آیا اهل سنت عزاداری را قبول دارند؟

شیعه میگوید: اگر عزاداری بدعت و خلاف است پس چرا شامیان براى به قتل رسیدن  عثمان یکسال عزادارى کرده و براى رحلت او گریستند…اگر  شما سنى ها  مى گوئید گریه و نوحه براى میت مشروع نیست. چرا در حضور معاویه در این مدت عزادارى کرده ولى معاویه نه تنها اینکه مانع نشد بلکه آنان را حمایت و پشتیبانى مى کرد.


ذهبى در کتاب تاریخ خود مى گوید:
 «نصب معاویه القمیص على منبر دمشق و الأصابع معلقه فیه و آلى رجال من اهل الشام لا یأتون النساء، و لا یمسّون الغُسل الامن حلُم، و لا ینامون على فراش، حتى یقتلوا قتله عثمان او تفنى ارواحهم، و بکوه سنه».
معاویه پیراهن عثمان و بعضى از انگشتان قطع شده او را بر فراز منبر آویزان کرد، و عده اى از شامیان سوگند یاد کردند که به بستر استراحت و خواب نروند، و با همسران خود مقاربت نکنند. تا اینکه قاتلان عثمان را به قتل برسانند یا اینکه کشته شوند، و یکسال براى او گریستند.

پاسخ اهل سنت
ای شیعه عزیز آیا تو پیرو علی هستی یا پیرو معاویه؟
بفرض که در زمان معاویه مردم یکسال بسبک تو  عزاداری کردند ( که نکردند ) باز  این که برای تو دلیل نمیشود، اینها همان مردمی هستند که با علی جنگیدند، تعجب میکنم از  کار شیعه که  حاضر است کار شمر  و ابن زیاد  را دلیل بگیرد تا دست آویزی برای مذهب خود بیابد ( شمر و ابن زیاد در لشکر  امیر معاویه بودند و احتمالا اگر عزاداریی در کار بود، همونها عزاداری میکردند )
ای شیعه عزیز اگر نمیدانی بدان که اهل سنت یکصدا  حضرت علی را خلیفه راشد میدانند و میگویند این او بود که بر منهج نبوت حکومت میکرد و حکومت حضرت معاویه آنوقت پیش ما مشروع شد که حضرت حسن خلافت را به ایشان واگذار کرد، پس  اگر قرار تقلید در یک حکم دینی باشد ما از علی تقلید میکنیم  نه از معاویه، زیرا علی از فقیهان برجسته بود و معاویه سوالهای دینی خود را از علی میپرسید، پس چرا شاگرد را بر استاد مقدم بداریم؟

برای اینکه شیعه زشتی کار خود را دریابد بیایید تصور کنیم سال ۳۷ هجری است و لشکر علی آماده شده و میرود به جنگ معاویه، بیایید تصور کنیم که ما  و شیعه ها در ارتش علی هستیم، و خبر میرسد که شامیان  از جمله شمر و ابن زیاد، پیراهن حضرت عثمان را آویزان کرده و  و روزها و ماه ها دورش گریه و زاری میکنند  و شمشیر ها را تیز میکنند که والله آرام نمیشنیم  تا انتقام خون حضرت عثمان را نگیریم .
و  این خبر به اردوگاه علی میرسید، از بین هواداران حضرت علی عده ای بلند میشوند و برای مظلومیت زهرا و پهلوی شکسته او بسبک شامیان  بر سر و سینه خود میکویند و زنجیر میزنند، ما و طرافداران راستین علی  به آنها میگوییم که این  چیست ؟!! این کار های احمقانه  را نکنید. جایز نیست، بدعت است

و شیعه ها میگویند:
 اگر بدعت است پس چرا معاویه و طرفدارانش عزاداری میکنند؟ پس بدعت نیست زیرا محال است که معاویه کار نادرست انجام دهد!!

طبعا از این جواب  شیعه، دو شاخ بزرگ بر سر ما سبز خواهد شد و خواهیم گفت یا ایها الشیعه تو پیرو روش علی هستی یا پیرو روش معاویه ؟!!!
تو برای عزاداری کار علی را شاهد بیار نه کار معاویه را؟ آیا علی در دوره خلافت خود یعنی همزمان با روزهای که معاویه داشت برای عثمان عزاداری میکرد برای فاطمه بسبک شما عزاداری کرد ؟ یا سبک عزاداری خود را از معاویه گرفتید ولی حق را بجانب علی میدانید؟؟
دیدی ای خواننده عزیز! این شیعه عاشق نام علی است اما از روش او متنفر است  و عاشق روش عزاداری معاویه است اما از نام او متنفر است!!!
حالا یکبار دیگر برای شیعه میگوییم که ما معاویه را دوست داریم اما نه به این خاطر که با علی جنگید یا با رسول الله جنگید نه به این خاطر که  یزید را جانشین خود کرد و نه به خاطر اینکه بفزض یکسال عزاداری کرد، ما از این کارهای او پیروی نمیکنیم  در این کارها رای علی را بهتر میدانیم  و علی  وقت شهادت جانشین انتخاب نکرد و هرگز  اجازه عزاداری برای  دخت پیامبر را نداد و الی آخر.

ما به این خاطر معاویه را دوست داریم که  از کفر توبه کرد و صحابی پیامبر شد و کاتب وحی شد  و  بعد از واگزاری خلافت توسط حسن به ایشان، سرزمین پهناور اسلامی را بخوبی اداره کرد و ده ها شهر بزرگ و کوچک را فتح و ضمیمه  کشور اسلام نمود و عادل بود و  قانون شریعت را اجرا میکرد و الی آخر
اما شما از کارهای معاویه، فقط سبک عزاداری او را الگو قرار داده اید !

یک مثال دیگر :
شیعیان  دروغی  دارند که میگویند: در جنگ صفین حضرت  عمرو بن عاص  که در تیر رس شمشیر حضرت علی قرار گرفته بود،  کشف عورت کرد تا  حضرت علی از او روی برگرداند و نجات یافت
حالا آیا باید شیعه اگر کشف عورت را جایز میدانست حق میداشت این داستان را دلیل بیاورد یا باید از فعل علی دلیل نشان دهد.
تمام حرفم در این مقاله همین است که ای عالم شیعه به درگاه معاویه نرو به درگاه علی برو از درگاه علی برای ما مثال بیاور  که آیا هواداران علی در عصر او برای فاطمه سینه و قمه و زنجیر زدند یا نه
ما که اصل و کلیت  کار نافرمانی حضرت معاویه یعنی قرار گرفتنش در مقابل  حضرت علی را قبول نداریم، تا تحریک سربازانش را قبول داشته باشیم،
ما علی را قبول داریم از او برای مثال بیار، البته اگر در جنست شیشه خورده ای  نداری!!!

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …