چند سوال از علمای شیعه درباره آیه تطهیر( ۲)

سوال ۵; الله در آیه ۳۲ احزاب یعنی آیه ما قبل آیه تطهیر میگوید:  (یا نِسَاءَ النَّبِی لَسْتُنَّ کَأَحَدٍ مِنَ النِّسَاءِ إِنِ اتَّقَیتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ) ای همسران پیامبر! شما همچون یکی از زنان معمولی نیستید. اگر تقوا پیشه میکنید؛ پس به گونه ای هوس انگیز سخن نگویید.

ببینید آیه میگوید: ای زنان پیامبر شما مثل هیچ زن دیگری نیستید مثل فاطمه هم نیستید یعنی اهمیتی غیر معمولی دارید دلیل دیگری که ثابت میکند همسران پیامبر  با اهمیت تر هستند همین سوره احزاب  است:یا أَیهَا النَّبِی قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یدْنِینَ عَلَیهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَنْ یعْرَفْنَ فَلَا یؤْذَینَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا«59» 

ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: حجاب های بلند خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است؛ خداوند همواره آمرزنده رحیم است.

چنانچه ملاحظه میکنید در این آیه نیز, اول زنان پیامبر مورد خطاب گرفته  و بعد دخترانش و بعد بقیه زنان مومنه

سلسله مراتب را ببینید! پس چگونه ممکن است که خطاب آیه فقط متوجه زنانی با مقامی والاتر از مقام همه زنان دیگر(یعنی همسران پیامبر که حتی از دختران پیامبر با اهمیت ترند ) باشد و بعد ما  حضرت فاطمه را معصوم بدانیم ؟!

 

سوال ۶ 

در این آیه پیامبر به دخترانش از جمله به فاطمه میگوید که حجابت را رعایت کن! 

اگر حضرت فاطمه معصوم باشد  و  بگفته شیعه از شکم مادر معصوم باشد باید آیه به دختران دیگر پیامبر ( غیر از فاطمه )  میگفت که حجاب های خود را رعایت کنید چرا چنین نگفته است؟

سوال ۷

در آیه صراحتا میبینم که سخن از زنان پیامبر و سخن از دختران پیامبر است حالا اگر کسی بگوید پیامبر یک دختر یا فقط یک زن داشته پس اصلا عربی نمیداند یا شیرین عقل است!!  پس با توجه به این آیه, ما میپرسیم که اگر آیه تطهیر درباره فاطمه باشد, پس چرا درباره  دختران دیگر پیامبر یعنی رقیه و زینب و ام کلثوم نباشد؟ آیا اونها هم از اهل بیت نبوده اند؟ 

 

سوال ۸

شیعه میگوید شما سنی ها خودتان دهها حدیث دارید که ثابت میکند اهل البیت فقط حسن و حسین و فاطمه علی هستند .اینجا ما میپرسیم که شما نمیتوانید از این آیه کوچکترین نشانه ای  پیدا کنید که مربوط به فاطمه  یا علی است مگر با  کمک  کتب اهل سنت, یعنی آیه صفر درصد بشما کمک نمیکند  و اما حدیث اهل سنت صد درصد بشما کمک میکند! آری  این حدیث اهل سنت است که بشما میگوید زنان پیامبر اهل بیتش نیستند!! 

نه قرآن! 

این حدیث اهل سنت است که میگوید حسین  از اهل بیت است نه قرآن! نه رسوم جامعه! 

این کتب  اهل سنت است که میگوید حسن اهل بیت است, قرآن وعرف  جامعه  عکس این را میگویند!

این کتب اهل سنت است که بشما میگوید علی( پسر عمو و داماد پیامبر )  و از اهل بیت است و قرآن و  قرادادهای اجتماعی  خلاف این گفته را میگویند یا در این باره ساکتند!

این کتب اهل سنت است که میگوید فاطمه از اهل بیت است نه سیاق آیه, چون سیاق آیه خطاب به زنان پیامبر است و هیچ اشاره ای به  دخترش ندارد !

حالا سوال ما این است پس ما باید دیگر چیکار میکردیم تا صداقت ما ثابت شود؟؟؟؟؟؟؟؟ و سوال ما این است آیا  این نوشته ها در کتاب ما ثابت نمیکند که نویسندگان کتب  عدو  و دشمن علی نبودند بلکه دوستدارش بودند بلکه صادق بودند؟؟

 

سوال ۹

اگر ما را با وجود نوشتن این فضیلت های پوشیده و  پنهان, باز هم  دشمن علی میدانید, پس چرا قرآن را که  فضایل  اهل بیت را اصلا ذکر نمیکند را دشمن نمیدانید؟! قرآنیکه فضایل اهل بیت را خطاب به زنان پیامبر میگوید وآیه مورد ادعای شما را  با دو سه تا واو متصل میکند بزنان پیامبر!!!   چرا دشمن علی نمی باشد؟
چرا قرآن را دشمن اهل بیت نمیدانید, قرآنی که فضایل اهل بیت را برعکس مینویسد! قرآنی  که اگر علمای اهل سنت بکمکتان نیامده بودند تا قیامت هم نمیتوانستید ثابت کنید این آیه درباره علی و فاطمه و حسن و حسین است؟؟  

 

سوال ۱۰

حالا  به هر دلیلی آیه ۳۳ احزاب ( آیه تطهیر) وصل شد  با واو وصل شد به آیه ۳۲ تا ثابت شود درباره زنان پیامبر است!!

اما باز چون که جمله تطهیر در آخر آیه قرار داشت  نور امیدی بود که بگوییم این جمله مستقل است و ربطی به زنان پیامبر ندارد اما قرآن راضی نشد که مدافعان تفسیرمعصومیت حتی با  این دلیل بند تنبانی دلخوش باشند و آمد بر سر آیه ۳۴ و یک واو گنده گذاشت تا همه بدانند آیه ۳۳ دنباله آیه ۳۲ است و آیه ۳۴ دنباله آیه ۳۳ و عالم شیعه را مات و مبهوت کرد!

بمن بگویید دلیل این کینه قرآن با اهل بیت در چیست که هیچ راهی باقی نمیگذارد تا شما از قرآن معصومین اهل بیت را ثابت کنید و بما بگویید قرآن با اهل بیت دشمنی دارد یا تفسیر شما  ربط بند تنبانی است ؟

 

داستان ربط بند تنبانی : میگویند در اوایل سلطنت رضا شاه به اصناف دستور داده شد که حق ندارند چیزهای بی ربط را  بفروشند, یعنی  فقط باید یک جور اشیاء بهم مرتبط  را بفروشند! مثلا ماست فروش حق دارد شیر یا کره بفروشد اما حق ندارد میخ بفروشد  و  میخ فروش حق دارد که چکش بفروشد اما حق ندارد پارچه بفروشد الی آخر 

روزی فرماندار مشهد  دید که تنباکو فروشی بند تنبان  هم میفروشد!! با خشم به او  گفت: چرا قانون شکنی کردی ؟ و اشیاء بیربط  را میفروشی ؟
دکاندار گفت:  قربان بیربط نیست !
فرماندارگفت: چه ربطی دارد تنباکو به بند تنبان؟!

فروشنده با خونسردی جواب داد: قربان تنباکوهای ما آنقدر قوی و خالص  است که  استفاده کننده بعد از زدن چند پُک چنان سرفه میافتد که بند تنبانش پاره میشود  پس همراه تنباکو بند تنبان هم میخرد! 

 

سوال ۱۱

در همین  آیه ای که جمله إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا (۳۳) در آن قرار دارد یک بار دیگر کلمه بیت آمده است ببینید:وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ آیه ۳۳ احزاب 

و در آیه بعدی هم باز این کلمه بیت آمده ببینید : وَاذْکُرْنَ مَا یُتْلَى فِی بُیُوتِکُنَّ مِنْ آَیَاتِ اللَّهِ وَالْحِکْمَهِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ لَطِیفًا خَبِیرًا (۳۴)

در هر دو آیه الله جل جلاله از  (بیوتکن) صحبت میکند یعنی از خانه های زنان پیامبر صحبت میکند, حالا سوال ما این است خانه  زن پیامبر, خانه خود پیامبر هم هست یا نیست ؟ 

معلوم است که  جواب مثبت است. پس  وقتی خانه پیامبر همان خانه پیغمبر است پس هم زن پیامبر ساکن بیت است و هم خود پیامبر, ساکن خانه است پس هر دو اهل خانه هستند پس اهل البیت یعنی پیامبر و زن پیامبر ,این را خود آیه میگوید ولی شیعه تسلیم آیه نیست , و مذبوحانه  تلاش میکند! مثلا میگوید: الله نفرموده یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْوتِ!!!! پس معلوم است که قصدش بیوت زنان نیست و بیت خاصی است!!

جواب این است که اهل بیت بمعنی خانواده و خانواده خودش  اسم جمع  است.من که  یک زن و دو بچه داشته باشم هم میگویم خانواده من.  و دو زن و ده بچه هم داشته باشم میگویم خانواده من. نمیگویم خانواده های من و عربی هم همینطور است 

کسی تا حالا نگفته اهل بیوت حسین!

در حالیکه حسین یک زن نداشته وغیر از  خودش, برادران و برادر زاده ها و پسران و پسر عموهایش هم مستقل و صاحب اهل بیت  بودند ولی میگوییم اهل بیت حسین نمیگوییم اهل بیوت حسین , و اهل بیت حسین مفهوم است و شامل همه خاندان اوست 

و هکذا اهل بیت در آیه مفهوم است و معنی خانواده پیامبر یا اهل بیت پیامبر کاملا مشخص است.و مناقشه شیعه پایه علمی ندارد

 

نویسنده: محمد باقر سجودی

مقاله پیشنهادی

راز هستی من در این جهان چیست؟!

راز هستیِ من در این جهان چیست؟! برای چه اینجا آمده‌ام؟! پس از مرگ به …