آیا آیه (یوْمَ لَا یخْزِی اللَّـهُ النَّبِی وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ) دلالت دارد بر امامت علی ؟!!

شیعه میگوید: بله آیه: ﴿ یوْمَ لَا یخْزِی اللَّـهُ النَّبِی وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ ﴾ درباره حضرت علی نازل شده است و برای محکم کاری حدیثی از سنی ها را نیز چاشنی ادعای خود میکند!….

شیعه میگوید: ابونعیم در روایتی مرفوع از ابن عباس گفته است: اولین کسی که از لباس‌ها و زینت‌آلات بهشتی می‌پوشد ابراهیم ؛ است به خاطر دوستی‌اش با خداوند، محمد هم به خاطر اینکه برگزیده خداوند است. سپس علی در بین این دو به بهشت می‌رود. ابن عباس سپس خواند: ﴿یوْمَ لَا یخْزِی اللَّـهُ النَّبِی وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ ﴾ «التحریم:۸» و گفت: مراد علی و یارانش است، و این نشان می‌دهد که او بهتر از دیگران است، پس او امام بر حق است.

پاسخ اهل سنت:
۱–شیعه میگوید منظور (وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ) علی و یاران علی است در حالیکه شخص برجسته معمولا با یارانش جمع زده نمیشود مثلا در همین آیه رسول الله صلی الله علیه وسلم را با (وَالَّذِینَ آمَنُوا) جدا ذکر کرده اینگونه: ﴿یوْمَ لَا یخْزِی اللَّـهُ النَّبِی وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ ﴾ اگر علی برجسته می بود باید میفرمود : یوْمَ لَا یخْزِی اللَّـهُ النَّبِی  (و الوصی)  وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ ﴾ پس این خود بهترین دلیل است بر دروغ بودن ادعای شیعه.
۲-  اگر شیعه بگوید این حدیث در کتب شماست, در پاسخ میگوییم اگر هم باشد ما قبولش نداریم و میگوییم جعل سازان این حدیث را  ساخته اند اما شما که قبول دارید و حدیث را سپر و حجت کرده اید پس  باید اشکال را جواب دهید.
۳ – این حدیث به اتفاق حدیث‌شناسان دروغین و جعلی است.

۴–علی در وسط راه میرود یعنی او پادشاه است و حضرت ابراهیم و حضرت محمد  وزیرانش هستند و  هرکس چنین فکر کند کافر است.
۵ – در صحیحین از پیامبر حدیث ثابتی آمده که ایشان فرمودند:«نخستین کسی که روز قیامت به آن لباس می‌پوشانند ابراهیم است», و بقیه داستان را داستانسرایان شیعه به این حدیث صحیح اضافه کردند
۶–(وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ) فقط یک نفر نیست که مقصود حضرت علی  باشد فرض کنید حضرت رفته به جنگ احد و شخص بیطرفی میپرسد چندنفر با رسول الله هستند؟ میگوییم هزار نفر! واضح است که منظور ما کسانی هستند که در لشکر  ایشان و در رکاب ایشان هستند.

اما شیعه حالا قاعده جدیدی را درست کرده و میگوید منظور از (وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ) علی و خمینی و خامنه ای هستند  و  همرزمان رسول الله بیرون از این آیه اند !!!

۷ – حالا این آیه را بطور کامل  ببینید:
پنجم: فرموده حق تعالی: (یوْمَ لَا یخْزِی اللَّـهُ النَّبِی وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ نُورُهُمْ یسْعَىٰ بَینَ أَیدِیهِمْ وَبِأَیمَانِهِمْ یقُولُونَ رَبَّنَا أَتْمِمْ لَنَا نُورَنَا وَاغْفِرْ لَنَا إِنَّکَ عَلَىٰ کُلِّ شَیءٍ قَدِیرٌ) (التحریم: ۸). «(این کار) در روزی خواهد بود که خداوند پیامبر و کسانی را که با او ایمان آوردند خوار نمی‌کند، این در حالی است که نور حقیقی آنها از پیشاپیش و از سوی راستتان در حرکت است، و می‌گویند: پروردگارا! نور ما را کامل کن، و ما را ببخش که تو بر هر چیز توانایی».

و بعد با این فرموده الله مقایسه کنید:
﴿یوْمَ تَرَى الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ یسْعَىٰ نُورُهُم بَینَ أَیدِیهِمْ وَبِأَیمَانِهِم بُشْرَاکُمُ الْیوْمَ جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا  ذَٰلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ﴾. (الحدید: ۱۲). «(این پاداش بزرگ) در روزى است که مردان و زنان باایمان را مى‏نگرى که نورشان پیش‏رو و در سمت راستشان و به اندازه اعمال خود بر پل صراط حرکت مى‏کند (و به آنها مى‏گویند:بشارت باد بر شما امروز به باغهایى از بهشت که نهرها زیر (درختان) آن جارى است; جاودانه در آن خواهید ماند! و این همان رستگارى بزرگ است!».
بنابرین نص عام بوده و درباره مومنانی است که با پیامبر هم مسلک‌اند، هم سیاق عبارات بر عمومیت آن دلالت دارد، و هم احادیث و روایات مرتبط با آن. پس شیعه برای چه عرق میریزد و آبروی خود را میبرد؟!! بیشک علی نیز از شیعه بیزار است.

 

نویسنده: ابوبكر بن حسين (رحمه الله)

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …