اگر کسى از یک صحابی پیروى کند و شراب بخورد هدایت شده است.؟

شیعه میپرسد: شما سنی ها مى گویید پیامبر فرمود: «أصحابى کالنجوم بأیهم اقتدیتم اهتدیتم» اصحاب من مانند ستارگان اند، از هرکدام پیروى کنید هدایت مى شوید.
و در صحیح بخارى نوشته ولید بن عقبه صحابى بود و شراب خورد، عثمان دستور داد او را هشتاد تازیانه زدند. عثمان در این زمینه مى گفت:  (اما ما ذکرت من شأن الولید فسنأخذ فیه بالحق ان شاء الله ثم دعا علیاً فأمره ان یجلده فجلده ثمانین)) صحیح بخارى، کتاب فضائل أصحاب النبی، باب مناقب عثمان بن عفان ۵ / ۷۵
حالا از شما سنی ها مى پرسیم: آیا به نظر شما اگر کسى از او پیروى کند و شراب بخورد هدایت شده است.

 
 و سنی در پاسخ میگوید:
ابن حزم درباره این حدیث میگوید: هَذَا خَبَرٌ مَکْذُوبٌ مَوْضُوعٌ بَاطِلٌ .
این روایتی دروغ و جعلی و باطل است

 محدثین  معروف ما بدون اختلاف  همین رای ابن حزم را قبول دارند، پس این حتی یک حدیث ضعیف هم نیست! و   بلکه دروغ و باطل است بنابراین هیچ ارزشی ندارد!
وانگهی علاوه بر سند، متن آن نیز بر خلاف قواعد قبول شده نزد اهل سنت است. زیرا مصدر اصلی پیروی در نزد اهل سنت، قرآن و حدیث صحیح است و امام مالک رییس یکی از مذاهب مشهور و اصلی اهل سنت  در مجلس درسش در مسجد مدینه به قبر رسول الله اشاره کرد و گفت: غیر از سخن صاحب این قبر، حرف هرکس دیگری را میتوان بررسی و  رد کرد!
پس این حدیث نه از لحاظ سند و نه از لحاظ معنی پیش ما ارزشی ندارد
و اشکالی که شیعه سعی کرده در اینجا بیابد خود دلیلی است بر  درستی مدعای ما

یعنی قرآن شراب را حرام قرار داده، این حدیث جعلی چرا  بما اجازه میدهد که شراب بخوریم؟!! پس این خود دلیل دیگری  است بر باطل بودن حدیث!!
آری ما از  اصحاب پیروی میکنیم و  از خلفای راشدین و بعضی از اصحاب ممدوح پیامبر بیشتر ….. اما  این  پیروی مشروط است به اینکه آنها حرف و عملشان خلاف قرآن و سنت نباشد بلکه در امتداد آن باشد.
ونهی از شراب خواری در قرآن و  سنت  اظهر من الشمس است. و شیعه از این دویدن خود به چیزی نرسیده جز اینکه یکبار دیگر ثابت کرد که  فرق بین سیاه و سفید را نمیشناسد، یعنی  فرق بین حدیث جعلی و حدیث  صحیح را تشخیص نمیدهد!!و علاوه بر این ایراد شیعه در اینجا، نشان از بیماری قلبی او دارد زیرا او عمل امیر المومنین  عثمان را نمیبیند و عمل وزیر عثمان  حضرت علی را نمیبیند (که بدستور  حضرت عثمان  ولید بن عقبه را شلاق میزند)  و نمیخواهد از این دو خلیفه راشد پیروی کند!! اما میخواهد از شراب خواری ولید پیروی کند!!
در حالیکه ما میدانیم اصحاب  بر یک درجه دارند  و ولید در آخرین صف  است و  در صف مقدم خلفای راشدین هستند که رسول الله درباره آنها فرمود: فعلیکم بسنتی و سنه الخلفاء الراشدین المهدیین بعدی ، أخرجه الطبرانی فی " مسند الشامیین " ( ص ۱۳۶ ) حدیث صحیح

پس برشما لازم است که از سنت من و از روش خلفای راشدین بعد از من پیروی کنید
و تازه ولید شراب را حرام نمیدانسته و امر به شراب نوشی نکرده تا ما شراب بخوریم بلکه او نیز  ما را امر به نخوردن شراب نمود و شراب را حرام میدانست! و از کار خود نادم بود.
پس از هر طرف که بنگیری  میبینی که ایراد ملای شیعه پوچ است و پایه علمی ندارد.

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …