا با هم سخن شدن با وی غم واندوهش زدوده شود . فاطمه(سلام الله علیها) جریان را به علی(علیه السلام) گزارش کرد علی(علیه السلام) فرمود : هر وقت آمدنش را احساس نمودی و صدایش را شنیدی به من خبر بده. فاطمه آمدن فرشته را به علی(علیه السلام) خبر داد. علی(علیه السلام) آنچه را می شنید می نوشت تا در نهایت همانند کتابی کامل گردید.
سپس امام صادق(علیه السلام) فرمود : در این کتاب از حلال وحرام چیزی نیست؛ بلکه آنچه درآن دیده می شود دانش وآگاهی از حوادث واخبار آینده است.

مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ ابْنِ رِئَابٍ عَنْ أَبِی عُبَیْدَهَ قَالَ سَأَلَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع بَعْضُ أَصْحَابِنَا عَنِ الْجَفْرِ … قَالَ فَمُصْحَفُ فَاطِمَهَ (علیها السلام) قَالَ فَسَکَتَ طَوِیلًا ثُمَّ قَالَ إِنَّکُمْ لَتَبْحَثُونَ عَمَّا تُرِیدُونَ وَ عَمَّا لَا تُرِیدُونَ إِنَّ فَاطِمَهَ مَکَثَتْ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه وآله وسلم) خَمْسَهً وَ سَبْعِینَ یَوْماً وَ کَانَ دَخَلَهَا حُزْنٌ شَدِیدٌ عَلَى أَبِیهَا وَ کَانَ جَبْرَئِیلُ (علیه السلام) یَأْتِیهَا فَیُحْسِنُ عَزَاءَهَا عَلَى أَبِیهَا وَ یُطَیِّبُ نَفْسَهَا وَ یُخْبِرُهَا عَنْ أَبِیهَا وَ مَکَانِهِ وَ یُخْبِرُهَا بِمَا یَکُونُ بَعْدَهَا فِی ذُرِّیَّتِهَا وَ کَانَ عَلِیٌّ (علیه السلام) یَکْتُبُ ذَلِکَ فَهَذَا مُصْحَفُ فَاطِمَهَ علیها السلام .
الکافی، ج‏1، ص: ۲۴۱ .
أبو عبیده می گوید : بعضی از شیعیان از امام صادق علیه السلام سؤالاتی کردند ، از جمله سؤال کردند : مصحف فاطمه چیست ؟ حضرت مدتى سکوت کرد و سپس فرمود : شما از آنچه می خواهید و نمی خواهید بحث می کنید ( یعنى بعضى از پرسش ها به قصد فهمیدن نیست یا به دردت نمی خورد ) فاطمه بعد از پیغمبر صلّى اللَّه علیه و آله هفتاد و پنج روز در دنیا بود و از فراق پدر بسیار اندوهگین بود. جبرئیل علیه السلام محضرش مى‏آمد و او را در مرگ پدر تسلیت می داد و خوشحالش می کرد وغم واندوهش را تخفیف می داد و از احوال و مقام پدرش خبر می داد و سرگذشت اولادش را پس از او برایش می گفت و على علیه السلام آن مطالب را می نوشت که مجموع  آن نوشته‏ها مصحف فاطمه علیها السلام شد.

پاسخ اهل سنت :
این حدیث شیعه ها دروغ است چون :
اولا –  قرآن  (قُل لَّا أَقُولُ لَکُمْ عِندِی خَزَائِنُ اللَّهِ وَلَا أَعْلَمُ الْغَیْبَ) الأنعام/۵۰
بگو: «من نمی‌گویم خزاین خدا نزد من است؛ و من،از غیب آگاه نیستم!
اما دقت کنید که بنا بر حدیث فوق، شیعه  اعتقاد دارد ،علی و فاطمه از همه اخبار آینده با خبر بودند
و یا این آیه را ببینید:
قُل لَّا أَمْلِکُ لِنَفْسِی نَفْعًا وَلَا ضَرًّا إِلَّا مَا شَاءَ اللَّهُ ۚ وَلَوْ کُنتُ أَعْلَمُ الْغَیْبَ لَاسْتَکْثَرْتُ مِنَ الْخَیْرِ وَمَا مَسَّنِیَ السُّوءُ ۚ إِنْ أَنَا إِلَّا نَذِیرٌ وَبَشِیرٌ لِّقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ ﴿١٨٨﴾
بگو: «من مالک سود و زیان خویش نیستم، مگر آنچه را خدا بخواهد؛ (و از غیب و اسرار نهان نیز خبر ندارم، مگر آنچه خداوند اراده کند؛) و اگر از غیب باخبر بودم، سود فراوانی برای خود فراهم می‌کردم، و هیچ بدی (و زیانی) به من نمی‌رسید؛ من فقط بیم‌دهنده و بشارت‌دهنده‌ام برای گروهی که ایمان می‌آورند
«الأعراف/۱۸۸»
و آیات در این باره زیاد است پس این عقیده شیعه با قرآن در تضاد است

دوما:

اینکه شیعه  میگوید:
(( مصحف فاطمه سلام الله علیها کتابی است که به املاء جبرئیل و خط امیر المؤمنین علیه السلام نوشته شده و در آن تمامی حوادث واتفاقات آینده عالم تا روز قیامت ثبت شده))
یک دروغ ناممکن است
یعنی اگر حضرت علی میخواست، فقط نوشته های روزنامه کیهان  ؛که در زمان او اخبار آینده بود؛  را با دست بنویسد ۷۵ روز عمر فاطمه کفاف نمیداد  که فقط علی اخبار یک روزنامه را بنویسد چه برسد به همه اخبار آینده در همه روزنامه ها ،( چون فاطمه بعد از وفات پیامبر فقط ۷۵ روز زنده بود  )
و خیلی از اخبار در روزنامه ها نمیاید
و خیلی از خبرها بصورت فیلم و عکس است
پس حجم مصحف فاطمه از حجم خانه علی بزرگتر بود
مگر انکه معتقد باشیم علی رضی الله عنه کامپیوتر داشته

سوما:  و باز شیعه میگوید جبرییل اخبار را میاورده تا فاطمه خوشحال شود
در حالیکه اخبار آینده از نظر شیعه خیلی شوم بوده
 دوازده امام کشته شدند با این اخبار فاطمه هرگز خوشحال نمیشده
پس شیعه دروغ های عجیب میگوید
شیعه حتی نمیتواند مسئله را ماست مالی کند و بگوید در مصحف فاطمه فقط اخبار مهم، درج  است
نمیتواند این را بگوید چون اگر چنین بگوید یک نقص را برای امامان خود ثابت کرده
و ثابت میشود که امام های شیعه از جزییات امور  خبر ندارند و شیعه این را نمی پسندد که امامش چیزی از الله کمتر بداند.اما حتی علی اگر تیتر اخبار مهم را مینوشت ۷۵ روز که سهل است ۷۵ سال عمر هم کفاف نمیکرد

چهارما:
فرض کنیم که جبرییل تمام اخبار آینده را برای فاطمه رضی الله عنها گفته باشد
و فرض کنیم فاطمه در ۷۵ روز آخر عمر خود نه بچه داری کرده باشد نه شوهرداری, نه  به دیدن فامیل ها رفته باشد, نه غذا پخته باشد نه با ابوبکر بر سر فدک دعوا کرده باشد و نه پهلویش شکسته شده و نه  بیمار شده باشد و نه رفته باشد خانه انصار تا برای علی بیعت بگیرد و فرض کنیم  تمام احایث شیعه در آن باره ها  دروغ باشد )   …..  و فقط و فقط نشسته باشد  و به حرفهای جبرییل درباره آیتده گوش داده باشد
این محال است که گوشهای او بتواند در مدت ۷۵ روز تمام اخبار آینده را بگیرد
شیعه وقتی که دروغ میگفته متوجه  این نکته نشده
شیعه خجالت نمیکشد
اصل قضیه چیز دیگری است:علمای شیعه در آرزوی این هستند که کتاب آسمانی جدیدی بیاورند و قران را ملغی کنند؛ البته پیشینیان اینها این آرزو را بگور بردند و آیندگان اینها نیز به گور خواهند برد این آرزوی شوم را….

نویسنده: سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …