آیا خراب شدن کعبه توسط سیل، دلیلی است بر دروغ بودن قصه اصحاب فیل؟

ملحد میگوید: افسانه ابابیل به قرار زیر است: گروهی به قصد نابودی کعبه به سوی آن رفته بودند. الله توسط پرندگانی بنام ابابیل آنها را در بین راه نابود کرد.اما خود مسلمانها قبول دارند که سیل کعبه را ویران کرد ….و خودشان قبول دارند که قرامطه به کعبه حمله کردند و درش را کندند و حجر الاسود را بردند و به دونیم کردند و به حجر الاسود اهانت نمودند حالا سوال من این است:
۱- چرا الله اجازه داده است که خانه اش بعد از مبعث محمد ویران شود!؟
۲  – چرا خود الله خانه خودش را توسط سیل خراب کرد. چرا!؟ آیا می خواسته خودش را امتحان کند!؟
۳- مسلمانها خجالت می کشند که دقیقا بگوید چه بلایی بر سر حجر الاسود آمده بود ولی اشاره می کند که آن مورد هتک حرمت قرار گرفته بود. چون آنرا در جایی زشت نصب کرده بودند. چرا الله اجازه داده است که حجرالاسود مورد اهانت قرار بگیرد!؟

پاسخ اهل سنت:
فرق است بین نیت ابرهه برای نابود کردن کعبه و خراب شدن کعبه توسط سیل یا حمله قرامطه و فرق را ببین:
ابرهه میخواست کعبه را از بین ببرد و بطور کلی قبله را نابود کند و قبله دیگری در جایى دیگر بسازد
این را الله اجازه نداد
اما سیل باعث شد تا مردم یادشان باشد که کعبه خشت و گِل  است و نباید پرستش شود، امروز هم یکی از دردسرهای بزرگ مامورین نهی از منکر در مکه این است که بمردم بفهمانند سنگ های کعبه را نبوسید و از آن برکت نخواهید. پس سیل کمک کرد به عقیده توحید که ما خدا را میپرستیم نه خانه اش را.

عمر رضی الله عنه جلوی حجر الاسود ایستاد و گفت تو پیش من یک سنگ سیاه و بی ارزشی نه نفع داری نه ضرر اما چون رسول لله ترا بوسید، پس من هم  میبوسمت
  وانگهی کعبه با سیل  خراب شد، اما فورا  دوباره ساخته شد  و هچ تغییری پیش نیامد، اما اگر ابرهه در کارش  موفق میشد حج و طواف و هر چیز معطل میشد
قرامطه نیز قصد تغییر کعبه را نداشتند آنها از گروه های گمراه  شیعه بودند که  هرچی بر علیه کعبه کردند با نام اسلام و علی کردند!! حجر الاسود را بردند و باز پس دادند پس نابود نکردند بلکه پیش خود نگه داشتند. 
البته ظالم بودند و به وعده قرآن نابود شدند پس کجایند قرامطه الان؟!! در حالیکه روزگاری دولت بزرگی داشتند نام و نشان آنها گم شد!  و حتی شیعه امروزی ننگ دارد بگوید قرامطه از ما بودند.

پس فرق است بین ابرهه و سیل و قرامطه. و در احادیث میاید که کعبه را یک سیاه حبشی خراب میکند و رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود آن حبشی را میبینم که خشت خشت کعبه را میکند و گنج هایش را بیرون میاورد و رسول فرمود روزگاری میاید که کسی خانه خدا را طواف نمیکند. اما هرگز نفرمود که سیل خرابش نمیکند بلکه وقتی ۳۵ ساله بودند نیز یک بار کعبه با سیل ویران شد و ملحدین ایرانی چون بین شیعه ها زندگی میکنید و عقاید آنها را دیده اند، ناخود آگاه فکر میکنید که خود سنگ و ضریح طلایی قدرت جادویی دارند و باید از خود دفاع کنند!!

 

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …