یکتاپرستی و شناخت عناصر ضد دین

  1. تا بنده ی آب و غذا و زن و فرزندی، نمی توانی آزاد شوی. تا در پی جاه و مقام و شیفته ی ِشهرتی، محال است طعم آزادگی را بچشی. باید چون حسین، آن سرور آزادگان، شخصیت، وطن و زندگی را رها کنی تا آزاده شوی. هر چند: ارزش انسان آزاده در مقام استقبال از خطر و فرار از خطر به یک اندازه عظیم است!
  2. هر گاه، سخنی را می شنوی، سعی کن با عقلت گوش کنی نه با دلت. زیرا اگر با دلت گوش کنی عصبانی می شوی و حاضر نیستی قبول کنی و برای رد آن هزار و یک دلیل می تراشی. ولی اگر با عقلت فهمیدی و این فهم به مرور در دلت جای گرفت، به قول امام صادق: هر کسی که از طریق (مجذوب شدن به شخصیت) افراد، وارد  این دین شود به واسطه ی همانها از دین خارج می شود و هر که از طریق کتاب خدا و سنت وارد این دین شود کوهها بجنبند ولی او (در عقیده خود) نجنبد. (مستدرک الوسائل ج ۱۷ ص ۳۰۷ )
  3. انسانی که هدف ندارد در انتخاب راه اشتباه می کند و به راههای مختلف می افتد و در انتها بدون اینکه بفهمد از کجا آمده و برای چه آمده، می میرد. با چشم بسته می آید و با چشم بسته هم می رود. پیشنهاد من در داشتن هدف برای تو این است: خدا را بشناس، رو به سوی او کن و تمام خلقت او را دوست داشته باش: السلام علینا و علی عباد الصالحین: با تمام هستی دوست و در صلح و آرامش. و وای بر آنانکه دین اسلام را دین خشونت و تندی معرفی می کنند و وای بر منکران از آتشی که از روی حماقت خودشان در دوزخ، نصیبشان خواهد شد
  4.        بنی آدم اعضای یکدیگرند              که در آفرینش ز یک گوهرند

      چو عضوی به درد آورد روزگار          دگر عضوها را نماند قرا

   تو کز محنت دیگران بی غمی                 نشاید که نامت نهند آدمی

آری این است پیام یک شاعر مسلمان سنی به نام سعدی در قرن ها قبل. اسلام واقعی چنین اثری در روحیه و شخصیت آدمها می گذارد نه آنی که احمق ها برای شما نقاشی کرده اند.

  1. می توان گفت یکتاپرستی یا توحید به این معناست که: با تمام وجود بفهمی و حس کنی که در این دنیای فانی و زودگذر با تمامی زیبایی های موجود در آن ( حتی زیبایی هایی واقعی مانند پیامبر یا حضرت علی و حسین ) این فقط خداوند است که شایسته ی ِ دل بستن است و اگر به جز او به چیز دیگری حتی به علم و دانش خودت و حتی به تقوا و دین خودت دل ببندی، این دلبستگی و وابستگی، جز درد و اندوه و پشیمانی و اضطراب، چیزی برای تو به ارمغان نخواهد آورد. البته همه را و همه چیز را به اندازه تعادل دوست داشته باش، ولی دل نبند و این دوست داشتن تو برای خدا و در راستای خیر و صلاح جامعه باشد من این مطلب را در ساده ترین و خلاصه ترین شکل ممکن، بیان کردم، دیگر خود دانی
  2. آگاهی، شرط اول آزادی و آزادی بدون دانش و آگاهی، مایه یِ نابودی و فساد است. آگاهی در بستر استبداد و خفقان زاده نمی شود و تا آگاهی زاده نشود، آزادی زاده نخواهد شد. آگاهی  آزادی  رهایی  اقراء…..
  3. سرشت تمامی این شیاطین: فرعونیان و نمرودیان و رهبانیون و روحانیون و سایر رسانه تبلیغاتی غیرخدایی، به اسارت کشیدن روح و فکر نوع بشر است. اینها که بزرگترین سد برای خلیفه شدن تک تک انسانها هستند و مگر نمی بینی قحط الرجال را در حکومت های دیکتاتوری و ظهور و وفور کوتوله های سیاسی، چون شمرها و ابن زیادها را  و سرنوشت شرک: یا خودپرستی است یا شهوت پرستی یا بت پرستی یا دنیا پرستی! و چقدر بازار منافقان پر رونق است! می خواهی به مقامات برسی؟ پس دو رو باش و انسانیت خود را در پرده یِ تقیه و مصلحت، رایگان به شیطان هدیه کن. و واعجبا اینها از علی و حسین دم می زنند! انسان های آزاده ای که در تمام طول عمرشان، حتی برای یکبار نیز تن به تقیه و مصلحت ندادند. و آن ۲۵ سال سکوت علی نیز، دروغی است که آخوندها ساخته و با تکرار و تکرار در مغز تو جای داده! براستی این چه سکوتی بوده که فقط دو بار جانشین عمر ابن خطاب در مدینه شده و دخترش را به عمر داده و ۷۰ بار به او مشورت داده و (آیا براستی جناب منتظری نیز در حکومت ولایت مطلقه فقیه به همین شکل خانه نشین شده بود؟!!!!)
  4. اشتباه وحشتناک مردم ایران، هنگام قضاوت در خصوص ناجمهوری ضداسلامی آن است که فکر می کنند چون امریکا و اسرائیل و انگلیس باطل هستند پس به ناچار، آقایان حتما حق هستند! ولی عزیزان من، اولا که احتمال دارد این حکومت ها در پشت پرده با هم باشند، در ثانی، مگر خوارج با بنی امیه دشمن نبودند: ولی هر دو باطل! و مگر هیتلر با انگلیس و شوروی وارد جنگ نشد: هر دو باطل بودند و مگر ایران و روم قرنها با هم جنگ نمی کردند: هر دو باطل و یا در زمان جاهلیت قبائل عرب همیشه با هم در حال نبرد بودند و همه نیز بر باطل بودند. پس در بسیاری از موارد، هنگام نبرد، هر دو طرف، باطل هستند و لزومی ندارد یکی از طرفهای درگیر، لزوما بر حق باشد!
  5. رفیق، زندگی را بدانگونه که مردم به تو پیشنهاد می کنند نپذیر! قربانی بت ها مشو! (آندره ژید)
  6. حسنی مبارک، دیکتاتور مصر، مدت ۳۰ سال در این کشور، حالت فوق العاده اعلام کرده بود و این حالت، یعنی اینکه کسی حق اعتراض و امر به معروف و نهی از منکر حکومت را ندارد! دقیقا در نظام ضد جمهوری ضد اسلامی نیز: مدت ۳۵ سال است هر کسی بخواهد جیک بکشد به او میگویند: صلاح نیست در این مقطع حساس، اعتراض کنی! البته معنی دیگر مقطع حساس می شود: حالت فوق العاده!
  7. و تلخ تر و مکار تر و حیله گر تر از فرعونیان قدیم، طاغوت های جدید هستند که به نام مقدس آزادی، شما را به بردگی کشیده اند و به اسم دموکراسی، زن را عروسک نمایشگاه سرمایه داری کرده اند و آن چنان می کنند تا مردم نادان، همه چیز خود را برای کسب سود بیشتر فدا کنند. جهان برای این دلقکان آزادی، محلی شده برای کسب سود بیشتر و بیشتر، برای چه؟  برای لذت بردن بیشتر و بیشتر و افروختن دایره جنگ به بهانه آزادی و کسب سود و فروش سلاح و فساد بیشتر و بندگی و بردگی بیشتر و بیشتر….
  8. در دین توحید، اکثریت مردم به صورت خودجوش (متاسفانه این کلمه را هم ضدجمهوری نا اسلامی به لجن کشیده است) و آزادانه طرفدار حکومت هستند ولی در دین شرک، فقط تعدادی از مردم به خاطر برخورداری از امتیازات یا بر اثر تبلیغات روانی رسانه ها (عمدتا تبلیغات مذهبی) طرفدار حکومت می شوند. و دقیقا به خاطر همین است که می گویند اصول دین تحقیقی است. توده عوام ایران اگر درک درستی از اصول دین خودشان به خصوص توحید داشتند اینگونه و اینقدر راحت هر از چندگاهی در دام روباهان مکار دین نمای دین فروش نمی افتادند.

نویسنده: علیرضا حسینی

مقاله پیشنهادی

بی‌تردید خدا خلف وعده نخواهد کرد

بی‌شک آیات قرآن دربردارنده‌ی (وعده‌های) گوناگون و متعددی است. وعده‌هایی که خداوند به بندگان مؤمن …