ثابت میکنیم که حضرت فاطمه رضی الله عنها فرزندی بنام محسن نداشتند!

سوال اهل سنت: آیا شهادت محسن با این سخن پیامبر صلی الله علیه وسلم که خطاب به فاطمه زهرا فرمود: تو نخستین کس از اهل بیتم هستى که به من ملحق مى‌شوی، در تعارض نیست؟
طبق روایت هاى متواتر سنى وشیعه، فاطمه رضى الله عنها نخستین فرد از اهل بیت بود که پس از رحلت رسول خدا صلی الله علیه وسلم به آن حضرت ملحق شد. از طرف دیگر طبق ادعاى شیعه، محسن شهید، برادر حسن و حسین و پسر حضرت فاطمه علیهم السلام مى‌باشد؛ یعنى او از اهل بیت است؛ ولى او زودتر از مادرش از دنیا رفته است. آیا رسول الله (نعوذ بالله) اشتباه گفته است، یا اصلا محسنى در کار نبوده؟

پاسخ شیعه:
هیچ تعارضى میان شهادت حضرت محسن علیه السلام و روایتى که رسول خدا صلى الله علیه وآله به حضرت زهرا سلام الله علیها بشارت مى‌دهد که تو نخستین کس از اهل بیت من هستى که به من ملحق مى‌شوی، وجود ندارد؛ چرا که «اهل بیت» در لسان رسول خدا صلى الله علیه وآله وسلم فقط بر پنج نفر اطلاق مى‌شود که حضرت محسن علیه السلام جزء آن پنج نفر نیست.
اهل بیت در سخن پیامبر صلی الله علیه وسلم ، به کسانى اطلاق مى‌شود که خداوند طبق آیه تطهیر آن‌ها را از هر گونه رجس و پلیدى پاک کرده است و رسول خدا صلى الله علیه وآله نیز با کشیدن کساء بر سر حضرت علی، فاطمه زهرا، امام حسن و امام حسین علیهم السلام، در حقیقت کلمه اهل بیت را تفسیر و آن را در همین افراد منحصر کرده است.و شامل فرد دیگرى از جمله، حضرت محسن، حضرت زینب و… و نیز شامل زنان پیامبر صلی الله علیه وسلم و یا هر شخص دیگرى نخواهد شد.
بنابراین حضرت زهرا سلام الله علیها نخستین فرد از اهل بیت پیامبر بود که با ضربه‌ عمر بن خطاب به شهادت رسید و به پدر بزرگوارش ملحق شد؛ پس هیچ تعارضى وجود نخواهد داشت.


پاسخ اهل سنت:
۱ – اگر اهل بیت پیامبر را همین ۴ نفر بدانیم پس از ما نادانتر کیست ؟
آخر این چگونه ممکن است که حسن از اهل بیت پیامبر صلی الله علیه وسلم باشد خواهرش زینب از اهل بیت پیامبر نباشد!! پس اگر زینب از اهل بیت پیامبر نیست پس چه نسبتی با رسول الله داشت؟!!
این حرف را کی باور میکند که حضرت اسماعیل را از اهل بیت ابراهیم بدانیم و اسحاق و یعقوب را ندانیم ؟!!
۲ در صورتی که اهل بیت را منحصر به همین ۴ نفر بدانیم پس پیامبر در پیشگویی خود چیز برجسته ای را نگفته اند زیرا عادتا مادر قبل از فرزندان میمیرد پس فقط رسول الله صلی الله علیه وسلم مرگ فاطمه را قبل از علی پیشگویی کرده و بس
۳ قرآن اهل رسول الله صلی الله علیه وسلم را، چیزی فراتر از این میداند اینهم آیه:
وَإِذْ غَدَوْتَ مِنْ أَهْلِکَ تُبَوِّئُ الْمُؤْمِنِینَ مَقَاعِدَ لِلْقِتَالِ وَاللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ
و (به یاد آور) زمانی را که صبح خیلی زود، از میان خانواده خود، جهت انتخاب اردوگاه جنگ برای مؤمنان، بیرون رفتی! و خداوند، شنوا و داناست . آل عمران/۱۲۱»
معمولا صبح زود آدم از خانه خود و از نزد همسر خود بیرون میرود پس آیه میگوید صبح زود از نزد اهل خود رفتی یعنی از پیش همسرخود رفتی پس اهل یعنی زن و فرزند.
و نمیدانم شیعه این تعریف مسخره و بی پایه را با کدام دلیل مطرح میکند؟

۴
خود آیه تطهیر هم هرگز علی و فاطمه رضی الله عنهما را اهل بیت نمیکند بلکه سیاق آیه میگوید اهل بیت یعنی زنان پیامبر صلی الله عیه وسلم اینجا را بخوانید:
۵ – اگر شیعه ادعا کند که مقصود از اهل بیت زنده ها هستند و افرادی که در شکم مادرند و زاده نشده اند را شامل نمیشوند ، در جواب میگوییم که شما مدعی هستید محسن جنین شیش ماهه بود و در این ماه جنین روح دارد و یک انسان کامل است و کشتنش قتل نفس است پس از اهل بیت است اگر اهمیتی ندارد پس چرا برایش میگریید و او را علیه السلام خطاب میکنید.
۶ – زاده فاطمه یعنی محسن بقول شما علیه السلام را که از دو معصوم زاده شده را از اهل بیت نمیدانید، پس چرا زاده دختر مامون را امام دهم امام نقی را هم از اهل بیت میدانید و هم معصوم ؟!!!!
۷ – اگر حضرت عمر رضی الله عنه ، محسن بن علی را با آن طرز فجیع و کشته و به مادرش بی احترامی کرده دیگر لازم نبود که علی وزارت قاتل فرزندش را قبول کند.

یزید موجب کشتن حسین شد اما به زنش و یا خواهرش بی احترامی نکرد اما با این وجود اگر امام سجاد در دستگاه یزید رفت و آمد میکرد و میگفت و میخندید، بنظر شما چقدر کاری زشتی بود ؟!
پس اگر ادعای شما درست باشد، به همین اندازه کار حضرت علی رضی الله عنه ، نامونس و غیر عادی و خلاف غیرت و مردانگیست و حاشا که مردانگی و غیرت علی زیر سوال برود ، پس شما دروغگویانید
!

نتیجه
بنابراین باز شیعه در دام تزویر و دروغی که پهن کرده بود گرفتار آمد!! یعنی این سوال هوشیارانه این دوست سنی ما تضاد دیگری را از این مذهب ساختگی را آشکار کرد زیرا
یا این حدیث ( اولین فردی که از اهل پیامبر صلی الله علیه وسلم میمیرد فاطمه است ) ، دروغ است.
یا این ادعا دروغ است که فاطمه پسری بنام محسن داشته که توسط حضرت عمر کشته شده است.
اما این حدیث در کتاب بخاری است و شیعه هم میگوید درست است. در این همه اتفاق داریم.
پس راه چاره خلاصی از این تضاد این است که بگوییم ادعای شیعه دروغ است و آن قوم به عمر مظلوم رضی الله عنه تهمتها زده اند که همه کذب است.

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …