شیعه میگوید آیه عهد و پیمان الله با ذریه آدم، درباره علی است؟!!

کلینی در مهم ترین کتاب شیعه ها  یعنی کتاب اصول کافی مینویسد:«وَإِذْ أَخَذَ رَبُّکَ مِن بَنِی آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّیَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ  (وأن محمداً رسولی وأن علیاً أمیر المومنین)

قَالُوا بَلَىٰ ۛ شَهِدْنَا ۛ أَن تَقُولُوا یَوْمَ الْقِیَامَهِ إِنَّا کُنَّا عَنْ هَـٰذَا غَافِلِینَ ﴾. آیه ۱۷۲ از سوره الاعرافالکافی للکلینی ج ۱ص ۴۱۴٫
«و (به خاطر بیاور) زمانى را که پروردگارت از پشت و صلب فرزندان آدم، ذریه آنها را برگرفت; و آنها را گواه بر خویشتن ساخت; (و فرمود:) «آیا من پروردگار شما نیستم؟ ومحمد رسول من و علی امیر مومنین نیستند؟گفتند: «آرى، گواهى مى‏دهیم!» (چنین کرد مبادا) روز رستاخیز بگویید: «ما از این، غافل بودیم; (و از پیمان فطرى توحید بى‏خبر ماندیم)».


علامه حلی هم در کتاب منهاج الکرامه درباره این  آیه میگوید: که سنی ها هم سخن شیعه را میگویند و در کتاب «الفردوس» اثر ابن شیرویه روایتی از حذیفه بن یمان نقل شده که گفت: رسول خدا فرمود: اگر مردمان می‌دانستند که علی در چه زمانی «امیرالمؤمنین» نامیده شده است، فضل و بزرگی او را انکار نمی‌کردند، او وقتی امیرالمؤمنین نام گرفت که آدم مابین روح و جسم بود. خداوند متعال فرمود: «و هنگامی که پروردگارت از پشت فرزندان آدم ذریه آنان را برگرفت و ایشان را بر خودشان گواه گرفت که آیا پروردگار شما نیستم؟» ملائکه گفتند: آری، و خداوند تبارک و تعالی نیز فرمود: من پروردگار شما، محمد پیامبرتان و علی امیر شماست. و این حدیثی صریح در باب خویش است». پس علی از روز ازل امام بوده است!!

پاسخ اهل سنت:
اولا در این آیه این جمله: (وأن محمداً رسولی وأن علیاً أمیر المومنین)  به آیه  توسط کلینی اضافه شده که این نشانه کفر است اما الحمدلله شیعه امروزی میگوید نه منظور کلینی این بوده که تفسیر آیه اینگونه است.
به هرحال  این تفسیر هم نمیتواند درست باشد زیرا الله نام رسول و علی را در این عهد و پیمان ذکر نکرده و معقول هم نبوده که ذکر کند زیرا رسول الله، پیامبر امتهای پیشین نبوده تا مثلا الله از امت نوح عهد بگیرد که بدانید محمد رسول شماست!! این عهد که درست نبوده و حقیقت نمیداشت! زیرا رسول الله پیامبر امت عیسی و موسی  و امتهای که قبل از  پیدایش اسلام مرده اند، نبوده اند پس این دروغی بود که که خود کذب گوینده را رسوا میکند،آخر چگونه ممکن است که علی امیر حضرت نوح  و حضرت ابراهیم باشد؟  پس این جمله جعلی است و  منظور قرآن این نیست ولی اگر میبود باز بی معنی و عبث میشد وانگهی  دلیلی نداشت که الله در قرآن آن نام ها را ذکر نکند،

۲ – اهل سنت  اجماع دارند بر اینکه صرف آمدن حدیثی در کتاب «الفردوس» دلیل بر صحت و درستی آن حدیث نمی‌شود، چرا که ابن شیرویه دیلمی همدانی در این کتاب علاوه بر ذکر احادیث صحیح و نیکوی فراوان، احادیث جعلی هم آورده است، اگرچه وی مؤلفی عالم و اهل دین است و عمداً مرتکب دروغ نمی‌شود، با اینحال وی از کتب دیگران نقل قول می‌کند که صدق و کذب در آنها هست، او نیز همچون بسیاری از جمع‌آوری کنندگان حدیث در مجموعه خود هم احادیث دارای سند آورده، و هم احادیث بدون سند.

۳: این حدیث به اتفاق علمای حدیث کذب و جعلی است.
۴: آیه بعدی بیشتر علمای دروغگوی شیعه را رسوا میکند الله در آیه بعدی می‌فرماید: ﴿أَوْ تَقُولُوا إِنَّمَا أَشْرَکَ آبَاؤُنَا مِن قَبْلُ وَکُنَّا ذُرِّیَّهً مِّن بَعْدِهِمْ ۖ﴾. (الأعراف: ۱۷۳).
«یا بگویید: «پدرانمان پیش از ما مشرک بودند، ما هم فرزندانى بعد از آنها بودیم; (و چاره‏اى جز پیروى از آنان نداشتیم)».
و این نشان می‌دهد که عهد و میثاق مورد نظر آیه به طور ویژه میثاق توحید است و حتی شامل میثاق نبوت نمی‌شود! دیگر علی در این وسط چه ربطی دارد به آیه.

۵ –حضرت محمد و حضرت علی نیز از ذریه آدم هستند و پس در این آیه، آنها نیز از جمله کسانی هستند که الله از آنها عهد گرفته است.
و شیعه معنی آیه را صد درصد عوض نموده و میگوید الله به خاطر آنها از بقیه عهد گرفته است که  این سخنی بغایت جاهلانه است!

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …