اگر این آیه باید شیعه را بیدار نکند، پس دیگر شانسی ندارد !

سوال کننده : عبد الحسین. پرسش شیعه  .برادران اهل سنت لطفا از قرآن برای ما ثابت کرده و به ما نشان بدهید که چه نوع خواندنی شرک بوده و موجب عذاب است و چه نوع خواندنی شرک نیست و ایرادی ندارد.

پاسخ اهل سنت:
درخواست جایز، باید، ملاک و شروط زیر را داشته باشد:
دعا شونده بر آن کار توانا و قادر باشد
زنده باشد
زبان ما را بفهمد
حاضر باشد نه بیخبر .

مثلأ درخواست سلیمان علیه سلام از اطرافیانش درباره آوردن تخت ملکه سبا:
«قَالَ یَا أَیُّهَا المَلَأُ أَیُّکُمْ یَأْتِینِی بِعَرْشِهَا قَبْلَ أَن یَأْتُونِی مُسْلِمِینَ »سوره نمل: آیه ۳۸
حضرت سلیمان گفت: ای بزرگان! کدام یک از شما تخت او را برای من می‌آورد پیش از آنکه به حال تسلیم نزد من آیند؟ و یا درخواست برادران یوسف علیه السلام از عزیز مصر برای آزادی برادرشان.
مثل درخواست هارون از موسی علیهما سلام، که مرا نزن.  و مثل درخواست پسران یعقوب از پدر و درخواست یعقوب علیه السلام از پسران و امثال این…..اما دعا و درخواست ناجایز این نشانی ها و ملاک ها را دارد:

از مرده درخواست میشود.
از غایب درخواست میشود.
از بیحس و بیخبر، خواست میشود.
از ناتوان درخواست میشو .

دلیل را در این آیه ببینید:
«وَالَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ لاَ یَخْلُقُونَ شَیْئًا وَهُمْ یُخْلَقُونَ أَمْواتٌ غَیْرُ أَحْیَاءٍ وَمَا یَشْعُرُونَ أَیَّانَ یُبْعَثُونَ» سوره نحل آیات ۲۱ و ۲۰
(معبودهایى را که غیر از الله را مى‏خوانند، چیزى را خلق نمى‏کنند؛ بلکه خودشان هم مخلوقند! آنها مردگانى هستند ؛که زنده نیستند و حتی در باره خودشان هم نمى‏دانند که در چه زمانى و کی دوباره زنده میشوند)

یکی از بدترین نوع در خواست و دعا درخواستی است که شیعه ها از مرده ها مینمایند
و آیه ها در رد این عمل شنیع زیاد است مثل همین آیه ای که الان نوشتیم:
در این آیه الله میگوید: آن کسانی را غیر از الله (علی را… حسین را ) که میخوانید چیزی را خلق نکردند و خود مخلوقند و دنباله اش میگوید :
مرده اند
اما الله چون میدانسته شیعه میگوید بله مرده اند اما ……… و پشت این (اما)میگوید که از هر زنده ای زنده ترند
پس الله تاکید میکند، محکم کاری میکند:
مرده های که زنده نیستند
وباز برای محکم کاری بیشتر اضافه میکند:
مرده های که شعور و حس هم ندارند باز میگوید:
از وقت بعثت خود هم خبر ندارند
  باز شیعه میگوید: اما از هر زنده ای زنده ترند !!!!!!!!
یک مثال حقیقی:
وقتی زنم مرد به پدرش؛که در شهری دوری بود ؛زنگ زدم که بیا دخترت مرد! دیگه نگفتم
دخترت مرد
مرده ای که زنده نیست
دیگه نگفتم شعور هم نداره
دیگه نگفتم تکان هم نمیخوره
اون بیچاره از همان مرد تا آخر را قضیه را خواند و مثل باد آمد
اما الله چون مشرکان را میشناسد در یک آیه چند بار تاکید میکند :
مرده اند .
مرده های که زنده نیست.
بی شعور و بی حسند .
بی خبرند .
باز شیعه میگوید آنها از هر زنده ای زنده ترند ؟!!!!!

اصل مشکل شیعه است که آنطور که لازم است به آخرت ایمان ندارد والا آیه خیلی واضح است
پس خلاصه بحث این است که
اگر شما بمن بگویید یا سجودی از غیب بمن کمک کن تا عروسی کنم یا مادرم را شفا بده یا بگویی که ای سجودی پیش الله واسطه شو تا مرا زنی دهد و مادرم را شفایی ……مرتکب شرک شده ای زیرا از سجودی چیزی خواستی که قدرت انجام آن را ندارد
اما اگر بگویی یا سجودی با ماشینت مرا برسان خیابان پیروزی، این شرک نیست و جایز است یا بگویی ای سجودی دعا کن تا الله بمن زنی دهد این جایز است زیرا دعا کردن در توان من است
پس هر نوع خواندنی شرک نیست خواندن جایز هم داریم خوانده احمقانه هم داریم خواندن بدعت هم داریم خواندن شرک هم داریم
یا علی مدد، خواندنی احمقانه و بدعت و شرک آمیز است زیرا از علی رضی الله عنه کاری را میخواهید که توان انجام دادنش را ندارد:
الله میفرماید مرا بخوانند نمیگوید علی را بخوانید:
وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَهَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ
و هنگامى که بندگان من، از تو در باره من سؤال کنند، (بگو من نزدیکم! دعاى دعا کننده را، به هنگامى که مرا مى‏خواند، پاسخ مى‏گویم!
آیا شما شیعه ها مگر بنده خداوند نیستید که تصور میکنید این ایه خطاب بشما نیست ؟!!
و باز الله میفرماید:
(فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا ﴿الجن: ١٨﴾
«هیچ کس را با الله نخوانید! »
و میفرماید:
«قَالَ رَبُّکُمُ ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِینَ»﴿غافر: ۶٠﴾
پروردگار شما گفته است:
مرا بخوانید تا دعاى شما را بپذیرم! کسانى که از عبادت من تکبّر مى‏ورزند به زودى با ذلّت وارد دوزخ مى‏شوند.
و میفرماید:

« إنَّ الَّذینَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ عِبادٌ أَمْثالُکُمْ فَادْعُوهُم ْفَلْیَسْتَجیبُوا لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ صادِقینَ» ﴿الأعراف: ١٩۴﴾
آنهایى را که غیر از خدا مى‏خوانید، بندگانى همچون خود شما هستند آنها رابخوانید، و اگر راست مى‏گویید باید شما را اجابت کنند.
****و شیعه همراه الله، علی و ۱۲ امام و ۱۴ معصوم و ۱۰۰۰۰۰ امامزاده را در دعا میخواند ….. به دو بهانه یا به بهانه حاجت خواهی مستیقیم از افراد فوق الذکر،

یا یا به بهانه رساندن حاجت خود به دانای آشکار و نهان!!!! و این شرک است

شیعه در اینجا آیه شهیدان زنده اند را دلیل میاورد و میگوید منظور الله در آیات ذکر شده،مرده های عادی هستند نه شهیدان ! *در جواب میگویم:
شما از آیه ای که میگوید شهداء زنده اند اینطور برداشت کردید که امامان شما میشنوند …. زیرا که شهیدند؟
اما شما میدانید که زنان شهدا میتوانند عروسی کنند اگر شهداء،سمیع و بصیر میبودند و از اوضاع دنیای ما با خبر…… زنانشان هرگز عروسی نمیکردند.
الله میگوید شهید زنده است اما منظورش این نیست که پیش ما زنده است.
بعد از شهادت، زن شهید میتواند عروسی کند در حالیکه از نظر شما شهید زنده است و زنش را طلاق نداده چرا زنش حق عروسی دارد ؟!
پس زندگانی شهید از نوع دیگری میباشد و او از جهان ما بی خبر است اگر از جهان ما با خبر میبود شاید از اینکه زنش را در کنار مرد دیگری میدید افسرده میشد و از غم بخود میپیچید
اما شما هم قبول دارید شهید عکس العملی نشان نمیدهد
پس در مهم ترین کار که واکنش نشان ندهد در باره دعای کمک خواهی زن سابقش، چرا نشان دهد ؟!!

پس شما از کلمه زنده است، برداشت نادرستی دارید و این درست نیست که گمان کنید این شهیدان در دنیا زنده و بینا و شنوا و ناظر بر اعمال هستند. ما عقیده داریم شهیدان زنده اند اما نه در دنیا، در نزد الله و آیه هم همین را میگوید«عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ »﴿آل عمران: ١۶٩﴾
یک بهانه دیگر مشرکان:

وقتی ما آیه ۲۰و ۲۱ سوره نحل را شاهد میاوریم که در آن دو آیه الله ۴ بار تاکید میکند که مرده مرده است، باز شیعه چون نمیخواهد تسلیم حق شود میگوید این آیه و آیات مشابه را مربوط به بت ها و بت پرست هاست نه مربوط به مرده های ما نه مربوط به امامان ما!!

حالا جواب ما را ببینید :
اولا = آیه میگوید هر چیز و کس که غیر از الله میخوانید……. آیه (مِّن دُونِ اللَّهِ) را به سنگها و چوب ها محدود نکرده نگفته اصنام پس این تقسیم بندی شما برای فرار از انگشت اتهام ماست و یک چیز از خود در آوردیست !!!
دوما آیه میگوید :مرده اند معمولا این لفظ مرده، برای زنده ای بکار میرود که نفسش قطع شده و روح از بدنش رفته،
و سنگ و چوب و بت از اول زنده نبودند تا لفظ مرده برایشان بکار رود .
سوما = چوب و سنگ بعثت ندارد البته الله، بت ها را در آتش میاندازد اما بت را زنده نمیکند چونکه از اول زنده نبوده
تازه در آیه دیگر الله واضح میکند که منظور الله از من دون الله سنگ و چوب و بت نیست منظور از (من دون الله) طلب از عیسی علیه السلام و علی رضی الله عنه است آیه را ببینید :
«انَّ الَّذِینَ تَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ عِبَادٌ أَمْثَالُکُمْ فَادْعُوهُمْ فَلْیَسْتَجِیبُواْ لَکُمْ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ»﴿الأعراف: ١٩۴﴾

(آنهایى را که غیر از خدا مى‏خوانید آدم ها و بند های مثل خود شما هستند؛ آنها را بخوانید، و اگر راست مى‏گویید باید به شما پاسخ دهند)
بازم بگید کی بود کی بود من نبودم باز بگویید منظورش، امامان و امام زاده های ما نیست !!!
باز بگویید منظور سنگ و چوب است !!!
یک مثال زیبای دیگر برای رد ادعای شیعیان:

آیات زیر هم نشان میدهند که درک مرده از اطرافش چیزی نیست که ما بخواهیم آن را با درک زندگان از اطراف مقایسه کنیم. در اینجا میبینیم که فرد مرده؛ که اتفاقا او نیز از اولیاء الله بوده؛ با این وجود باز بعد از وفات، حتی از الاغ خود هم بیخبر بوده است.
این مثالهای قرآنی برای سرگرم کردن دوستداران قصه و داستان در قران قرار داده نشده اند، این داستان ها برای عبرت آموزی و گرفتن درس و شناختن علمای دروغین از علمای راستین است.
«اوْ کَالَّذِی مَرَّ عَلَى قَرْیَهٍ وَهِیَ خَاوِیَهٌ عَلَى عُرُوشِهَا قَالَ أَنَّىَ یُحْیِـی هَـَذِهِ اللّهُ بَعْدَ مَوْتِهَا فَأَمَاتَهُ اللّهُ مِئَهَ عَامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ قَالَ کَمْ لَبِثْتَ قَالَ لَبِثْتُ یَوْمًا أَوْ بَعْضَ یَوْمٍ قَالَ بَل لَّبِثْتَ مِئَهَ عَامٍ فَانظُرْ إِلَى طَعَامِکَ وَشَرَابِکَ لَمْ یَتَسَنَّهْ وَانظُرْ إِلَى حِمَارِکَ وَلِنَجْعَلَکَ آیَهً لِّلنَّاسِ وَانظُرْ إِلَى العِظَامِ کَیْفَ نُنشِزُهَا ثُمَّ نَکْسُوهَا لَحْمًا فَلَمَّا تَبَیَّنَ لَهُ قَالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللّهَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ» (البقره:۲۵۹)
یا همانند کسی که از کنار یک آبادی (ویران شده) عبور کرد، در حالی که دیوارهای آن، به روی سقفها فرو ریخته بود، (و اجساد و استخوانهای اهل آن، در هر سو پراکنده بود؛ او با خود) گفت: «چگونه خدا اینها را پس از مرگ، زنده می‌کند؟!» (در این هنگام،) خدا او را یکصد سال میراند؛ سپس زنده کرد؛ و به او گفت: «چه‌قدر درنگ کردی؟» گفت: «یک روز؛ یا بخشی از یک روز.» فرمود: «نه، بلکه یکصد سال درنگ کردی! نگاه کن به غذا و نوشیدنی خود (که همراه داشتی، با گذشت سالها) هیچ‌گونه تغییر نیافته است! (خدایی که یک چنین مواد فاسدشدنی را در طول این مدت، حفظ کرده، بر همه چیز قادر است!) ولی به الاغ خود نگاه کن (که چگونه از هم متلاشی شده! این زنده شدن تو پس از مرگ، هم برای اطمینان خاطر توست، و هم) برای اینکه تو را نشانه‌ای برای مردم (در مورد معاد) قرار دهیم. (اکنون) به استخوانها(ی مرکب سواری خود نگاه کن که چگونه آنها را برداشته، به هم پیوند می‌دهیم، و گوشت بر آن می‌پوشانیم!» هنگامی که (این حقایق) بر او آشکار شد، گفت: «می‌دانم خدا بر هر کاری توانا است».

یا اصحاب کهف اصلا نمی دانستد که ۳۰۹ سال در خواب بوده اند حالا چرا شیعه میگوید اولیاء از هر دانایی داناترند مگر اصحاب کهف از اولیاء نبودند؟

وَکَذَلِکَ بَعَثْنَاهُمْ لِیَتَسَاءلُوا بَیْنَهُمْ قَالَ قَائِلٌ مِّنْهُمْ کَمْ لَبِثْتُمْ قَالُوا لَبِثْنَا یَوْمًا أَوْ بَعْضَ یَوْمٍ قَالُوا رَبُّکُمْ أَعْلَمُ بِمَا لَبِثْتُمْ (الکهف:۱۹)
این‌گونه آنها را (از خواب) برانگیختیم تا از یکدیگر سؤال کنند؛ یکی از آنها گفت: «چه مدت خوابیدید؟!» گفتند: «یک روز، یا بخشی از یک روز!» (و چون نتوانستند مدت خوابشان را دقیقا بدانند) گفتند: «پروردگارتان از مدت خوابتان آگاهتر است!
یا زوار قبر امام رضا و امام حسین، آیا مشاهده کردید که ولی الله از اطراف خود بیخبر است و مرگ صد ساله را مانند یک روز دیده؟!
آیا باز میروید بر سر قبرها گنبد طلایی میسازید و از مرده های از همه جا بیخبر حاجات خود را میخواهید؟! آیا از آتش جهنم نمی ترسید؟!!

             

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …