ملعون کیست؟(۲)

 7 – زنی  که بشوهرش تمکین ندهد، و شوهرش ناخشنود از او بخواب رود، آن زن را فرشتگان تا صبح لعنت میکنند، در این باره رسول اکرم (صلى الله علیه وسلم) فرمودند: «اذا دعا الرجل امرأته إلى فراشه فأبت فبات غضبان، علیها لعنتها الملائکه حتى تصبح». (البخاری ومسلم).
هرگاه مردی زنش را به بستر خود بخواند و او امتناع نماید و مرد خشمناک شب را بسر آورد، فرشته ‌های خدا تا صبح زن را نفرین خواهند کرد.


خوشبختانه با این دستور، شیعه ها  نیزبا ما موافقند، منتهی چون به مرض زیاده روی مبتلا هستند باز از حدود گذشته  و از طرف دیگر بام، به  درون چاه غلو میافتند یعنی خیلی از علمایشان، آنقدر از زن تمکین میخواهند که اگر حیض بود، دبر را نیز حلال میکنند!! و باز بنحوی دیگر مشمول لعنت میشوند زیرا:
۸ – الله مردی را که با زنی ( هر زنی،  ولو که همسر باشد) از راه غیر فطری جماع نماید را لعنت کرده است.
و متاسفانه این کار زشت و غیر فطری  را علمای شیعه اجازه داده اند، تا مردان شیعه را لعنتی کنند، در این باره در اینجا مفصل نوشته ام:   http://www.islamtxt.net/content/question/1077

۹ –  مردانی که بشکل زنان آرایش  یا رفتار میکنند و  زنانی که به شکل مردان در می ‌آیند(در لباس و حرکات و ادا و اطوار و غیره)  توسط خداوند لعنت شده اند:«لعن الله المتشبهین من الرجال بالنساء والمتشبهات من النساء بالرجال ». رواه البخاری


۱۰-  زنانی  که فراوان به قبرستانها میروند را رسول الله صلی الله علیه وسلم لعنت نموده اند: عن أبی هریره (رضی الله عنه) «أنَّه صلى الله علیه وسلم لَعَنَ زُواراتِ القبور». (النسائی وأبوداود والترمذی).
از ابوهریره منقول است که پیامبر زنانی  را به کثرت  به قبرستانها میروند را نفرت کرده است.
البته اگر زنان به ؛نیت پند گرفتن؛ گهگاهی به قبرستان ها بروند این پسندیده است، اما افراط در این کار، لعنت را بهمراه دارد زیرا معمولا زنانی که پیوسته به قبرستان میروند هدفشان عبرت گرفتن نیست و معمولا این زیاد روندگان، یا از زمره زنانی هستند که در عزاداری غلو میکنند و یا  از آن دسته از زنان هستند که برای حاجت خواهی به قبرستان ها میروند!!

۱۱-  حضرت ابو موسی اشعری ؛در بستر مرگ؛ سرش بر زانوی یکی از زنان اهل بیتش بود، ناگهان حالش خیلی بد شد، آن زن با صدای بلند، جیغ و شیون زد و فریاد کشید و ابوموسی در حالت نیمه بیهوشی او را نگاه میکرد، اما نمیتوانست منعش کند،ولی وقتی به هوش آمد  گفت:
«لعن  رسول الله ( صلى الله علیه وسلم) من حَلَق أو سلق وخرق». (النسائی و احمد و أصله فی مسلم).
 یعنی :پیامبر (صلى الله علیه وسلم) کسی را که «بهنگام فوت یکی از بستگانش» پوست خود را بخراشد، بر صورت خود بزَند و یقه خود را پاره کند و مو و پوست خود را بِکَنَد، لعن کرده است».

و در حدیث دیگر ابوموسی اضافه میکند:از چنین شخصی، رسول خدا بیزار است و  کسیکه پیامبر از او بیزار است، من هم از او بیزارم!
و میبنیم متاسفانه این صفت بد، در بدترین شکل خود در ایران وجود دارد، دسته های عزاداری به راه میاندازد جیغ میزنند، داد می کشند، به سر و روی خود میکوبند! حتی که با قمه سر خود را میشکافند و با زنجیر پشت خود را میخراشند خود را به درون گِل و خاک می اندازند و خیال میکنند کارشان ثواب دارد! در حالیکه برعکس است و دارند لعنت میشوند و خود خبر ندارند( پناه میبریم به الله از این گمراهی)

۱۲-   پیامبر (صلى الله علیه وسلم) می ‌فرماید: «لعن الله المحلل والمحلل له». (أبوداود واحمد والنسائی والترمذی وابن ماجه).
خداوند،کسی که زن طلاق داده شده را برای شوهرش به طریق حیله حلال نماید، و مردی که این کار برای او انجام میشود را لعنت نموده است.

منظور این است که  زنی که سه بار طلاق شده، برای همسر اولش براساس نص قرآن، حرام است مگر آنکه زن، با مرد دیگری ازدواج کند و آمیزش هم صورت گیرد و شرط مهم این است که مرد و زن (هر دو) به قصد جدایی عروسی نکرده باشند.
حالا اگر آن مرد دوم، زن  را طلاق دهد.در این حالت  شرعاً جائز است  که زن، دوباره با شوهر اول خود ازدواج نماید:
﴿فَإِنْ طَلَّقَهَا فَلا تَحِلُّ لَهُ مِنْ بَعْدُ حَتَّى تَنْکِحَ زَوْجاً غَیرَهُ﴾. (البقره: ۲۳۰).
معنی: اگر شوهر برای بار سوم او را طلاق داد پس از آن دیگر آن زن برای او حلال نیست تا اینکه با شوهری غیر از او ازدواج کند. اما آنچه که  را که الله لعنت فرموده، این است که بعضی ها برای بی اثر کردن و دور زدن  این قانون، کلاه شرعی درست میکنند!و با زنی که سه بار طلاق شده فقط با این نیت عروسی میکند که زن را برای شوهر اولش دوباره حلال کنند،
و به این نیت، یک بار با او آمیزش نموده و طلاقش میدهند در چنین حالتی، محلل و شوهر اول، ملعون میشوند و زن هم اگر راضی باشد ملعون است.

و متاسفانه این کار  نیز، در مذهب شیعه حلال است و به هیچ وجه آنرا زشت نمیبیند  و چرا زشت ببینند ؟! شیعه ای که نکاح متعه دارد!!  و آنرا ثواب میبیند!!! چرا باید شغل محللی را نپسندد؟
هر مرد شیعه میتواند( با صیغه کردن) نقش محلل یک ساعته را بازی کند و  خیال کند کارش ثواب است، در حالیکه دارد ملعون شود.
 و انا لله و انا الیه راجعون.

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …