آیا عبادت حج پوچ است یا برای نفع رساندن به اعراب است؟

ملحد  میگوید: چرا حج واجب است؟ چرا مسلمانها باید به دیدن یک مشت خشت و گل بی ارزش بروند؟ چرا باید ۷ بار دور یک بنای بی ارزش بچرخند. پاسخ اهل سنت: بشر برای عبادت به این ظاهر سازی ها نیاز دارد.. اما هدفی که در درون است را ببینید. چه نیازی به هفت سین در نوروز است؟ ولی بدون آن هدف اصلی نوروز ( حالا هر چی که هست ) برای مردم لطفی ندارد.هر قوم مناسکی دارد بشر بی مناسک نمیشود مسیحی ها کاج کریسمس دارند و مسلمانها سنگ زدن به نماد شیطان، ایرانی ها ۷ سین، حرکات هماهنگ مذهبی نیز در اصطلاح جامعه شناسی امروزی  به رقص تعبیر میشود، جامعه شناسان میگویند قومی را در دنیا و تاریخ سراغ نداریم که رقص (حرکات هماهنگ) نداشته باشند. میگویند این از فطرت بشر است.
 
پس داشتن مناسک، کاری مطابق فطرت  انسانها است
اما هدف حج  و عمره عظیم است در این مختصر نمیگنجد مثلا هدف اقتصادی را ببینید هدف خبر رسانی را ببینید.
البته برای درک بهتر سخنم عینکی به چشم بزنید که با آن حج را در طول قرون و اعصار مشاهده کنید.
سال ۴۰۰ هجری است تاجر هندی، تاجر اندلسی را در حج  یا در عمره   ملاقات میکند و می پرسد: ابریشم اونجا چنده ؟ پادشاه شما ظالمه یا عادل ؟بر اساس این خبرها اقتصاد در سالهای بعد جان میگرفت.

 
و حالا هم حج ما را از بی بی سی بی نیاز میکند ۲۵ سال پیش وقتی آن کشاورز لیبی که به یک پهلو در حرم لمیده بود بمن گفت که پادشاه ما دیوانه است حتی صابون در بازار نیست دیگه فریب اسلام قذافی را نخوردم،
یا وقتی از اون جوان الجزایری پرسیدم که چرا اسلام گراها به دهات حمله میکنند و همه  مردم بیگناه را میکشند؟ گفت مردم یکی از دهات در دفاع از خود دو مهاجم را کشتند، و جسدها را ختنه شده نیافتند!! دولت از آفریقای مرکزی نفرها را وارد کرده و  اینکارها را میکند  تا مسلمانها را بدنام کند!!
بعد از این دیگه حنای بی بی سی برای بدنام کردن حزب اسلامی  الجزایر برایم رنگی نداشت
 بنابراین اهداف پشت سر حج و عمره خیلی  بزرگ است( فقط یکی را نوشتم) همه را نمیتوان الان نوشت پس خشت و گل بهانه است.

ملحد میگوید: بعدش هم خدا را شکر از آنجایی که مسلمانها در بین بقیه ادیان دیگر بهداشت را رعایت نمی کنند (نمونه اش بوی بد پا در مساجد) در همان مکه انواع و اقسام بیماری می گیرند و می میرند. و با خود میاورند
مثلا امسال هم آنفولانزای نوع a در حال کشتن حاجیان است.
خوب فکر نمی کنید که این الله باید حداقل یک لطف به این حاجیان می کرد و در همان مکه جلوی آنفولانزا را می گرفت!؟

پاسخ اهل سنت: این یک تهمت ظالمانه است پای من از صورت ملحدین تمیزتر است زیرا پایم را ۵ بار میشورم و لای انگشتان پا را هم! و مساجد ما هم معطر است! ملحد حتما ندیده
اما بوی بد مساجد شیعه از سرپیچی آنهاست که پای خود را نمیشورند و قبول دارم بد بو ترین چیز دنیاست خصوصا شیعه امروزی که لباس مردم لندن را در مناطق گرمسیر ایران میپوشد (جوراب و کفش بسته) بر خلاف ما (بی جوراب و با نعلیین در مناطق گرمسیر) پس کارش قوز بالا قوز و بوی بالای بو است اما  این بما مربوط نیست .
و اما خوک بما چه؟ آنفولانزای خوکی به ما چه ؟ ایدز بما چه ؟ ای باد صبا این همه آورده توست  یعنی ای ملحد این بیماری ها را تو آوردی ایدز سوغاتی توست که از بس که زن دیدی، زن دلت را زد و برای تنوع  رفتی با شامپانزه ماده خوابیدی!  و ایدز را تو به بشر هدیه دادی نه ما!!
اما چون تو  حیا نداری، پس گناه خود را بگردن ما می اندازی؟
و الله  البته که به مسلمانها لطف دارد، اما  بشرطیکه مسلمانها قوانینش را رعایت کنند. (و یعفوا عن کثیر)

ملحد میگوید: قانون حج و دیگر  قوانین اسلام  بخاطر نفع رساندن به  اعراب ساخته شده است، حج باعث میشود تا ثروت مردم را مفت و مجانی به جیب اعراب برود.

پاسخ اهل سنت:
اولا: مکه شهری است جهانی در اسلام نیامده که فقط اعراب حق سکونت در آن شهر را دارند. و عجم ها حق ندارند.
دوما: این یک بهانه است آنقدر که ایرانی ها به ترکیه مثلا میروند به حج نمیروند همین امسال دولت ترکیه اعلام کرد که تاکنون یک میلیون ایرانی برای گردش به ترکیه آمده اند ( و سال هنوز تمام نشده) یا سی هواپیما روزانه از ایران میرود دوبی … اینجا چرا دلتان برای پول مردم نمی سوزد؟
سوما: در طول تاریخ قرنها حکمرانی مکه بدست عجم بود یعنی کسی نگفته که فقط  مکه مال عرب است!
و حالا هم ساکنان عجم شهر ۶ میلیونی  مکه از ساکنان عرب آن بسیار بیشترند.
البته قبول دارم که دولت فعلی عربستان قوانینی وضع کرده که بنفع بعضی از تاجران  عرب است اما این قوانین، قوانین یک دولت است و ربطی به اسلام ندارد و اسلام آنرا قبول ندارد.
اسلام را نباید از رفتار یک دولت قضاوت کنیم، اسلام از قران و سنت  و حکومت خلفای راشدین قضاوت میشود.

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …