زن؛ کالای روسپیگری صفویان!

به من گفت:آیا احساس نمی‌کنی ازدواج موقت(متعه) می‌تواند برخی از مشکلات جامعه را برطرف کند؟  گفتم: بله، اباحیت و شهوانیت و روسپیگری و بی‌بند و باری نیز می‌تواند برخی از مشکلات را برچیند! و شاید ربا خواری نیز بسیاری از مشکلات پیچیده را جواب دهد.
شاید شراب هم بتواند بسیاری از گره‌ها را باز کند، خداوند خودش صراحتا بیان داشته که در شراب گناهی است بزرگ و فایده‌هایی برای مردمان..  (یَسْأَلُونَکَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَیْسِرِ قُلْ فِیهِمَا إِثْمٌ کَبِیرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَا أَکْبَرُ مِن نَّفْعِهِمَا…) (البقره/ ۲۱۹) "درباره شراب و قمار از تو می پرسند، بگو: در آن دو، گناهی بزرگ و سودهایی برای مردم است، و گناه هر دو از سودشان بیشتر است… "
آری! ضررهایشان بیشتر است از فایده‌هایشان!..
اینکه در باور شما برخی از مشکلات را برمی چیند و یا حلی است برای یکی از معضلات جامعه، نمی‌تواند دلیل آن باشد که آنرا جایز قرار دهیم.
نظام کمونیستی نیز توانست جوابهایی برای برخی مشکلات بیابد. ولی این مهم نیست، مهم این است که آیا این دستور و نظام از جانب خداوندی است که بشر را آفریده، و مصلحت او را بهتر از هر کس دیگری می‌داند یا خیر؟

اگر این دستور از جانب پروردگار و خالق جهان و جهانیان است، هرگز امکان ندارد خداوند قانونی وضع کند که مشکلی را برچیند و ملیونها مشکل دیگر در جایش سبز شوند، یا اینکه قانونی بگذارد که با فطرت و سرشت انسانی در تضاد باشد، و کرامت و انسانیت افراد را زیر سؤال برد!..
قبل از اینکه به یک مشکلی که ازدواج مؤقت شاید بتواند آنرا حل کند توجه کنیم، بهتر است به هزاران مشکلاتی بنگرم که از این ازدواج سبز می‌شوند، و بنیاد جامعه را به مخاطره می‌اندازند! ازدواج مؤقت سالهاست که در ایران رواج یافته، آیا توانسته این مشکل خانمانسوزی که از آن حرف می‌زنی را برچیند؟!
ازدواج مؤقت بافت جامعه سنتی ایران را به شدت دگرگون کرده، نه تنها مشکلات بسیار خطرناکی را در جامعه ببار آورده است، بلکه حکومت این کشور را در مقابل مشکلاتی بسیار پیچیده قرار داده است. هرگاه پلیس ایران پرده از لانه فحشا و فسادی برکشد و به آنها حمله کند، همه زنهای فاحشه با کمال احترام ادعا می‌کنند که این مرکز ازدواج مؤقت است!!..
هیچ کسی هم نمی‌تواند لب بگشاید، چرا که هیچ فرقی بین زنا و ازدواج موقت نیست، نه در اجراءات شکلی و نه در سایر قضایا.
حکومت ایران خواست به گونه‌ای جلوی این فحشا را بگیرد، و قانونی وضع شد برای نوشتن عقدی موقت… بلافاصله زنهای فاحشه دهها فرم مشابه درست کردند که در آن جای نام همسر خالی است تا در وقت حاجت از آن استفاده کنند!
حالا دیگر فساد و فحشا و روسپیگری رسمی شده است، بیشتر زنهای فاحشه با نام متعه و ازدواج مؤقت کار و کاسبی می‌کنند.

خانم دکتر شهلاء حائری نوه آیت الله حائری در کتابش " ازدواج موقت، متعه" این مسائل را یادآور شده است. این تنها یکی از جوانب قضیه بود، غیر از صدها نوزاد خیابانی که جلوی مسجدها و حسینیه‌ها و مزارها و روی پلها انداخته می‌شوند، مجله "الشرائع" شیعی در شماره (۶۸۴) سال چهارمش از زبان آقای رفسنجانی (رئیس جمهور وقت) آورده که در ایران بیش از ۲۵۰ هزار بچه خیابانی از برآوردهای ازدواج موقت بوده است.
پس آیا ازدواج موقت توانست مشکلی را حل کند، یا صدها مشکل پیچیده به بار آورد؟ حکومت ایران در گیر و دار مشکل ازدواج موقت مانده است چطور جلوی آنرا بگیرد!
اگر به فرض محال ادعا شود؛ ازدواج موقت حلال است و نکاحی است شرعی، این بدان معناست که یک مرد می‌تواند در زندگیش با بی‌نهایت زن همبستر شود. اما یک زن تنها می‌تواند بعد از تمام شدن عده‌اش به بستر مرد دیگری برودیعنی سالانه تنها می‌تواند همسر چهار مرد شود، و در مدت چهار سال دانشگاه، یک دختر می‌تواند تنها با ۱۶ پسر همبستر شود!!
و از آنجا که طناب پاره است، و در ازدواج موقت هیچ نیازی به عقد شرعی، و یا شاهد، و یا حتی اجازه‌ای از ولی امر دختر (۱) نیست، خودت می‌توانی حجم روابط جنسی نامشروع پسران و دختران را در زندگی تصور کنی. و این تماما "فتوکپی طبق اصل" آن چیزی است که در کشورهای بی‌بندوباری و اباحیت در جریان است

به دوستم گفتم: آیا واقعا تو ایمان داری ازدواج موقت حلال است؟!
بادی به گلو انداخته سرش را بالا گرفت و گفت: بله، در حلالیت آن هیچ شکی ندارم!
به نرمی دستش را در بین دستانم فشردم، و سرم را پایین انداخته گفتم: واقعا به من لطف کرده‌ای، من می‌خواهم امشب را کمی خوش باشم، آیا اجازه می‌دهی تنها امشب با خواهر شما همبستر شوم!
به یک آن خون در صورتش خشک شد، رنگش پرید، زبانش از حرکت ایستاد، دستش را به سرعت از دستم بیرون کشیده با صدایی گرفته و لرزان گفت: البته حلال است، ولی راستش ما به آن عمل نمی‌کنیم!
سرم را بالا گرفته گفتم: اگر واقعا حلال است، چرا انجامش نمی‌دهی. آیا از آن خجالت می‌کشی و آنرا ننگ و عار می پنداری؟!
اگر راضی نمی‌شوی خواهرت هر چند ماه در بغل مردی جدید بخوابد، چرا این ننگ را برای دیگران می ‌پسندی؟یا اینکه خودت را از خمیره‌ای پاک می ‌پنداری که حیا و ناموست بسیار با ارزش و گرانبهاست، اما ناموس دیگران چراگاه هر کس و ناکس است؟!
عزیز من، عقل و فطرت و سرشت و ضمیر و وجدانت حاضر نیستند به این ننگ تن در دهند! پس چرا برای فتواهای انسانهایی که جایز الخطا هستند اینچنین دو آتشه تعصب می‌ورزی؟!

غلات شیعه، برای حلال کردن روابط جنسی، ازدواج موقت را بوجود آوردند، و با روایتها و احادیث ساختگی سعی کردند مردم را به فاحشه ‌گری تشویق کنند و ثوابهای آنچنانی از جیب خلیفه به کسانی که مرتکب چنین کار زشتی می‌شوند بخشیدند. از جمله این روایات یا دروغهای شاخ‌ دار:
ـ صالح بن عقبه از پدرش و او از امام باقر (ع) روایت می‌کند که امام فرمودند: "گفتم: آیا برای کسی که متعه میکند اجر و پاداشی است؟ امام فرمودند: اگر با ازدواج موقت خداوند، و مخالفت با فلان را مد نظر داشت، عوض هر کلمه‌ای که با زن حرف می ‌زند خداوند برای او اجر و پاداشی می ‌نویسد، و اگر با او معاشره کرد خداوند به اندازه آبی که بر موهایش می ‌گذرد او را می‌آمرزد! گفتم: به تعداد موها؟! فرمودند: آری، به تعداد موها".
بنگر به این روایت دیگر که باز هم به امام باقر (ع) نسبت داده شده است که ایشان فرمودند: "چون پیامبر خدا به آسمان برده شد، فرمودند: جبریل خودش را به من رسانیده گفت: ای محمد، خداوند متعال می‌فرمایند: من زنهایی از امت تو که ازدواج موقت ـ متعه ـ می ‌کنند را آمرزیدم" (2).
آقای سید علی حسینی میلانی در تلاش برای رد کردن فرموده پیامبر اکرم در تحریم ازدواج موقت روز فتح خیبر، و انکار اینکه حضرت ابن عباس نیز به حرام بودن ازدواج موقت فتوا می‌ دادند، می  ‌گوید: "اینرا ما هرگز قبول نمی ‌کنیم. چرا که ابن عباس در این قضیه که یکی از مسائل بسیار اساسی و از ضروریات دین مبین است از امیرالمؤمنین (ع) پیروی می‌کرد" (3).
یا سبحان الله!…
عجب حکایتی!…
متعه و ازدواج موقت از ضروریات و واجبات دین مبین اسلام است؟!
پس حکم منکر متعه چه خواهد بود؟!
واقعا انسان را استفراغ می‌گیرد. این چه مستی و باده فروشی و بی ‌ناموسی است؟! آدمهایی تشنه شهوت، و بی ‌بندوباری در زیر پرده دین؟!
کسی نیست بپرسد؛ این زن و مرد خوشگذران شهوترانی که در بغل هم خوابیدند چه دست گلی به آب داده‌اند، که لیاقت چنین اجر و پاداشهایی را از خداوند متعال داشته باشند؟!
ازدواج موقت را چه وزن و جایگاه و اهمیتی است که از ضروریات دین برشمرده شود؟!
آیا این نیز یکی از ارکان اسلام است؟! و کسی که ناموس خود را چراگاه باده‌ فروشان سرمست شهوت قرار ندهد کارش به کجا خواهد رسید؟!
افرادی شهوتران، وجدان و ضمیر و انسانیت را زیر پا نهاده، می‌خواهند پرده ناموس زنهای با عفت را چون گرگهای گرسنه بدرند و با مهر و امضای مذهب آل بیت (ع) این شهوترانی خود را توجیه کنند.

 

پی نوشت —————————————
  (1)
نگا: الکافی از کلینی ۵/۵۴۱، و وسائل الشیعه از الحر العاملی ۲۱/۶۴، و صراط النجاه از سید خوئی ۲/۳۶۹.
  (2)
نگا: من لا یحضره الفقیه از صدوق ۳/۴۶۳، و وسائل الشیعه از الحر العاملی۲۱/۱۳.
  (3)
نگا: رساله فی المتعتین. اثر سید علی میلانی ص/۳۴.

نویسنده: صادق السیهاتی / روشنفکر شیعه مترجم حسین حسنیی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …