بعد از پیامبر اکرم، پیشوای حضرت فاطمه چه کسی بوده است؟ (۱)

شیعه میگوید: نامه حسن جلالیان ( استاد طب آب درمانی ) خطاب به علمای محترم اهل سنت در سرتاسر دنیا درمورخ ۹/۱۱/۱۳۸۹ منتشر شد و در این نامه یک سوال از علمای محترم اهل سنت پرسیده شده است که: بعد از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پیشوای حضرت فاطمه چه کسی بوده است ؟
ولی تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است . این نامه برای جناب مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ( امام جمعه مسجد مکی زاهدان و مدیر حوزه علمیه دارلعلوم مسجد مکی زاهدان ) و برای جناب مولوی عبدالمجید مرادزهی خاشی ( استاد حوزه علمیه دارالعلوم مسجد مکی زاهدان ) و جناب اقای مفتی محمد قاسم قاسمی (مفتی دارالعلوم مسجد مکی زاهدان) و برای دارلافتاء سراوران فاکس شده است ( درهمان بهمن ماه ۸۹ ) و برای شبکه ماهواره ای نور که شبکه اهل سنت است برای ۲ ایمیلشان به ادرس های : ایمیل های شبکه ماهواره ای نورارسال شده.
و همچنین برای ایمیل دانشگاه الازهر مصر به آدرس: ایمیل دانشگاه الازهر مصرارسال شده است .و همچنین برای تعدادی از وب سایت ها و وبلاگهای اهل سنت نیز ارسال شده است و برای برخی از علمای دیگر اهل سنت بصورت پیامک اطلاع داده شده است ولی تاکنون که ۲۱/۲/۱۳۹۰ است هیچ عالمی از علمای اهل سنت پاسخ نداده اند .
و به راستی چه پاسخی دارند که بدهند ؟

پاسخ اهل سنت:
چه خبر است؟ کافی بود به جای رفتن به چین و مصر، در سایت اسلام تکس جستجو میکردی تا در این مقاله http://www.islamtxt.net/content/question/400 جواب سوالت را میدیدی،
 اما اینکه میگویی برای علمای درون کشور فرستادم اما پاسخی ندادند احتمالا راست نیست و اگر راست باشد هم دلیلش ترس آنها از چماق شماست! زیرا اگر جواب بدهند میشوند وهابی و نوکر اسراییل و عربستان و غیرذالک!! 
اما اینکه میگویید برای علمای خارج فرستادیم و جواب ندادند از آن دروغ های است که برای بازار گرمی و برای فریب ملت بیچاره میسازید والا اصلا شما سایت های جواب گویی اهل سنت را فیلتر کرده اید، همین سایت ما، همینکه شروع شد فردایش فیلتر و هک شد تا سه بار…. که اخر طوری محکمش کردیم که زورتان نرسد!
 پس شما اصلا به علمای داخل ایران اجازه حرف زدن نمیدهید و راه آنهایی هم که در خارج هستند را  با فیلتر و هک سد میکنید، پس این چه داد و فغان است که اهل سنت جواب نمیدهند؟

 
اما جوابی مزید بر آنچه که قبلا نوشتم:
پیشوای فاطمه بعد از وفات پیامبر امیر المومنین ابوبکر بود و  او تابع شوهرش بود و شوهر که بیعت کند یعنی زن هم بیت کرده است
شیعه میگوید:اما ام المومنین عایشه می فرمایند:…فَغَضَبتْ فاطِمَهُ بِنْتُ رَسُولِ اللهِ (صلی الله علیه و سلم)، فَهَجَرتْ اَبابَکر، فَلَمْ تَزَلْ مُهاجِرَتَهُ حَتَّی تُوُفَّیَتْ وَ عاشَت ْ بَعْدَ رسول الله (صلی الله علیه وسلم) سته اَشْهُرٍ.
پس غضب کرد فاطمه دختر رسول خدا (ص) و روی برگردانید از ابابکر و این روی برگردانیدن ادامه داشت تا وفاتش و فاطمه شش ماه زندگی کرد بعد از رسول خدا (ص).- صحیح بخاری–
ام المومنین عایشه در روایت دیگری نیز می فرماید :
.. فَهَجَرتْهُ فَلَمْ تُکَلَّمهُ حَتّی تُوُفَّیَتْ وَ عاشَتْ بَعْدَ الَّنبیِ (صلی الله علیه وسلم) سِتَّهَ اَشْهُرٍ فَلَمّا تُوُفَّیتْ،‌دَفَنَها زَوْجُها عَلیٌ لَیْلاً، وَ لَمْ یُوذِنْ بِها اَبابَکْرٍ وَ صَلی عَلَیْها ….
… فاطمه روی برگردانید از ابابکر و با اوسخن نگفت تا وفاتش و ۶ ماه بعد از پیامبر (ص) زندگی کرد و بعد از وفاتش همسرش علی او را شبانه دفن کرد و برای نماز و دفنش ، ابابکر را خبر نکرد…. – صحیح بخاری
 بنابر این می بینیم که حضرت فاطمه سلام الله علیها بر ابوبکر غضب کرده و از او روی برگردانیده و هرگز با او سخن نگفته ا ست تا هنگام وفاتش .پس پیشوای حضرت فاطمه ابابکر نبوده است .

 پاسخ  اهل سنت:
اولا ناراضی شدن رعیت از امام معنایش خروج از بیعت و خروج از جماعت نیست، فرض را بر این میگذاریم که حضرت فاطمه از حکم امیر المومنین ابوبکر ناراضی شد و تا آخر عمر ناراضی ماند، این معنایش این نیست که او را امام قبول نداشته البته اگر بر امام خروج میکرد و جنگ مینمود آنوقت میتوانیم بگوییم که بیعت ابوبکر را نداشت، بعد زن بدون اجازه شوهر چگونه ممکن است که قیام نماید؟ وقتی شوهرش با ابوبکر بیعت داشت پس زن نیز در تحت فرمان و در بند بیعت ابوبکر بود ، بنابراین فرض های نادرست را پیش کشیدن ، برای اثبات اینکه حضرت فاطمه امامی نداشته، فقط نشان ازکم علمی ایراد گیرندگان دارد و بس!
دوما درست که این روایت در بخاری از زیان عایشه آمده است که فاطمه تا آخر عمر با ابوبکر قهر بود، منتهی روایت  صحیح دیگری داریم که فاطمه از ابوبکر راضی شد!
 و دانشمندان اسلامی در جمع بین این دو روایت  صحیح، میگویند ، عایشه مطابق علم خود گفت که فاطمه تا آخر عمر حرف نزد و خبر از  راضی شدن فاطمه نداشت مفصل رضایت فاطمه را اینجا نوشته ام: http://www.islamtxt.net/content/question/400  
اگر وقت داشتید این مقاله هم در همین رابطه است:
http://www.islamtxt.net/node/54

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …