آیا در بخاری نوشته که خاک مدینه شفامیدهد؟

متن سوال:دوست شیعه ای در مورد تبرک گرفتن از خاک مدینه برای من حدیثی از بخاری نقل کردند که از آن برای خاک برداری از مدینه استدلال می کردند! متن حدیث به این شرح است:۵۴۱۳ ۵۴۱۴ – حدثنا علی بن عبد الله: حدثنا سفیان قال: حدثنی عبد ربه بن سعید، عن عمره،عن عائشه رضی الله عنها:..

أن النبی صلى الله علیه وسلم کان یقول للمریض: (بسم الله، تربه أرضنا، بِرِیقَه بعضنا، یُشفى سقیمنا، بإذن ربنا) (۵۴۱۴) کان النبی صلى الله علیه وسلم یقول فی الرقیه: (تربه أرضنا، وریقه بعضنا، یُشفى سقیمنا، بإذن ربنا)
در حدیث نگفته که پیامبر خاک برداشته اما از خاک خواسته که به اذن الله مریض رو شفا بده! لطفا جواب این دوست شیعه و من را بدهید.

و دوست دیگری  نوشته که شیعه ای به من اعتراض کرده و گفته: شما  سنی ها عقیده دارید که اگر آب دهان مجنون با خاک مستراح یکجا شود مریض را شفا میدهد و دلیلش هم حدیث تربه أرضنا، وریقه بعضنا، یُشفى سقیمنا، است!! و حدیث عام بوده که در آن قیدی نیست ! پس  خاک مستراح و آب دهان دیوانه را هم شامل میشود!

پاسخ اهل سنت :
بله! حضرت عایشه روایت کرده وقتی انسانی مریض میشد و  از مرض  زخم و درد مینالید  رسول الله انگشت خود را با آب دهان تر میکرد و   بر خاک میزد و بعد آن  را بر روی مکان درد میگذاشت و می فرمود:
 با نام خدا، خاک زمین ما، با آب دهان بعضی از ما،  مریض ما را،  با  اجازه و اراده الله، شفا میدهد
این کل حدیث است حالا شیعه از این حدیث استخراج کرده که خاک مدینه مقدس است و میشود برای شفا آن را خورد، در حالیکه در حدیث کلمه خوردن نیامده کلمه تنقیه کردن نیز  نیامده! پس   قیاس باطل چرا میکنند؟ 
و باز  شیعه میگوید  چون خاک مدینه مقدس است پس چرا خاک کربلا نباشد؟  و جواب این است که  رسول الله نفرموده خاک مدینه و تازه اگر خاک مدینه  مقدس باشد، پس فقط خاک مدینه مقدس است، نه خاک کربلا نه خاک کازابلانکا نه خاک جاکارتا!! نه خاک هیچ جای دیگر! قیاس باطل چرا؟!!

شیعه بیچاره تقصیر ندارد او در پی اثبات مذهب خاک خوری  خود  است اما حدیث واضح است که میگوید (خاک زمین ما) خاک ما مسلمانها و  آب دهان بعضی از ما مسلمانها!   و کلمه  عام است و قید ندارد پس خاک مدینه برتری ندارد به خاک اصفهان از این لحاظ . و در عین حال  انسان مشخصی را نگفته تا شیعه سوء استفاده کند و آب دهان آیت الله ها را مقدس بداند پس شیعه حق قیاس باطل را ندارد

اما تفسیر حدیث چیست؟
شما ببینید که علاج بیماری ها گاهی میتواند با روش های عجیب باشد  مثلا طب سوزنی ظاهرا یک کار احمقانه و وحشیانه است اما همه قبول داریم که مفید است
همین عمل جراحی و پاره کردن شکم با چاقو ظاهرا احمقانه  و بی رحمانه است  و میدانیم  که یک نوع علاج است که زخم را با آتش میسوزانند! پس دیدید؟!
حجامت ظاهرا خشن است اما میدانیم سودمند است  پس این ثابت است که علاج میتواند غیر طبیعی باشد البته ما از این حقیقت سوء استفاده نمیکنم و هر راه عجیب را برای علاج تجویز نمیکنیم اما اگر کسی تجویز کرد تعجب نمیکنیم بلکه تحقیق میکنیم  که غلط است یا صحیح.
حالا رسول ما برای علاج بیمار, راه هایی را تجویز کرده یک راه رفتن پیش دکتر است و یک راه  هم این  است که آب دهان را بر خاک بزنی و زخم و مکان درد بمالی  و دعا بخوانی و با نام و اجازه الله شفا بخواهی
البته طبیعی است که خاک باید پاک باشد  و کسی نگفته که از خاک مستراح باشد مگر شیعه ای که دنبال بهانه است!!
و دوما باید انسان عاقل  و مومن  باشد، و کسی نگفته که مجنون باشد و مجنون اصلا این حدیث را درک نمیکند تا  به  آن عمل کند و شراب خوار اصلا عمل ندارد تا  به این روش علاج کند، اگر  به دستور رسول عمل میکرد اصلا شراب نمیخورد! پس این روش علاج توسط آنسانهای عاقل و مومن است.
حالا با این علاج، آنوقت باید مخالفت شود که ثابت گردد این اشتباه است  شاید بگویید خاک ناپاک است اما خاک تا انجا که من میدانم از پاک کننده هاست و عملآ میبینیم که مردم قدیمی برای شستن ظرفها از آن استفاده میکردند و الحق بهتر از این شوینده های امروزی  است زیرا این شوینده ها اگر بعد از شستن خوب پاک نشوند مواد شمیایی شوینده در ظرف میماند و پدر انسان را در میاورند.
 
خودم به خاطر دارم که  زمانی  در صحرایی میرفتم یکبار دیدم  روی کفشم اینقدر پاک است که تو گویی امروز از مغازه خریده ام و باور کنید کف کفش  نیز تمیز تمیز بود توگویی تا حالا کسی آن را نپوشیده است
پس خاک پاک کننده است و علاج های دیگر هم آزاد است  رفتن به دکتر جایز است و بزرگان میرفته و میروند، اما  اینهم یک راه است  برای کسی که بخواهد!
میگویند زمین باعث بیماری کزاز میشود و راست میگویند  البته این در خاک کفار است که چنین میشود و رسول الله فرموده (ارضنا) ارض ما مسلمونها!!  شاید بگویید مگر زمین هم کافر و مسلمان دارد؟!! بله دارد!!
زمین  کفار توسط مدفوع سگ و خوک بشدت آلوده میشود و در اروپا شاید صد میلیون سگ  خانگی زندگی میکنند که روزانه ۲۰۰ میلیون بار مدفوع انها در خاک شهر ریخته میشود این خاک طبعا آلوده است و خوک  هم که اعوذ بالله …. پس قانون ما را در قالب دستورات دیگر ما ببینید!
اما دراسلام نگه داشتن سگ در خانه بی دلیل ممنوع است  و خوک هم نداریم. خاک ما مثل خاک آنها پلید  نیست تازه همانطور که گفتیم باید خاک ظاهرا پاک باشد و و هیچ آلودگی به چشم نیاید زیرا آلودگی در دین ما نجس است و  نور خورشید و طبیعت خود خاک نیز، باطن خاک را  پاک میکنند ….. و الله اعلم

اما مهم ترین نکته !
شیعه چرا به این حدیث ما علاقه دارد؟! شیعه که نمیگوید که کارتان بد است! میگوید پس خاک کربلا را میخوریم ما را ملامت نکنید خاک کربلا را شفا میدانیم ما را شماتت نکنید!
جواب ما این است که آری خاک شفا میدهد اما اولا نه با خوردن و دوم حدیث میگوید (باذن ربنا)  یعنی  در حدیث در اول گفته بسم الله و در آخر گفته (باذن ربنا) نه به اذن محمد و علی و حسن و حسین و فاطمه علیهم السلام
پس فرق اساسی این است که کار شما دادن قدرت شفا  دهی به حسین است اما حسین دکتر نبوده
و کار ما  ربط داده میشود به الله، و  از صفات الله یکی هم این است که شافی  و شفا دهنده است!
پس حرف خیلی مهمتر از اینهاست حرف این است که ما میگوییم باذن ربنا شما میگویید به اذن حسیننا! سخن  اصلی، مساله  توحید و شرک است.

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …