ولایت فقیه چیست؟

پاسخ از نظر شیعه:اندیشمندان اهل سنت عقیده دارند که رهبر سیاسی جامعه بعد از پیامبر اسلام از سوی مردم و یا از سوی اصحاب اهل حل و عقد و یا حاکم قبلى شکل می‌گیرد و شرایطى مانند قانون دانی، عدالت در آن لحاظ شده است.اما شیعیان عقیده دارند که در زمان حضور معصوم, رهبر از سوی خداوند شکل گرفته و عصمت در آن  لازم است: از این رو بعد از پیامبر رهبر، امامان معصوم بوده و آنان از سوی خداوند نصب شده‌اند. اما در زمان غیبت، فقیهان به طور عام با رعایت ویژگی هایی مانند اجتهاد، عدالت، مدیریت و … از سوی معصومان با اذن خدا منصوب می‌شوند.

پاسخ اهل سنت:
معنی ( زمان حضور معصوم ) معلوم است ، پس با این حساب  معنی (زمان غیبت) میشود ( زمان عدم حضور معصوم) زمان حضور معصوم طبق روایت شیعه ۲۶۵ سال بود که در طول این مدت پیغمبر و ۱۱ معصوم، رهبران مشروع جامعه بودند
و بعد از سال ۲۶۵ که امام ۱۲ شیعیان گم و غیب شد رهبری  مشروع جوامع، ( از دید شیعه)  حق ولیان فقیه  شد یعنی الان که سال ۱۴۳۲ است تقریبا ۱۱۶۷ سال میشود که رهبری جامعه از  دست امام خارج شد و افتاد بدست ولی فقیه!!
یعنی ۱۱۶۷  است که شیعه بروش اهل سنت رهبرش را انتخاب میکند   و باز میگوید  روش اهل سنت ظالمانه است!!

شیعه میگوید: در زمان غیبت، ولی فقیه با شرایط خاص گزینش می‌شود و مردم نیز حق نظارت بر عملکرد فقیه را داشته که این نظارت ضریب اشتباه فقیه را به حداقل می‌رساند, مثلا در جامعه اسلامی ایران، مجلس خبرگان رهبری وجود دارد که عده‌ای خبرگان و کارشناسان هستند، که هم رهبر  را با شرایط خاصی انتخاب می‌کنند و هم بر تمام فعالیت‌های او نظارت کرده و عزل و نصب رهبر را بر عهده دارند.
هرگاه رهبر کوچکترین اشتباه را انجام دهند و یا العیاذبالله مرتکب فسقی شود، هم خود از منصب الهی عزل شده و هم خبرگان باید آن را عزل و به اطلاع مردم برساند؟ از این رو گزینش رهبری از سوی خبرگان مردم آن هم با شرایط خاص، هیچ منافاتی با عدم عصمت آنان ندارد؛

پاسخ اهل سنت:
این یک کلاه گشاد است که بر سر ملت گذاشته اید
یعنی رهبر توسط مجلس خبرگان تعیین نمیشود، بلکه مجلس خبرگان توسط رهبر انتخاب میگردد به این صورت که اعضای مجلس خبرگان  باید از فیلتر شورای نگهبان بگذرند و شورای نگهبان منصوب شده از طرف ولی فقیه است!!!!

شیعه میگوید:البته از دیدگاه شیعه، رهبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و امامت ادامه رسالت است، از این رو شرایط خاصی برای رهبری ارائه شده که با رعایت آن شرایط مشکل عدم عصمت ولی فقیه نیز حل می‌شود . بر این اساس می‌توان گفت: تعیین رهبری غیر معصوم، آن هم با شرایط ویژه که ضریب اشتباه فقیه را به حداقل می‌رساند

پاسخ اهل سنت:
ولی ما  دیدیم خمینی  از وقتیکه بعنوان اولین ولی فقیه در ایران انتخاب شد چه اشتباهات عظیمی را مرتکب گردید، برای نمونه چند مورد را بیادتان می آورم:
جنگ ایران و عراق:ابوشریف ( موسس و اولین فرمانده سپاه پاسداران) میگفت بعد از فتح خرمشهر پشت در اتاق خمینی نشسته بودیم تا بیرون بیایید و حرف حرف جنگ بود من گفتم وقتش است که پیشنهاد صلح عراق و پیشنهاد گرفتن خسارت را بپذیریم
اما حاضران بمن شدیدا اعتراض کردند که امام میگوید جنگ جنگ تا پیروزی!!  و تو میگویی صلح؟!!
بعد از این زبان درازی، نماینده خدا!!! ابوشریف را طرد کرد ولی آخرش بعد از به کشته دادن هزاران نفر جوان دیگر و بعد از به هدر دادن اموال مملکت، در بدترین شرایط مجبور به صلح شد.

جریان گروگانگیری:
کارتر میخواست به هر قیمتی شده انتخابات در آمریکا را دوباره ببرد، برای همین برای آزادی گروگانهای سفارت آمریکا حاضر بود هر امتیازی بدهد اما خمینی معامله نکرد تا کارتر انتخابات را باخت.
و ریگان  نیامده گفت: روز اولی که پایم به کاخ سفید برسد به ایران حمله میکنم، خمینی ترسید و حاضر به معامله شد اما حالا کارتر که روزهای آخرش را در کاخ سفید میگذراند و انگیزه ای برای دادن امتیاز نداشت پس اعتنایی نکرد و  میلیاردها دولار پول ایران را در آمریکا مصادره کرد و امام امت با ذلت تمام و یکطرفه و با سرشکستگی تمام  گروگانها را آزاد کرد و میلیاردها پول باد هوا شد و ریگان بادی بغبغب اندخت که بله ما اینیم!!

کشتار ایرانیان در حج
ریگان بلاخره  رییس یک دولت بزرگ بود اما حتی همین عربستان که قبل از آمدن ولی فقیه از سایه دیکتاتور ایران میترسید نیز از بیخردی خمینی تبدیل به یک قدرت منطقه ای شد!
عربستان سالی در جریان حج گفت  بعد از این تظاهرات ممنوع! برای خمینی اطلاع دقیق آمد که امسال نمیگذارند تظاهران برائت از مشرکین انجام شود،  اما این بیخرد دستور داد آن سال بیشترین تظاهرات را انجام دهند
و عربستانی ها زدند و  چند صد نفر ایرانی را کشتند!
در مقابل ولی فقیه نتوانست یک تیر خشک خالی شلیک کند و رام شد تو گویی ولی فقیه نبود بلکه (ولی سفیه) و دیوانه بود  که با چماق آرام شد!
 
فتوای قتل سلمان رشدی:
در دوران خمینی چند هزار نفر از ایرانیان مخالف در خارج از کشور ترور شدند! بختیار ۱۲ نگهبان داشت اما باز سرش را در پاریس بریدند.
پس اگر خمینی میخواست میتوانست سلمان رشدی را بی سر و صدا  بکشد اما جار و جنجال براه  انداخت و حکم اعدامش را  قبل از اجرا، علنی کرد!! پس کفار  نگهبانان رشدی را فزایش دادند و  وی کشته نشد
و در آخر ولی فقیه جدید ( خامنه ای فتوای خمینی راپش گرفت و گفت غلط کردیم!)
اینها نمونه های از صدها اشتباهات فاحش مردی است که بر مسند ولایت فقیه تکیه زده بود و باز شیعه میگوید ولی فقیه کمترین اشتباهات را دارد!!!!!
 
ولایت فقیه از نظر اهل سنت:
ولایت مطلقه فقیه در حقیقت همان بدترین نوع  استبداد مطلقه فردی ،  بلکه حتی بدتر از بدترین است،
آری بدتر در بدتر است، چون در این نوع استبداد، ولی فقیه خود را نماینده الله میداند!! لذا حتی عیبش را نیز هنر میشمارد و میشمارند!!
و شما مشتی از اشتباهات بسیار فاحش و کودکانه خمینی را دیدید اما کسی دم نمیزند و اعتراضی نمیکند
خلاصه سخن اینکه، در ننگین و شرم آور  بودن اصل ولایت فقیه همین بس که سازندگانش جرات بیان صادقانه آن را ندارند و سعی میکنند آن اصل را در بسته بندی زیبای انتخابات به خورد مردم بدهند یعنی ظاهرا میگویند:«مجلس خبرگان منتخب مردم، ولی فقیه را انتخاب میکند»
اما دیدیم در حقیت این رهبر است که بوسیله شورای نگهبان مجلس خبرگان را میسازد!!!
پس چه بد قانونی است آن قانونی که مدافعانش جرات و شجاعت دفاع صادقانه از آن را ندارند!

 

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …