آیا نخستین پیروان هر دینى، از بهترین‌های آن امت هستند؟ (۲)

شیعه میگوید: در ذیل این آیه « قَالَ اللَّهُ إِنِّی مُنَزِّلُهَا عَلَیکُمْ فَمَنْ یکْفُرْ بَعْدُ مِنْکُمْ فَإِنِّی أُعَذِّبُهُ عَذَابًا لا أُعَذِّبُهُ أَحَدًا مِنَ الْعَالَمِینَ». المائده /۱۱۵٫ اهل سنت روایات بسیارى دارند که عده‌اى از همین حواریون (بهترین یاوران عیسى و جزو نخستین کسانى که به وى ایمان آوردند) کافر شدند.  وأخرج عبد بن حمید وابن جریر وأبو الشیخ عن عبد الله بن عمرو قال إن أشد الناس عذابا یوم القیامه من کفر من أصحاب المائده… جامع البیان عن تأویل آی القرآن، ج ۷،‌ ص ۱۳۶،
شدید‌ترین عذاب در قیامت براى کسانى است که تقاضاى مائده آسمانى کردند، سپس کافر شدند…. و بر اساس بعضى روایات، این عذاب سخت براى یکى از همین حواریین است که محل عیسى را به دشمنان نشان داد:

وقال وهب: …..ثم قال: لیکفرنّ أحدکم قبل أن یصیح الدیک ویبیعنی بدراهم یسیره. فخرجوا وتفرّقوا، وکانت الیهود تطلبه. فأتى. الثعلبی النیسابوری أبو إسحاق أحمد بن محمد بن إبراهیم (متوفای۴۲۷هـ) الکشف والبیان،
وهب مى‌گوید : …… از جمله این درخواست را مطرح کرد که آیا یکى از شما حاضر است جانش را قبل از آن که خروس صبحگاهى ندا دهد ، فداى من کند؟ همه آن او را ترک کرده؛ در حالی که یهودیان به دنبال دستگیری وى بودند.
شبیه همین مضمون در روایات ذیل آمده است: ……. قال: وجاء الطلب من الیهود فأخذوا الشبه فقتلوه وصلبوه و کفر به بعضهم اثنی عشر مره بعد أن آمن به.
…. راوى مى‌گوید : یهودیان برای دستگیرى عیسى حمله کردند و شبیه او را گرفته و کشتند و به صلیب کشیدند . باقی مانده از حواریون نیز به او کافر شدند.

شیعه در آخر کار نتیجه میگیرد:
نمى‌توان به طور عموم گفت که نخستین مؤمنان و پیروان هر دینى بهترین افراد آن دین هستند؛ بلکه در میان آن‌ها، مانند سایر افراد هر امتی، خوب و بد وجود داشته است. الدر المنثور، ج ۲، ص ۷۲۷،

پاسخ اهل سنت:
اولا شیعه از کتبی نقل قول کرده که کتب درجه یک یا دو  ما هم نیستند,
دوما هیچکدام از اینها که نقل کرده حدیث نیستند یعنی قول پیامبر نیست بلکه تفسیرهای مختلف است و نقل قول از بنی اسراییل است
سوما؛ در این کتاب ها روایات و تفسیر ها و حکایات مختلف آمده ولی  اما شیعه از بین صد روایت همانی را گلچین و انتخاب کرده که دوستش داشته  یعنی قواعد علمی در کار  نیست!!
چهارما؛ در ترجمه عربی هم دست برده و مطابق میل خود ترجمه را تحریف کرده  مثلا میگوید (ترکش  کردند در حالیکه معنی درست این است خارج شدند  و پراکنده گشتند
یا ترجمه کرده ( باقیمانده حواریون کافر شدند ) در حالیکه متن عربی اصلا این را نمیگوید!!
 وانگهی کافر شدن بنی اسراییل را مثال زده که ربطی به حواریون ندارند!! حواریون حواریون هستند و بنی اسراییل گروهی عام
پس آیا این  حرف ها و این مدارک  در مقابل آیات قرآن ارزشی دارند؟
گذشته از این، مسلمان و نصاری هر دو  در خوب بودن حواریون با هم متفقند و این شیعه برای اینکه اصحاب پیامبر را گنه کار جلوه دهد به جان اصحاب پیشین نیز افتاده و به آنها طعنه میزند

یک نکته مهم
خواننده گرامی
وقتی ما میگوییم ایرانیان میهمان نوازند یا بنگلادشی ها فقیرند یا استرالیایی ها فاسدند یا  ژاپنی ها سخت کوشند  معنی این حرف این نیست که همه بنگلادشی ها فقیرند ممکن است یکی در آنها میلیاردر باشد، اما صفت غالب مردم، فقر است یا در بین مردم استرالیا پرهیزکاران والا مقامی هم هستند، اما صفت غالب  فسق است  یا ساده تر بگویم وقتی میگوییم مردم سوئد عمری طولانی تر از بقیه مردم دنیا دارند این  منافاتی  ندارد  اگر صد سوئدی جوانمرگ شوند.
بر این اساس قرآن و حدیث  صحابه را  عموما ستوده اند اما اگر یک صحابی مرتد شود یا فاسق شود این که به همه  افراد نباید تعمیم داده شود  صفت غالب خوب بودن است.
 وانگهی،عده ای معدودی که مرتد شدند یا عمل فسقی انجام دادند مشخص و معلومند. و یا اگر یک حواری مثلا بفرض مرتد شده به یازده تای دیگر چه مربوط است؟
این دلیل شیعه سست است، پوچ است، و همانطور که در اول مقال گفتیم اگر ثابت شود طعن در شخصیت پیامبران است.
چند وقت پیش برای دخترم خواستگاری آمد برای تحقیق   درباره او نگاه کردیم که با کی رفت و آمد دارد  و فامیلش با کی ها خویشاوندی دارند! این اصل است.
ای ملت شیعه! اگر عالم های شما لجاجت میکنند شما که عقل تان را از دست نداده اید.
دوستان پیامبر و همسران و فامیل های پیامبر شما،  همانهای هستند که  روحانیون شیعه درباره آنها میگویند: اینها از فرعون و ابوجهل هم بدتر بودند یعنی میگویند پیامبر شما دوستان و خویشاوندانی بدتر از ابوجهل و فرعون و زن نوح داشته و تا آخر عمر هم با آنها دوست باقی مانده! آیا این ممکن است؟
ای ملت شیعه علمای شما درباره پیغمبر شما با زبان بی زبانی میگویند:
هرچه بدان همه  دارند تو یکجا داری! 
 و حالا یک قدم دیگر پیش رفته اند یعنی  برای اثبات اینکه پیامبر دوستان و خویشاوندان بدی داشته، پیامبران پیشین را نیز متهم میکنند!!!!

ای دوستان شیعه
اگر شما همین حالا در تهران بگویید دوستان خامنه ای شرابی ها  و بنگی ها و یهودی ها هستند یا بگویید پدر خانم رهبر دزد است یا زن رهبر فاحشه است، شما را میگیرند و دستگیر میکنند! دوستان شیعه آیا شما اندیشه نمیکنید  و نمیبینید که علمای شما چه کسی را هدف گرفته اند؟ عمر و ابوبکر بهانه هستند، بهانه! هدف تیر تهمت آنها، شخص مهمتری است!

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …