حضرت ابوهریره و انتقاد های مغرضانه شیعه ۱

مقدمه- دوستی مقاله ای را نشانم داد که درباره بدگویی از  شخصیت حضرت  ابوهریره بود.در نوشتن پاسخی  بر این مقاله سرتا پا دروغ گیج شدم زیرا  شیوه روحانی شیعه این است که یک گنجشک را با صد سنگ میزند، و آنقدر دروغ میبافد که عاقل حیران می ماند، کدامش را پاسخ بگوید؟ اما برای شناساندن چهره کریهه این دشنام دهندگان، یک راه این است که حرفشان را سطر به سطر نقل کنم یا بزبان ساده تر سایه وار آنها  را دنبال کنم و در هرجا  و در هر سطر رسوا نمایم تا شاید که ملت بیدار شود.
 اما این روش یک عیب دارد و آن اینکه مقاله را طولانی میکند و این تمرکز خواننده را از بین میبرد، ولی اینجا چاره ای نیست.
اصل مقاله مفتری را در اینجا ببینید: http://www.peykeiran.com/Content.aspxهID=30808
پس این  شما و این سخن مفتر و این جواب ما:

شیعه میگوید: در تاریخ اسلام بوده اند پاره ای از شخصیت های مرموز که در کنار پیامبر گرامی و سپس در قلب حکومت خلفای راشدین و حتی پنج خلیفه اول اموی در مراکز تصمیم گیری نقش آفرینی نموده و با زیرکی و قدرت بی نظیر مانورهای سیاسی و مکتبی خود، همانند یک شبح همواره حاضر، بخش عمده ای از صفحات تاریخ صدر اسلام را به خود اختصاص داده اند.
 پاسخ اهل سنت:
۱- به چه دلیل میگویی مرموز؟
۲ – چگونه است که پیامبر معصوم و امام معصوم شما این مرموز را نشناختند  از خود دور نکردند و شما شناختید و از خود دور کردید؟

مفتری میگوید:یکی از این چنین چهره های نامدار اسلامی، عبدالشمس بن صخرالدوسی بن ثعلبه بم سلیم بن فهیم بن غنم ابن دوس یمانی معروف به ابوهُریره می باشد که یکی از مرموزترین و چند وجهی ترین رجل سیاسی و مُحدّث تاریخ اسلام است که حتی هیچ مورخ اسلامی ای ادعا نکرده است که نام حقیقی او را می داند.
پاسخ اهل سنت:
۱-نامش همین است که نوشتی !! یعنی چه هم اسمش را مینویسی و هم میگویی  هیچکس اسمش را نمیداند؟!! یعنی از افراد قبیله اش کسی مسلمان نشده بود، تا او را بشناسد؟؟
 مسلمان به کنار، کافرهای قبیله اش نام حقیقی او را نمیدانستند؟!!
۲- یعنی چه که مرموز است؟ حرفت را تکرار نکن!  بلکه اثبات کن؟!

شیعه میگوید:علاوه بر این، تاکنون هیچیک از دانشمندان علوم اسلامی اعم از سنی و شیعه قادر نبوده است که به طور قطع و یقین خدمت و یا خیانت او را به به دین و تاریخ اسلام مشخص نماید.
جواب اهل سنت:این دیگر از آن دروغ هاست که خنده آور است!
 زیرا سنی به یقین میداند که ابوهریره صادق و خادم دین بود و احادیث او را واجب العمل میشناسد و  شیعه نیز، درباره ایشان حکم قطعی صادر کرده که ابوهریره خائن و دروغگو است!!!  و پس در این میان چه میگویی و چه میخواهی از این لفاظی های پوچ؟

شیعه میگوید: دانشمندان شیعه علوم اسلامی با بررسی زندگانی ابوهُریره، برای او دست کم بیست چهره گوناگون و متفاوت با یکدیگر برشمرده اند که ریشه درتضادهای بنیادی در کردار و گفتار و تصمیمات این مرد مرموز و نامی تاریخ اسلام دارد.
پاسخ اهل سنت:
این چهرهای متفاوت حضرت ابوهریره، گناه خود ایشان نیست، بلکه نتیجه دروغگویی و هذیان گویی علمای شیعه است  و در پیش دانشمندان سنی او فقط یک چهره پاک دارد و بس
عجبا که گناه دروغگویی و هذیان گویی  و تضاد گویی امثال خودت را بپای این صحابی عزیز مینویسی؟!!

شیعه میگوید: پاره ای از چهره های ابوهُریره عبارت هستند از: مردی مشهور و بنام، تازه مسلمان، دوست رسول خدا، شاگرد رسول خدا، مردی که در فتوحات اسلامی بسیاری شرکت داشته است، مردِ فراری از جنگ، دشمن امام علی و دوست و مددکار معاویه، راوی بدترین احادیث در مورد معاویه و خاندان او، دشمن در لباس دوست، شخصی با رفتاری ناشایست، منبع روایات اخلاقی و …
پاسخ اهل سنت:
بعضی از اینحرفهایت تهمت محض است که باید درستی آن را ثابت کنی . و بعضی  الحمدلله  مدح است و  برخی هم عادی است و نشان از  هیچ چیز مرموزی در آن  نیست،
مثلا  خیلی ها  در لشکر معاویه و مخالف علی بودند ابوهریره هم یکی از انها….
خیلی ها احادیث رسول الله را نقل کردند ابوهریره هم یکی از آنها…..

شیعه میگوید:اجداد عبدالشمس (ابوهُریره بعدی) از قبیله یمنی صاحب اعتبار "الأزو اعظم" بوده اند. عبد الشمس در سال هفتم هجری پس از فتح قلاع خیبر توسط مسلمین، به همراه رسول اکرم به شهر مدینه آمده و اسلام می آورد. روایت می شود که نام او توسط پیامبر، به عبدالرحمن تغییر داده می شود.
در باره چگونگی ملقب شدن او به ابوهُریره روایات گوناگونی وجود دارد. اما خود او در این مورد چنین گفته است:« کنیه من را ابو هُریره (هُریره=بچه گربه) گذاشتند، زیرا یک (بچه) گربه پیدا کردم و آن را در آستین لباس خویش گذاشتم ؛ پس به من گفتند ابوهُریره.» ولی در صحیح بخاری روایت گردیده است که:«رسول خدا به او گفتند: ای ابو هرّیره» ( پدر گربه) این لقب آنچنان همه گیر می گردد که در اندک مدتی نام اصلی او به دست فراموشی سپرده می شود. 

پاسخ اهل سنت: آری ابوهریره به معنی پدر گربه است ولی این عیب نیست، اگر این لقب زشتی بود پیامبر هرگز آنرا بکار نمیبردند و نویسنده هم اعتراف کرد که رسول الله ایشان را با همین لقب صدا میکردند
و صحابه هم هرگز بر خلاف قران کاری نمیکردند در قران آمده «وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِیمَانِ وَمَنْ لَمْ یتُبْ فَأُولَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ»«الحجرات/۱۱»
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! با القاب زشت و ناپسند یکدیگر را یاد نکنید، بسیار بد است که بر کسی پس از ایمان نام کفرآمیز بگذارید؛ و آنها که توبه نکنند، ظالم و ستمگرند!
پس نتیجه میگیریم که این لقب خوبی بوده است و الا حداقل ابوهریره خودش اعتراض مینمود
دوما ابوهریره قلب رقیقی داشت و این لقب را بخاطر حس محبت و دلسوزی به او دادند خودش میگوید: (مرا از آن جهت ابوهریره خواندند، که گوسفندان خانواده‌ام را می‌چرانیدم، در صحرا بچه‌های گربه وحشی را یافتم، آنها را در آستین خود جای دادم، چون به منزل آمدم، مردم صداهای گربه‌ها را از کنار من می‌شنیدند، گفتند این چست ای عبدشمس؟.
گفتم: بچه گربه‌هائی که آنها را یافته‌ام، پس از آنان خطاب بمن گفتند: پس تو ابوهریره (پدر گربه) هستی. از آن پس این عنوان بر من مقرر گردید)
سوما نام اصلیش فراموش نشد زیرا خودت ای نویسنده مغرض   نام اصلیش را  هم نوشتی!! پس  اینها همه جو سازی است
امیر المومنین ابوبکر هم با لقب شناخته شده است نه با نام اصلی. این جوسازی ها برای چیست؟!

شیعه میگوید:ابوهُریره فردی بی سواد و اُمی بوده و در طول عمر دراز ِ خود (به قولی حدود هشتاد سال) هرگز سعی ننموده است که سواد آموزی نماید. با این وجود: «اوهمواره با پیامبر بود. هر کجا پیامبر می رفت ابوهُریره هم همراه او به آنجا می رفت و اغلب غذا را با پیامبر می خورد.»
پاسخ اهل سنت:
بیسوادی جرم نیست، خود پیامبر ما امی بودند و بیسواد میتواند حافظه ای خیلی قوی داشته باشد و حضرت ابوهریره ناقل حدیث بود نه عالم فقه، پس نداشتن سواد از اهمیت کارش نمیکاهد آنوقت ها سواد عام نبود. تا این آواخر عام نبود، همین رضا شاه (پدر شاه ایران ) هم بیسواد بود .
بعد ابوهریره شاگرد مدرسه نبوی بود و همین افتخار او را بس که رسول الله استادش بود.
 ما میدانیم که در مدرسه  نبوی، خواندن و نوشتن یاد نمیدادند بلکه  پیامبر، به یارانش حکمت و حدیث  میاموزاند
آنوقت ها که مدرسه نبود تا ابوهریره در کودکی به مدرسه برود!!

شیعه میگوید: (آیا ابو هُریره آنچنان بازیگز چیره دستی بوده که توانسته است علیرغم بیش از دو سال مجالست بیش و کم دایمی با رسول خدا، هویت واقعی خود را از آن بزرگوار پنهان نگه بدارد؟)
پاسخ اهل سنت:نه بابا؟! از پیامبر پنهان ماند و ازتو بعد از ۱۴۰۰ سال پنهان نماند ! یار یار پیامبر بود بقول خودت شب روز با ایشان بود و با این حال نیز  رسول اکرم  او را نشناخت!!! و تو بهتر میشناسیش؟؟؟پس با این حساب، تو از پیامبر لایق تر هستی ؟!!

شیعه میگوید:ابوهریره پس از رحلت پیامبر به مناصب قابل اعتنایی گمارده شده است. از جمله: از سوی عمر بن خطاب به حکومت بحرین و از طرف عثمان به سمت قاضی القضات مکه (این طور که پیداست شیوه گماردن افراد کوچک بر کارهای کلان از همان زمان سه خلیفه اول نیز رایج بوده است. زیرا در حال حاضر نیز سمت قاضی القضات جمهوری اسلامی ایران به فردی فاقد دانش و سواد قضای اسلامی به نام "آیت الله یک شبه" صادق لاریجانی سپرده شده است) و در زمان حکومت معاویه آنچنان قرب و منزلتی می یاید که به منصب حکمرانی مدینه گماشته شده و به دستور معاویه برای وی کاخی از عقیق بنا می نمایند.(درست به شیوه کنونی در پرتو حکومت ولایت مطلقه فقیه. راستی که شباهت حکومت ولایت مطلقه فقیه با حکومت امویان و عباسیان چقدر زیاد و غیر قابل انکار است. در مقابل کوچکترین شباهتی به حکومت امام علی ندارد.
سنی میگوید:
ازقیاسش حنده آمد خلق را
حالا که حکومت جمهوری خمینی را با حکومت اسلامی حضرت عمر مقایسه کردی کارنامه آن دو را نیز مقایسه کن
خمینی با مکر بر یک ملت تشنه عدالت حاکم شد و هیچ موفقیتی در طول ۳۳ سال بدست نیاوردند و برعکس؛ از شومی آخوندهای حاکم؛ ملت ایران از بی دین ترین و ملحدترین ملل دنیا شد، در حالیکه حضرت عمر دو ابر قدرت را بصورت پایدار از بین برد و اسلام را حاکم کرد و   نفوذی ابدی بر آنها باقی گذاشت این کجا و آن کجا؟
اگر ابوهریره و دیگر حاکمان  اسلامی آدمهای دزدی میبودند، امروز اسلام چنین ریشه عمیقی نمیداشت بلکه مثل جمهوری اسلامی خمینی ریشه اش در هوا میبود.

شیعه میگوید: ابوهُریره در زمانی که حاکم بحرین بوده است اموال بسیاری را از بیت المال به سرقت می برد. لذا توسط عمر از آن سِمَت خلع و برکنار می گردد. (این یکی دیگر با شیوه جمهوری اسلامی متفاوت است زیرا هر آنکس که در حکومت ولایت مطلقه فقیه بیشتر اموال مُلک و ملت را غارت کرده و بیشتر جنایت نماید و فاسد تر باشد، نه تنها برکنار نمی گردد بلکه محترم تر و گرامی تر و نزدیکتر به بیتِ رهبری محسوب می گردد. کافی است فقط نگاهی بیندازید به اسامی بزرگان و محترمان مقرب در دایره پیرامون رهبر معظم.(

پاسخ اهل سنت:
اولا دروغ گفتی درباره سوء استفاده حضرت ابوهریره و جواب اینجاست: http://www.islamtxt.net/content/question/509
دوما انتقاد تو از خمینی  وزنی به گفته هایت نمیدهد، شاید از کسانی هستی که کلاهت پس معرکه است و از سفره یغما نصیبی نداری یا نصیبی مساوی نداری، و داری نق میزنی!!  زیرا روش تهمت زدنت ثابت میکند که خودت هم یک خمینی هستی بلکه هر عالم شیعی یک خمینی است بهتر و بدتر ندارد. همه فحاش و دروغگو و تهمت زننده و نادان هستند.

 ……………………ادامه دارد

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …